HD DVD & BluRay avspillere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD DVD & BluRay avspillere

Hvilke programmer får man spilt av FULL HD DVD og/eller BluRay filmer med?

Jeg har nå Cyberlink PowerDVD og jeg får ikke til å fylle hele skjermen med film bildet. Det bare blir en stor svart firkant rundt. Dette skjer når jeg kjører filmen i 1080p@24hz.
    Jeg kjører Vista, CPU: E6600, Skjermkort: ATi 2400 (er ikke helt fornøyd med ATi skjermkortet), TV: Samsung LE40M86B

Noen som vet hva som er feil, hjelp?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjerm/tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung LE40M86B. Nettopp hatt den inn til service, så no får jeg til å kjøre 24hz, men typisk at det dukker opp en ny feil..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ATI skal visstnok ha lagt inn begrensninger i enkelte versjoner av drivere for 2400 kortene sine... slik at Powerdvd ikke kjører 1080p ut! Dermed er bildet nedskalert! Resultat du får svart kant rundt hele bildet ditt. Prøv å lete etter oppdatert driver. Om ditt kort ikke støtter 1080p ut, vil jeg foreslå å bytte til 2600 eller NVIDIA 8500/8600/8800 GT kort. Da alle disse støtter 1080p ut fra PowerDVD....

Oppdatering:
    - om du har 2400 pro kort, så støtter dette kortet ikke 1080p it over HDMI
    Ref: ATI Radeon™ HD 2400 PRO - Specifications

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexander
    ATI skal visstnok ha lagt inn begrensninger i enkelte versjoner av drivere for 2400 kortene sine... slik at Powerdvd ikke kjører 1080p ut! Dermed er bildet nedskalert! Resultat du får svart kant rundt hele bildet ditt. Prøv å lete etter oppdatert driver. Om ditt kort ikke støtter 1080p ut, vil jeg foreslå å bytte til 2600 eller NVIDIA 8500/8600/8800 GT kort. Da alle disse støtter 1080p ut fra PowerDVD....

Oppdatering:
    - om du har 2400 pro kort, så støtter dette kortet ikke 1080p it over HDMI
    Ref: ATI Radeon™ HD 2400 PRO - Specifications
    POKKER!
    Da er jeg usikker på hva jeg vil bytte til. Gjerne komme med tips! (må være heatpipes på og skal ikke spille noe)
    Nå som jeg vet at kortet mitt skal brukes til is skraping på bilen min hele vinter vil jeg bestille nytt skjermkort så fort jeg overhode kan! Skal prøve å få pengene igjen for det kortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært å kjøpt meg Gigabyte Radeon HD2600Pro
    Får ikke full skjerm bilde med full hd film. Hva i huleste kan det være?

Jeg testet med tidligere version av PowerDVD og da fikk jeg fullskjerm, men HD DVD menyene kom aldri. Liten bug i den versionen kan man vel si og en annen film fikk jeg ikke spilt av for da måtte jeg oppgradere firmwire.
    Virker som at det er vanskelig å få testet dette fult ut uten og kjøpe PowerDVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen?

Ingen som kan komme med noe?
    Vet at Nero Show Time kan kjøre HD DVD og BD fra harddisken, lastet ned det i går, men den serialen som var med virker ikke. Tørr rett og slett ikke kjøpe det før jeg har fått testet om det virker. Er det noen som har testet dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje dette hjelper

Can be fixed with a registry tweak. :yes:
    AVS Forum - View Single Post - ATI Radeon HD 2X00 (2400,2600,2900) series owners thread
    "VForceMaxResSize"="2800000" is the part that matters in your case. If you have further questions PM me back.

Jeg har ikke fått testet dette enda selv, blir vel i morgen kanskje.

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også problem med dette. Jeg har to 8800gt i SLI og jeg får heller ikke kjørt fullskjerm med samsung 40" m86..Må jeg sette oppløsningen til 1920x1080 eller fikser programmet dette selv for å vise full HD? Jeg kjøpte bluray/hd-dvd spilleren til LG og det fulgte med PowerDvd med serial

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Jeg har også problem med dette. Jeg har to 8800gt i SLI og jeg får heller ikke kjørt fullskjerm med samsung 40" m86..Må jeg sette oppløsningen til 1920x1080 eller fikser programmet dette selv for å vise full HD? Jeg kjøpte bluray/hd-dvd spilleren til LG og det fulgte med PowerDvd med serial
    Du må sikkert sette operativsystemet/skjermkortet ditt til å kjøre 1920x1080.
    Jeg har sotte mitt til å kjøre i 1080p@24hz (dvs. 1920x1080 i 24hz)

Det var da satans kraftig HTPC du skulle ha, spiller du å eller?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    Du må sikkert sette operativsystemet/skjermkortet ditt til å kjøre 1920x1080.
    Jeg har sotte mitt til å kjøre i 1080p@24hz (dvs. 1920x1080 i 24hz)

Det var da satans kraftig HTPC du skulle ha, spiller du å eller?
    Jeg kjøpte pcen for å spille Crysis (noe som går som en lek), etter det har den bare blitt brukt til film og musikk..Men da Rainbow six:vegas 2 kommer er det greit å ha en pc som takler det lett.. far cry 2 ser ut til å bli krevende også, ås da er det greit med litt ekstra krefter!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Jeg kjøpte pcen for å spille Crysis (noe som går som en lek), etter det har den bare blitt brukt til film og musikk..Men da Rainbow six:vegas 2 kommer er det greit å ha en pc som takler det lett.. far cry 2 ser ut til å bli krevende også, ås da er det greit med litt ekstra krefter!
    Hehe, bra du spiller da eller så hadde det bare vært dumt ;-)
    Har du fått PowerDVD til å virke 100% nå? Jeg lurer på å kjøpe meg Blu-Ray drev om ikke så alt for lenge, og er greit å vite at ting virker som det skal.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    Hehe, bra du spiller da eller så hadde det bare vært dumt ;-)
    Har du fått PowerDVD til å virke 100% nå? Jeg lurer på å kjøpe meg Blu-Ray drev om ikke så alt for lenge, og er greit å vite at ting virker som det skal.
    Jo det virker som bare det..Veldig positivt at det spiller av både bluray og hd-dvd! De sorte strekene var pga filmen var i den aspect ratioen, så det løste seg kjapt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •