Fakta: Oversikt over Digitale TV tjenester for de som bygger HTPC - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 128
    Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det finnes noen myth-tv distribusjoner nå som er mer eller mindre plug'n play. Mythbuntu er vel den siste og mest brukervennlige | Mythbuntu (Test: [Phoronix] Mythbuntu 7.10: An Excellent MythTV Distribution ) foruten knoppmyth som jo er litt eldre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger

Takk, jeg har sett på NDS softcam samt config parametere, og i hodet mitt så var det så enkelt.

Ellers noe uenig med hvordan linux (kernel'n) og distroene (Ubuntu, Debian, Red Hat, Novell etc) har utviklet seg.

Kernel:

- Betydelig forbedringer fra 2.4 -> 2.6

Du kan uansett patche og stippe flesket som du ønsker vel.
    Byggeverktøene er lagt mer stabile og enklere å benytte.

Distro:

- Sån som jeg ser det er de "gamle" Slack, Debian er ekte til sine hovedprinsipper og trygge valg i forhold til min smak som liker "what you do is what you get"

- De nye bestemor distroer (Ubuntu f.eks) og Windows wannabe (Mandrake, Novell etc) har jeg personlig et elske/hat forhold til. Ubuntu sparer meg mye tid (Så jeg får høyere DB, samt har tid å poste her f.eks hehe), De større kundene har gjerne forhold til Novell og Novell NDS er genial til å hive ut AD driten og gi kryss platform miljø.

Sån sett fra "brukere vil bare ha noe de kan dytte i som virker" så er jo Ubuntu genial og ville vært råsimplet å laget en autoconfig mythtv boot cd med softcam etc etc..

Du nevner du hater fjas og dilledall i os..
    Jeg spyr _blod_ av vista..

Så linux er ikke så galt, du kan faktiskt fjerne det ifall..

Du høres ellers ut som du er mer BSD type. Vil liksom ha det 100% "riktig" om det så tar 20 år..

Ikke undervurder at Ubuntu n00bs diller med compiz og spill, de lager brukermasse som igjen setter krav til gode drivere på gfx kort. Det har vi alle nytte av..

Husker du windows før directx ?

Flame om!

Btw. Hvor mange spørsmål hadde slackware på den tiden under en install ? ;D

Husk også at etter flamefesten så må vi konkludere og se på de punktene dere nevner som er relevant for en sluttbruker som skal velge.

- Hvordan skal han velge x eller y ?
    - Hva heter den faktor/standard e.l som er relevant her ?
    - Hva har de andre leverandørene.

Til slutt gir vi sluttbrukere en tabell/liste slik at de kan krysse av det som er viktig for dem og da treffer den leverandøren som oppfyller kravene og øsnkene til HTPC

Vi må passe oss at vi ikke legger meninger og løsninger som universial løsinger til brukere, de må finne ut selv utifra fakta og behov på en folkelig og enkel måte. Ellers blir vi bare like ille som Microsoft.

Ikke glem det bare ;D
    Du har ett par gode poenger, og litt rett på noe... Og poenget og min erfaring her er at 99% av brukerene vil ha en løsning som helst er HD og har null kunnskap om noe.

Det jeg skal være enig med deg er vista...personlig så blir jeg fysisk agressiv av å bruke det operativsystemet om en kan kalle det i mer enn 5 minutter av gangen..
    Personlig foretrekker jeg å lage min egen xp versjon med nlite...selv vista ble noe bedre å bruke/installere med vlite...

Det er helt rett at dette skal være en liste over gode/dårlige løsninger... Årsaken til at jeg svarte er at jeg er fundamentalt uenig med deg på visse områder, og da aller helst nds... nds suger ganske hardt.

Når det gjelder linux, så er det uansett hva du påstår en økt terskel for en ordinær bruker... Det bør man faktisk ikke glemme i denne tråden... Linux er ukjent for de aller fleste.. Hvis man stiller spørsmål om man gjerne skulle ha hatt flere over på linux eller tilsvarende, så ja... Men jeg er såpass realistisk at jeg vet det at å få f.eks mine foreldre til å kjøre linux på en slik boks, ville ikke funket... (Uten massiv teknisk støtte fra min side... )

Linux i mine øyne er og har alltid vært for ungdom og geeks... Folk som har tid til å fikle med småting og liker å eksperimentere med data... For noen, slik som meg som har en 8 åring her, som gjerne vil se på tv uten for mye problemer er enkle og ikke avanserte løsninger det aller beste som kan skje... waf er stadig påtrengende...

Når det gjelder meg og "fanboy" tendenser, så kan jeg love deg at jeg kun er positiv til Amiga og OS2... Når det gjelder ms, så har jeg vel hatt mine fingre borti Windows 1.? Kanskje rundt 1988-89 engang? lenge siden... Linux var vel i 93-94.. (Kjekt med venner på universitetet som var geeks) FreeBSD i 93, rundt 0.9.5 ca..

Jeg har en utfordring til deg....Gi meg ett tips om en linux distro med livecd/bootcd som støtter softcam+Digital Everywhere FloppyDTV-S2 (har 2 stk) Intel chipsett, touchscreen, microsoft remote, ati 2600 og hd tv kanaler... selvfølgelig out of the box.. så skal jeg teste dette nå i romjulen...

edit: noe rart skjedde...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimz
    Du har ett par gode poenger, og litt rett på noe... Og poenget og min erfaring her er at 99% av brukerene vil ha en løsning som helst er HD og har null kunnskap om noe.
    Hvis en sluttbruker skal ha noen automagisk løsning og har "null kunnskap om noe." skal de ha en STB eller sån taiwan boks fra leverandøren.

Alle HTPC løsninger krever at du er på nivå at du kan stille klokka på en video. Dette er helt uavhenging av hva slags distro/os du kjører.

Det jeg skal være enig med deg er vista...personlig så blir jeg fysisk agressiv av å bruke det operativsystemet om en kan kalle det i mer enn 5 minutter av gangen..
    Personlig foretrekker jeg å lage min egen xp versjon med nlite...selv vista ble noe bedre å bruke/installere med vlite...
    Ikke rukket sett så mye på slipstreaming av Vista, og det ser også ut som jeg slipper Vista oppdrag ut Q1 ifall. (Yes!)

Det er helt rett at dette skal være en liste over gode/dårlige løsninger...
    Nja.. La meg være tydligere.

"Det skal være en platform og teknologi uavhening oversikt for sluttbrukere som ønsker å bygge HTPC selv. Hva slags platform og teknologi de ender opp med er basert på de behov/ønsker de har"

Alle leverandører snakker piss om hva deres utstyr/løsning kan eller ikke kan. Det er snakk om helt elementære standarer som skal samspille. Jeg håper det kan være et lyskespark imot idiotien som gjennomsyrer markedet med fiktive begreninger som tvinger deg til å velge produsent/leverandør helt uten teknologisk grunn.

Årsaken til at jeg svarte er at jeg er fundamentalt uenig med deg på visse områder, og da aller helst nds... nds suger ganske hardt.
    Joda, Conax er enklere.. Med chip paringa er pain å hacke, så det spørs hvor lenge det blir nyttig..

Når det gjelder linux, så er det uansett hva du påstår en økt terskel for en ordinær bruker...
    Det bør man faktisk ikke glemme i denne tråden... Linux er ukjent for de aller fleste..
    Jeg har forsatt ikke forstått hva du mener her ?

Økt terskel ? For hva ?

Har du prøvd å legge in XP/Vista på en ny lappis, er det plug and play liksom ? Det må settes opp riktig 1 gang først uansett...

Du må kunne lese en manual, og lese hva som står på skjermen.

Man må heller ikke glemme at det ikke finnes en sån løsning man kan kjøpe i butikken for dette, så man _må_ bygge det selv.

Om det er linux eller windows i bunnen er irellevant, det må settes opp på noelunde samme måte.

Dvs du må sette opp tvkortet, scanne kanaler, sette opp EPG manuelt etc uansett. Dette er _helt_ platformuavhenig..
    [/QUOTE]

Hvis man stiller spørsmål om man gjerne skulle ha hatt flere over på linux eller tilsvarende, så ja... Men jeg er såpass realistisk at jeg vet det at å få f.eks mine foreldre til å kjøre linux på en slik boks, ville ikke funket... (Uten massiv teknisk støtte fra min side... )
    Hvorvidt den beste løsning blir med en linux eller windows distro spørs jo helt på hva slags behov og forventninger de har ? De fleste jeg har fått over på åpne løsninger (Gjerne ubuntu som passer nybegynnere) har jeg først gått igjennom de behov og forveninger de har, og så laget løsning utifra dette. De aller fleste vil ha følgende:

1. Surfe internet (Firefox, proxy, fonts, litt plugins)
    2. "Chatte" (Gaim, evt oppsett av konto, samt irc/ICQ etc)
    3. Se video (Firefox plugin, totem, codec pack)
    4. Bilder/Skrive ut (Plug and play.. + Gimp)

Jeg har bedt de fleste kjøpe console om de skal spille, evt har jeg lagt in stream og plukke ned spillene.

Personlig trives jeg best å supportere ting via ssh..
    RDP har litt for mange feilkilder for å alltid fungere når jeg trenger det.. Du har jo også VNC hvis du vil ha gui..

Når du først har satt opp en åpen løsning så vil den jo ikke "slutte virke", så hva _konkret_ gjør deg usikker på å supportere en linux distro vs windows distro ?

Linux i mine øyne er og har alltid vært for ungdom og geeks... Folk som har tid til å fikle med småting og liker å eksperimentere med data...
    Jeg forstår ikke helt hva du mener ?

Windows er i mine øyne er og har alltid vært for slipsfolk som ikke har noen teknisk innsikt og synes den er penere en skrivemaskin. Folk som ikke kan stille klokka på videoen, og synes formler i xl er gøy. De kan også finne opp hjulet på nytt som du må kjøpe hvert 4 år fordi forrige hjul var defekt

Ikke særlig konstruktiv her, men forstår forsatt ikke hva slags tabu det skulle være imot åpne løsninger.

Det er jo bare å sette opp riktig en gang så funker det jo til sola går tom for hydrogen..

For noen, slik som meg som har en 8 åring her, som gjerne vil se på tv uten for mye problemer er enkle og ikke avanserte løsninger det aller beste som kan skje...
    Jeg blir selv straks pappa

Så en overhengende risiko at det blir mindre posting fra meg fremover ;D

Du må ikke blande valgmulighet og frihet med avansert..

Fordi du nødvendigvis har full manual og fordi du ikke har en produsent som har plombert applikasjonen og gjemt bort dokumentasjonen så er ikke dette nødvendigvis avansert eller tidkrevende..

Den distrobusjonen du kjører vil guide deg igjennom innstallsjonen på en fornuftig måte og gi deg noe som funker, så får du skreddersy videre etter behov/tid.

Hele poenget og grunnen til at vi har forskjellige distroer er at disse skal guide deg igjennom slik at du slipper knote med konfig selv. Noen distroer er gode på noe andre på annet. Noen er helt n00b, noen er hardcore og tar dager å sette opp..

waf er stadig påtrengende...
    Waf ?

Når det gjelder meg og "fanboy" tendenser, så kan jeg love deg at jeg kun er positiv til Amiga og OS2... Når det gjelder ms, så har jeg vel hatt mine fingre borti Windows 1.? Kanskje rundt 1988-89 engang? lenge siden... Linux var vel i 93-94.. (Kjekt med venner på universitetet som var geeks) FreeBSD i 93, rundt 0.9.5 ca..
    Jeg slutte med Amiga for noen år siden (Privat), og gikk helt over til Linux.

Vokste opp med 64/Amiga..

Ellers jobbet med det meste som støtter tcp/ip de siste 15 årene..
    En del console har det blit også..

Jeg har en utfordring til deg....
    Tja, utfordringen er din, men jeg kan godt bistå

Gi meg ett tips om en linux distro med livecd/bootcd som støtter softcam+Digital Everywhere FloppyDTV-S2 (har 2 stk) Intel chipsett, touchscreen, microsoft remote, ati 2600 og hd tv kanaler... selvfølgelig out of the box.. så skal jeg teste dette nå i romjulen...

Det finnes nok ikke, men la oss ta bit for bit.

Distro:

Med mindre du har noen tidligere erfaring eller preferanse kunne du startet med Ubuntu eller Mythbuntu.

Softcam:

sasc-ng (Google, eller se på Minhembio.com forumene)

Hw:

Digital Everywhere FloppyDTV-S2

Auda. Mener sist jeg sjekka så ønsket de ikke å støtte linux. Jeg vil tro de har gode OEM avtaler som hindrer dem, evt så er korta deres bare hacks og de ønsker ingen å se spesifikasjonene. (Som regel en av delene) Men hørte noen rykter om at drivere skulle komme. Du kunne jo bare solgt korta og kjøpt noe sikkerlig kort som støttes av alle os ?

ati 2600:

Usikker. Det skjer sinnsykt mye siden ATI har gitt ut spesifikasjonene. Sjekk ut siden her for siste info.

[Phoronix] Linux & Solaris Hardware Reviews

2D burde ifall funke fint. Hvorvidt xv/xvmc funker ennå er vel heller tvilsomt. Har du ikke noe gammelt PCI kort du kunne brukt imens ?

Også mulig den lukkende drivern til ATI funker..
    Jeg er Nvidia man så langt, lite oversikt over ATI..

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra informasjon T1ger!

Du kan kanskje oppdatere førsteposten med informasjon ang. RiksTV nå, DVBViewer er vel kommet med noe der

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*

MOD: Sticky denne plz!! Det er en mengde folk som spør om AKKURAT disse tingene i HTPC delene hver dag!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå selges det original Riks-TV cam hos via Riks-TV. Når denne tas i bruk må en ringe inn å få paret kortet mot cam, men virket helt utmerket på pc.

Mulig dette alt er nevnt, men orket ikke lese igjennom hele tråden her.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    *bump*

MOD: Sticky denne plz!! Det er en mengde folk som spør om AKKURAT disse tingene i HTPC delene hver dag!

Hør med moderator. Hvem nå dette er ? Own ? ;D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Nå selges det original Riks-TV cam hos via Riks-TV. Når denne tas i bruk må en ringe inn å få paret kortet mot cam, men virket helt utmerket på pc.

Gull

Kansje lage en ny tråd der jeg sammenligner kanal tilbudet ?

Bitrate, antall kanaler, pris, codec etc ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gull

Kansje lage en ny tråd der jeg sammenligner kanal tilbudet ?

Bitrate, antall kanaler, pris, codec etc ?
    i så fall: enda en sticky

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Team Media Portal (Windows)

1. DVB-C -> Ja
    2. DVB-S -> Ja
    3. DVB-T -> Ja
    4. IPTV -> Nei

4. er nå ja. Uoffisiellt, men funker vist greit med 0.2.3 og TVE2

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay

1. DVB-C -> Ja
    2. DVB-S -> Ja
    3. DVB-T -> Ja
    4. IPTV -> Nei

3. DVB-T -> Ja. Gjelder det i Norge og? Er vel fortsatt problem og få lyd? (i tillegg er det vel ingen som har fått noen CAM/SoftCam til å virke?)

-L-

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    i så fall: enda en sticky
    Ligger på todo listen min..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. DVB-C -> Ja
    2. DVB-S -> Ja
    3. DVB-T -> Ja
    4. IPTV -> Nei

Oppdatert.
    Har du testa ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larry Laffer
    3. DVB-T -> Ja. Gjelder det i Norge og? Er vel fortsatt problem og få lyd? (i tillegg er det vel ingen som har fått noen CAM/SoftCam til å virke?)

-L-
    Du får scannet kanalene og de jobber med riktig demux/codec.

Ingen softcam så langt, men nå har jo ifall cam kommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik

Har nettopp skaffet meg RiksTV selv, og i planen ligger også en htpc.
    Snakket litt med forhandler om dette, og fikk vite at Rikstv bruker Terratec(?) Cam (korriger meg gjerne på dette, jeg husker ikke eksakt navnet). Men - når jeg fikk satt opp tuneren så kan det se ut som det er Conax cam. Dette fordi det er et eget valg i menyen som heter 'conax informasjon'. Kan noen bekrefte evt avkrefte hva slags cam som er i bruk? Har et par gamle parabol tunere liggende, så jeg tenkte kanskje jeg kunne pirke ut en Conax cam av en av de. Forøvrig så sa forhandler at man kan programmere om en cam for å omgå pairing mot tuner. Har ikke forsket så mye på dette enda. I tillegg så hadde han jo cam'er til salgs, men hvis det er Conax, så er det jo mulighet å spare noen kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen softcam så langt, men nå har jo ifall cam kommet.
    Finner ingen info om CAM'en på RiksTVs sider. Er det noen som vet pris o.l.?

Sitat Opprinnelig postet av Torby
    Har nettopp skaffet meg RiksTV selv, og i planen ligger også en htpc.
    Snakket litt med forhandler om dette, og fikk vite at Rikstv bruker Terratec(?) Cam (korriger meg gjerne på dette, jeg husker ikke eksakt navnet). Men - når jeg fikk satt opp tuneren så kan det se ut som det er Conax cam. Dette fordi det er et eget valg i menyen som heter 'conax informasjon'. Kan noen bekrefte evt avkrefte hva slags cam som er i bruk? Har et par gamle parabol tunere liggende, så jeg tenkte kanskje jeg kunne pirke ut en Conax cam av en av de. Forøvrig så sa forhandler at man kan programmere om en cam for å omgå pairing mot tuner. Har ikke forsket så mye på dette enda. I tillegg så hadde han jo cam'er til salgs, men hvis det er Conax, så er det jo mulighet å spare noen kroner.
    Ut fra hva jeg har lest, er det riktig at det er Conax Cam, men at det brukes full "chipset pairing" (CAS7), slik at det ikke bare er og omprogrammere en gammel CAM. Korriger meg gjerne om jeg tar feil, hadde være veldig kjekt og fått til RiksTv på HTPC, Grundigboksen stinker, og jeg savner stort mulighet for opptak og timeshift

-L-

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RiksTV - Mediesenter-pc
    Mediesenter-pc RiksTV ser på muligheten til å støtte mediesenter-pc. Støtte for utstyr som Media Center PC krever innsats fra oss og flere av våre teknologipartnere. Vi jobber med å få til en løsning, men kan ikke si noe om timeplanen enda.

Straks vi har mer informasjon om dette vil vi publisere det på vår hjemmeside. Vi ser på dette som en spennende mulighet både for oss og for våre kunder.

Abonnér på nyhetsbrev for oppdatering om nyheter og muligheter
    Ikke veldig håndfast...

-k

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - det har stått det i over ett år.

For å få RiksTV @ HTPC trenger du (ikke gjort dette selv, bare lest).
    TV kort - DigitalEverywhere skal funke (har CI)
    CAM : RiksTV CAM
    SmartCard
    Codec og skit: Skal fungere med MediaPortal om du bruker TVE3 (TV server)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt info om Conax CAS7 og pairing (Merk: Har bare lest at CAS7 brukes - ikke 100 % sikker):

Conax CAS7 Pairing

A Conax CAS7 Pairing is based on a security function, the Pairing module, embedded in the STB.

The pairing has three main objectives:

* Prevent STB hijacking: By including a Pairing module inside the STB, the STB can ensure that the smart card inserted in the STB has been issued by a particular operator. Thus, the operator can control that the STB is not used for receiving services from another operator.
    * Hinder the use of pirate cards on the STB: If there is a unique pairing between a particular STB (via the Pairing module) and a particular smart card, and a pirate has obtained the secrets of one or a few legitimate cards, then this unique pairing will prevent easy distribution of pirate cards.
    * Hinder content piracy by control word distribution: With the increase in the number of online systems, distribution of control words is becoming a commercial problem. By securing the transport path between the smart card and the STB, such attacks become more difficult to perform.

Unlike standard Conax CAS7 STBs, Conax STBs with Pairing module have to be configured with unique data at production time. Therefore, Conax STBs with Pairing module must be specifically produced and the pairing data must be included from the outset.

(legger ikke igjen linkback)

t1ger: Har ikke testet selv (kjører SVN og det funker bare med 0.2.3 stabil) - men det funker (mange som bruker den). Er desverre kun til TVE2

LarryLafer: MP skal funke med RiksTV nå, ja. Les nyheten på MEDIAPORTAL - free MediaCenter HTPC Software - MediaPortal TVServer now supports LATM AAC audio streams!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt info om Conax CAS7 og pairing (Merk: Har bare lest at CAS7 brukes - ikke 100 % sikker):

Conax CAS7 Pairing ....
    Ja, det er vel noe slikt jeg har lest og.

Ja, har fått med meg det (har et HVR-4000, som gir lyd og bilde både i DVBViewer og PowerCinema), og klar for å "mikke" med MP snart, men ønsker jo mer en NRK 1-3. Ut fra linken til PrisGuide på Hardware.no, får man bare kjøpt Conax CAM sammen med godkjent Sony TV, og hadde ikke tenkt til å kjøpe meg en ny TV :-D. (Hadde vært mest klar for å få SoftCam til å funke, så hadde jeg sluppet og kjøpt CAM)

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •