Xp Remote Desktop (Fjernstyring)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Xp Remote Desktop (Fjernstyring)

Jeg er godt i gang med å sette opp en HTPC i stua, basert på et Thermaltake Mozart kabinett med den medfølgenade iMedian software/fjernkontroll/vfd display. Meny-systemet er såpass tungvint lagt opp at det er vanskelig å navigere via VFD-displayet, så jeg ser etter en annen løsning for å navigere med projectoren avslått.

Jeg lekte meg litt med Remote Desktop og en laptop, og synes det egentlig er et kruant alternativ, bortsett fra en liten detalj som jeg ikke har funnet noen løsning på enda.. HTPC'en er jo satt opp slik at iMedian starter når pc'en blir slått på, men hvis jeg skal bruke Remote Desktop, MÅ jeg tilsynelatende ha en brukerkonto med passord. Med andre ord kreves det innlogging hver gang pc'en starter, og det ønsker jeg ikke.. Jeg har jo ikke mus eller tastatur koblet til pc'en..

Kjenner noen til en fornuftig løsning til dette problemet, evt alternative metoder å kunne navigere oversiktlig i menyene uten projectoren påslått?

Newcomer drjones sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Jeg bruker Tight VNC for å fjernstyre alle mine PC'er. Den fungerer helt uten av-/pålogging... Har brukt dette i flere år uten noen problemer. :-D

Du finner den her: TightVNC: VNC-Based Free Remote Control Solution

\\Stian

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Last ned tweakUI fra microsoft. Der kan du velge om en bruker automatisk skal logges inn på pcen, selv om den har passord. Er i tillegg en god del andre ting du kan endre på.

http://download.microsoft.com/downlo...ertoySetup.exe

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill!
    Jeg forsøkte tweakUI, i går kveld. og det fungerte godt i forhold til mine behov. Jeg skal prøve tightVNC senere, jeg rakk å lese litt på nettet i går og det fremstår som et godt alternativ det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Etter litt forsking, må jeg si det var fordeler og ulemper med begge løsningene..

Med Remote Desktop låser du htpc'en for lokal inputs, og du må taste inn passordet for å åpne den igjen, TweakUI kom seg ikke rundt det problemet så vidt jeg kan se.. Mulig det finnes en løsning på det, jeg får google litt.

TightVNC var kurant på det området, men på den andre siden klarte den ikke å vise verken iMedian eller MediaPortal over nettverket.. Det så ut som menyene frøs, selv om de fungerte som normalt på projectoren.

HTPC'en er kun koblet til en projector og har ikke tastatur (Hybrid-mus via fjernkontrollen)... Prøver å komme frem til en så enkel (WAF) løsning som mulig for å operere radio/mp3/cd-spiller uten å være avhengig av å slå på projectoren..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerveza
    HTPC'en er kun koblet til en projector og har ikke tastatur (Hybrid-mus via fjernkontrollen)... Prøver å komme frem til en så enkel (WAF) løsning som mulig for å operere radio/mp3/cd-spiller uten å være avhengig av å slå på projectoren..
    Du er sikker på at det ikke finnes noen 'remote' controller pakker for dette programmet?
    Linux mediacenter fungerer slik at en hvilkensomhelst mobiltelefon (Med Symbian eller Windows), laptop, annen PC/tablet-PC kan brukes til å styre media.
    Skulle tro det fantes en slik mulighet for windowsbaserte produkter.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lekt med instillingene i VNC?
    Hvis du bruker LAN kan du ganske sikkert 'guffe på' der, default innstillinger er sikkert (uttaler meg på sviktende grunnlag nå, men...) satt opp for internett bruk?

Det lille jeg vet om VNC høres egentlig ut som om det er noe du absolutt kan bruke.
    3D animatøren på jobben bruker VNC for å 'leke' i 3Ds Max hjemmefra og ser alt han gjør, så muligheten er der. Kan nok lønne seg å leke litt med innstillingene.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Anbefaler følgende løsning:
    Komplett.no - Lilliput 5.6" LCD 209GL-56NP 4:3

Ikke allverdens billedkvalitet (helt greit i MCE/VMC/MP, men jæ... høy WAF.
    Webradio etc. går jo helt fint uten å måtte slå på den store skjermen.

MVH
    OW

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket litt mere på VNC
    kanskje du kan bruke 'tight projector' ?
    TightVNC: Related Software
    Viser skjermbildet fra en PC på andre PCer i nettverket

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Automatisk innlogging av bruker i XP.
    1. Klikk Start og deretter Kjør.
    2. Skriv inn ---> control userpasswords2 <--- i Åpne-boksen, og klikk deretter OK.

Obs! Når brukere prøver å vise hjelpeinformasjon i Brukerkontoer-vinduet i Windows XP Home Edition, vises ikke hjelpeinformasjonen. Brukerne får også følgende feilmelding:
    Finner ikke hjelpefilen stasjon:\Windows\System32\users.hlp. Kontroller om filen finnes på harddisken. Hvis den ikke gjør det, må du installere den på nytt.
    3. Fjern merket for Brukere må angi et brukernavn og passord for å bruke denne datamaskinen, og klikk deretter Bruk.
    4. I vinduet Logg på automatisk skriver du inn passordet i Passord-boksen, og deretter skriver du inn passordet på nytt i boksen Bekreft passord.
    5. Klikk OK for å lukke vinduet Logg på automatisk, og klikk deretter OK for å lukke Brukerkontoer-vinduet
    Nå slipper du å logge deg inn manuelt.
    Bruker selv denne løsningen og Remote Desktop,fungerer utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Automatisk innlogging av bruker i XP.

Nå slipper du å logge deg inn manuelt.
    Bruker selv denne løsningen og Remote Desktop,fungerer utmerket.
    Jeg tor det i praksis er den samme funksjonen som TweakUI bruker. Problemet jeg ser med denne løsningen er når man avslutter RemoteDesktop og vil bruke "storskjermen" istedet. Når jeg først har aktivert RemoteDesktop så opplever jeg at pc'en må låses opp igjen for vanlig bruk med den vanlige skjermen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerveza
    Når jeg først har aktivert RemoteDesktop så opplever jeg at pc'en må låses opp igjen for vanlig bruk med den vanlige skjermen.
    Det er fordi Windows sin lisenspolicy kun tillater én bruker ad gangen. Når du logger deg inn med Remote Desktop blir brukeren som allerede var innlogget PC-en automatisk logget ut.

Søker du på nettet kan det jo hende du finner noen skript som lar deg logge inn standardbrukeren etter en økt med Remote Desktop. Alternativt kan avslutte økten med å restarte maskinen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Det er fordi Windows sin lisenspolicy kun tillater én bruker ad gangen. Når du logger deg inn med Remote Desktop blir brukeren som allerede var innlogget PC-en automatisk logget ut.
    Med mindre du bruker en av server utgavene (men de er det sjelden mediasenter funksjonalitet på)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •