HTPC noe makkverk....eller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC noe makkverk....eller?

Hei!

Jeg har nå i over en måned prøvd å få min HTPC til å vise film på en akseptabel måte. Aldri hadde jeg trodd at det skulle bli så mye styr for noe så relativt enkelt.

Kort oppsummert har jeg: Kjøpt nytt skjermkort (HD2600XT). Installert og reinnstallert omtrent alle ATI drivere, Prøvd utallige kodeks og avspillingsprogrammer, prøvd ut omtrent hver eneste mulighet i CCC/AVIVO, skiftet skjermoppløsning ørten ganger, justert på TV innstillinger....you name it!

Har da enten fått godt bilde og hakking i filmen eller dårlig bilde uten hakking....det har liksom alltid vært ett eller annet som gjorde at filmavspillingen var uakseptabel.

Så igår, på min Sony D3000, skiftet jeg fra filmmodus; auto1 til auto2... og plutselig falt alt på plass. (Altså en forb.... knapp som har f.... til hele filmavspillingen:evil: )

Bildene er kanongode, og viktigst, smooth som silke i smør.

Kunne igår virkelig nyte min aller første film fra min HTPC....skal bli mange flere:-D

Epilog:
    Kan ikke si annet et at det har, tross alle frustrasjoner, vært litt artig å jobbe med å få til et mediasenter i stua. Men fytterakkeren så lett det er å gå seg vill i alle innstillingsmulighetene, hvertfall for en amatør som meg

FC

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det var TV'en som gjorde det? hehe...typisk

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FCW
    Hei!

Jeg har nå i over en måned prøvd å få min HTPC til å vise film på en akseptabel måte. Aldri hadde jeg trodd at det skulle bli så mye styr for noe så relativt enkelt.

Kort oppsummert har jeg: Kjøpt nytt skjermkort (HD2600XT). Installert og reinnstallert omtrent alle ATI drivere, Prøvd utallige kodeks og avspillingsprogrammer, prøvd ut omtrent hver eneste mulighet i CCC/AVIVO, skiftet skjermoppløsning ørten ganger, justert på TV innstillinger....you name it!

Har da enten fått godt bilde og hakking i filmen eller dårlig bilde uten hakking....det har liksom alltid vært ett eller annet som gjorde at filmavspillingen var uakseptabel.

Så igår, på min Sony D3000, skiftet jeg fra filmmodus; auto1 til auto2... og plutselig falt alt på plass. (Altså en forb.... knapp som har f.... til hele filmavspillingen:evil: )

Bildene er kanongode, og viktigst, smooth som silke i smør.

Kunne igår virkelig nyte min aller første film fra min HTPC....skal bli mange flere:-D

Epilog:
    Kan ikke si annet et at det har, tross alle frustrasjoner, vært litt artig å jobbe med å få til et mediasenter i stua. Men fytterakkeren så lett det er å gå seg vill i alle innstillingsmulighetene, hvertfall for en amatør som meg

FC
    Derfor det eksiterer forum for å sparre og hjelpe med feilsøking og komme med annbefalinger

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har motsatt erfaring med htpc , funker flott til alle filmformater (så lenge du har hw som klarer film formatene selvfølgelig)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •