Problemer med 2 skjermer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med 2 skjermer

Jeg har ati radeon 9700. Der er det jo 1 vga utgang + 1 dvi. Prøvde derfor å koble til projectorn i dvi inngangen, tidligere da jeg bare hadde vga på skjermkortet måtte jeg bytte når jeg skulle koble til projen. Problemet er at på projectoren får jeg ikke hele bildet.
    Hele bildet er der men det får liksom ikke plass på projectoren. Det som skjer er at når jeg flytter musepila helt ut i ett av hjørnene så flytter hele bildet seg. Det er liksom bare sirka 70% av bildet som kan vises, resten er liksom utenfor. Håper jeg klarte å forklare det bra nok.

Jeg har prøvd å sette projectoren som primary display men dette hjelper ikke. I display menyen står det multiple monitors. Jeg hadde kanskje trodd at det skulle være monitor 1 og 2. men det er altså multiple monitors. Det er også no sånn "expand my desktop on this monitor" som ikke jeg skjønner helt betydningen av. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Er det eventuelt en guide på nettet en plass som forklarer hvordan jeg skal få til dette?

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikkje mi sterke side, men det høres ut som du har satt på en oppløsning som ikkje er støtta av projektoren din.
    Kva slags projektor har du? Og kva oppløsning kjører du?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Extend my desktop .." betyr at du aktiverer den andre skjermen. Hvis du f.eks har en skjerm, så er desktop størrelsen 1024 x 768. Så kobler du til en maken skjerm, og da blir desktop størrelsen 2048 x 768, fordelt på 2 skjermer.
    Det som skjer hos deg er nok at desktop størrelsen er f.eks 1024x768 mens skjermen (projektoren) bare er 800x600. Da blir skjermen et slags "vindu" som du kan flytte rundt for å kunne se hele desktop'en.

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dus kriver ikke åssen projektor du har, så jeg vet ikke hva den takler av oppløsning. Men jeg hadde samme problem på min AE500 med et 9800pro-kort. Synderen her tror jeg er ATI Control Panel. Den låste oppløsnigen min på 800x600 under Displays selv om "Windows display setings" viser 1280x768 eller 1280x720. Da kom bildet "utenfor" projektorgrensen og bildet scrollet når jeg kjørte mus ut i kanten. Prøv å avinnstallere ATI Control Panel og se om det fikser biffen. Du mister riktignok noen innstillingsmuligheter på skjermkortet (slik som anitaliasing), men du får prioritere.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gangen jeg prøvde var det med x1. Nå prøvde jeg med model1 og problemene er ikke løst enda.

Jeg får hele bildet på projectoren nå, så det problemet har løst seg av seg selv, men det er fler problemer.

Når jeg ikke har koblet til projen så står det under displays properties at jeg kan velge mellom display 1 og 2. 1 er plug and play monitor og nummer 2 er secondary. Når jeg har projen koblet til så forandrer nummer 1 seg til multiple monitors og jeg får akkurat det samme bildet på projen som jeg får på pc skjermen. Jeg kan ikke stille på oppløsningen. Den er det samme på begge. Jeg kan ikke velge secondary monitor som primary uten å huke av på "extend my desktop on this monitor". Hvis jeg prøver å forandre oppløsningen på den skjer det ingen ting.

Jeg tror jeg gir opp. Skjønner ingen ting av dette her. Forrige gang jeg prøvde med x1 så forsvant plutslig ikonene på pc skjermen, og det eneste som var der var muse pila. Mens alle ikonene var på projectorn men der var det ingen musepil. Husker ikke hvordan jeg fikk fikset det så jeg tør ikke prøve mer

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Default Settings! Det er trikset...begynne helt på nytt! Slå av duel screen og sett oppløsningen på second display til 800x600 (dersom det er x1)...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Den gangen jeg prøvde var det med x1. Nå prøvde jeg med model1 og problemene er ikke løst enda.

Jeg får hele bildet på projectoren nå, så det problemet har løst seg av seg selv, men det er fler problemer.

Når jeg ikke har koblet til projen så står det under displays properties at jeg kan velge mellom display 1 og 2. 1 er plug and play monitor og nummer 2 er secondary. Når jeg har projen koblet til så forandrer nummer 1 seg til multiple monitors og jeg får akkurat det samme bildet på projen som jeg får på pc skjermen. Jeg kan ikke stille på oppløsningen. Den er det samme på begge. Jeg kan ikke velge secondary monitor som primary uten å huke av på "extend my desktop on this monitor". Hvis jeg prøver å forandre oppløsningen på den skjer det ingen ting.

Jeg tror jeg gir opp. Skjønner ingen ting av dette her. Forrige gang jeg prøvde med x1 så forsvant plutslig ikonene på pc skjermen, og det eneste som var der var muse pila. Mens alle ikonene var på projectorn men der var det ingen musepil. Husker ikke hvordan jeg fikk fikset det så jeg tør ikke prøve mer

Jeg har 9700 pro jeg også og har hatt min del av plunder, det gikk så langt en gang at jeg måtte reinstallere xp for å i det hele tatt få bilde på monitoren min.

Jeh har funnet ut at det ikke er noe særlig å kople inn og ut projektoren. Det bør være tilkoplet hele tiden. Jeg kjører monitoren (17" tft) som "primary display" og prosjektoren som "secondary display". Jeg bytter kun projektoren over til primary når jeg skal kjøre dataspill på denne. Nå har dette fungert 100% stabilt i snart 3 måneder, bank i bordet.....

Det med ikonene dine er nok at du skifter frem og tilbake mellom hvem av displayene som skal være "primary display", korreksjonen blir ikke fullstendig før du har restartet maskinen en gang.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hva dere prater om.
    Jeg har et 9700 Pro kort, og veksler hele tiden mellom monitor og projektor. Kjører monitoren (lcd) på 1024x768 og projektoren på 800x600. Har aldri hatt problemer med denne løsningen.

Når jeg svitsjer fra monitor til projektor haker jeg av for å forlenge skrivebordet til denne. Så haker jeg av for å bruke den som primary monitor, skrivebordet flyttes da over på projektoren (800x600) og alt fungerer som det skal. Når jeg er ferdig med å se film gjør jeg prosessen motsatt vei.
    Har også laget "hurtigtaster" for samme prosess, slik at jeg bare trykker Ctrl + 1 for monitor og Ctrl + 2 for projektor. Dette settes opp via kontrollpanelet til skjermkortet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Skjønner ikke hva dere prater om.
    Jeg har et 9700 Pro kort, og veksler hele tiden mellom monitor og projektor. Kjører monitoren (lcd) på 1024x768 og projektoren på 800x600. Har aldri hatt problemer med denne løsningen.

Når jeg svitsjer fra monitor til projektor haker jeg av for å forlenge skrivebordet til denne. Så haker jeg av for å bruke den som primary monitor, skrivebordet flyttes da over på projektoren (800x600) og alt fungerer som det skal. Når jeg er ferdig med å se film gjør jeg prosessen motsatt vei.
    Har også laget "hurtigtaster" for samme prosess, slik at jeg bare trykker Ctrl + 1 for monitor og Ctrl + 2 for projektor. Dette settes opp via kontrollpanelet til skjermkortet.

Enig med deg, det er slik jeg også gjør det. Derimot kopler jeg ikke ut og inn vga og dvi kablene (eller bytter de om) til stadig - da dette gir meg problemer..

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nå av den oppfatning at koblinger bør merkes automatisk. Det har vært snakk om det siden jeg kom hit, tror jeg. :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •