Hei, første gang jeg bygger et HTPC system, og her er det jeg hadde tenkt å kjøpe:

Kabinett: Zalman HD160XT Plus
Hovedkort: DFi Lanparty nF4
CPU: AMD Athlon X2 3800+
RAM: 2GB Corsair
GFX: Nvidia 8400GS passive
Lyd: Creative XFi Xtreme Music
HD: 5x500GB i RAID5

Jeg har tenkt å bruke Windows Media Center fra Vista, og HTPC'n skal brukes på en 50" Pioneer Plasma, og skal ha ca 200 DVD'er, 80GB musikk, og et mellomstort photoalbum, I tillegg til å vise TV fra CanalDigital parabol. HTPC'en skal også kobles til et Bose lydboks 'greie', som sender lyd ut i hele huset, samt til surround systemet rundt TV'en..

---------------------

CPU, RAM, Lydkort og hovedkort kommer fra en gammel PC.

1. - Hvilket HDDs burde jeg kjøpe? Trenger noe som er veldig stillgående. Vurderer Samsung Spinpoint.

2. - 5 HDDs i RAID5 blir antakeligvis svært varme. Vet dere om noen gode, passive HDD kjølere? Har sett på Zalman's Heatpipe HDD Cooler, men tilbakemeldingene på komplett.no forteller at de ikke varer så lenge.

3. - Jeg har ikke listet opp noen PSU, for jeg vet rett og slett ikke hva som trengs i en HTPC. Idéer der? Her trengs det også noe stillegående, kansje en passiv PSU?

4. - Har heller ikke listet opp noen TV kort - Hva er det man bør kjøpe for å bruke med CanalDigital Parabol?

5. - Har hørt at lydkortet bør ha Optical inn/ut for å få best mulig lyd. Finnes det kort med dette uten at jeg trenger et sånt front panel? Har ikke plass til det på kabinettet.

6. - Kabinettet jeg listet over virker ikke som det har kommet til Norge ennå. Finner det ikke noe annet sted enn på Zalman siden. Noen som vet om den er her eller eventuelt når den komme?

På forhånd takk,
~Jens