Valg av TV kort?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av TV kort?

Har en stund prøvd å følge med på TV kortene og hvilke som er "best". Jeg har parabol og er på jakt etter et kort som kan takle opptak fra en kanal mens man ser en annen osv... Bilde i bilde visning er også fint. Det jeg også lurer på er om man har et skjermkort utenom... Kan tv kortet sende sine signal via dette skjermkortet eller må man kjøre begge hver for seg? Altså må jeg koble kabler både fra tv og fra skjermkortet til "tvn"?

EN ting til som er essensielt er at denne har mulighet for å lese disse kortene slik at man får se kodede kanaler også... Har Viasat for tiden og vil jeo se litt tv1000 osv på pcn om mulig...

Hva anbefales og hvordan kobles dette\hvilke muligheter er der for kobling og avspilling?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Se på det slik:

TV-kortet er et "signal-inn-kort". Skjermkortet er et "signal-ut-kort". De virker uavhengig av hverandre.

Så: Ledning fra veggen inn i TV-kort, så ut fra skjermkort og inn i TVen. Akkurat som en vanlig dekoderboks.

Du må ikke blande sammen kombikort som ATI-All-In-Wonder osv med TV-kort. Det er et TV-kort OG skjermkort i ett.

Det du trenger er et DVB-S kort (DVB-S2 helst). Kan anbefale FloppyDTV/FireDTV eller TechnoTrend 3200.

Når det gjelder Viasat er jeg usikker på om det er noen fungerende løsninger for å dekode kodete kanaler. Kanskje noen andre kan oppdatere meg litt på NDS og CAM?

For bilde-i-bilde mulighet må du ha enten et kort med 2 tunere i (uvanlig), eller 2 kort. En 3. løsning kan være et program som kan dekode flere kanaler samtidig (MEDIAPORTAL - free MediaCenter HTPC Software - Home) på samme transponder. Programvare som støtter bilde-i-bilde er jo et must også (har ikke oversikten over dette).

Vil anbefale deg å lese så smått på forum som dette rundt temaet. Er en del å sette seg inn i når det gjelder HTPC med satelitt/kabel kort. Det er ikke noen out-of-the-box løsninger som fungerer optimalt enda desverre. Direkte pga satelitt-selskapenes frykt for pirater (toskene). Men har du tid og et ønske om å lære vil du kunne til slutt sette opp en løsning som gir deg mange flere muligheter enn noen vanlige Set-top-boxer noen gang vil klare.

Lykke til.

Oppdatering:

Se på denne:http://avforum.no/forum/generell-htp...gger-htpc.html

Det skal finnes CAM (kortlesermodul for TV-kortet) for NDS (kodesystemet til Viasat). Vet at det var problemer med å få oppdatert kortet med nye nøkler via parabolen før, men kanskje det er løst? Noen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •