Fiirestation for LinuxMCE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fiirestation for LinuxMCE

Noen som har testet noen av HW-løsningene fra Fiire?

FIIRE :: FiireStation

Synest den virker å ha veldig lav specs:

# Processor: 15 watt Via 1.5 Ghz in the set top box and 2.2" versions, and a 5 watt ultra low voltage processor in the 1" version
    # RAM: 512MB

Men siden de skryter av å ha integrert 1080i de-interlacint så regner jeg med at den klarer å vise ihvertfall 1080i og kanskje også p materiale?

Virker også å være meget billig. ca 2500-2700kr for en komplett boks, og 4500-4800kr for 1" utgava. Hadde ikke vert meg imot å ha pc'en festa på selve TV'en.

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka ut mini-itx.com - news ??

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vert innom ja, Fiire sine løsninger er spesialbygget for LinuxMCE, og jeg orker ikke kaste bort ett par tusen på noe som ikke er sikkert at vil virke slik det skal.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Oooobs

Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    # Processor: 15 watt Via 1.5 Ghz in the set top box and 2.2" versions, and a 5 watt ultra low voltage processor in the 1" version
    # RAM: 512MB
    Det er fordi Fiire station er en "semitynn klient", Den egentlige prosesseringen skjer i en Fiire engine, tror nok du vil finne at både Spec og pris er litt høyere på disse. Har selv kjøpt en gammel HP desktop, 1.7GHz 1GB RAM, på loppemarked for 300,- og den takler oppgaven utmerket (Puttet inn et gammelt AGP GeForce 6200 og et soundblaster live i tillegg).
    Overrasket over det lave støynivået på HPen som jeg kjøpte bare for en test.

Brukte også denne maskinen som "Core" / Engine til å begynne med, men her trengs litt mer guff. Greide bare å levere media til 3 klienter samtidig.

LMCE er i startgropa, men det er artig å leke litt med.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forresten ett firma i England som leverer en tilsvarende boks, men de har ikke pro 2 driverne til hovedkortet. dvs at disse boksene ikke støtter alpha blending.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile dianemo

Her er linken til firmaet i England, de er foreløpig i "pre-launch" mode som Andrew kaller det, men det dukker nok opp noe der ganske snart.
    Dianemo - Convergent Home Technologies

De selger forresten ut test maskinene sine nå, blant annet ti maskiner tilsvarende Fiire station, mener det var snakk om en pris på ca 300£ for disse. Ferdig installert med LMCE etter ditt valg, klient eller server.
    Og så en del andre også, kanskje mer egnet for server.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post review av en fiire station

Her er en Fiire station plukket i biter og analysert
    Fiire Engine REVIEW/SPECS!!

Og 'build your own' anvisninger
    Pricing components in FiireStation Cube Set-Top

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Fiire Stations, 1" og 2,5"

Beklager, jeg bommet litt på min forrige post, det er selvfølgelig en Fiire engine som er plukket fra hverandre der.

Disse trådene er korrekte for Fiire stations (det er jo to versjoner)
    Fiire Station 1" Review/Specs
    Fiire Station 2.2" Review/Specs

Det kan også være greit å gå gjennom forumet under hardware, spesialt Zaerk og Totallymaxed vet hva de snakker om.
    Men husk at Fiire stations beregnet for LMCE kan være i underkant for en Windows MCE maskin ettersom LMCE og WMCE funker ganske forskjellig.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å se lovende ut nå ja, kommer til å kjøpe inn ett M2NPV-VM kort og bygge meg en core på dette ihvertfall, så får vi se hva jeg gjør senere, om jeg går for på klient-fronten.

Men irriterer meg at jeg ikke får full funksjonalitet pga at jeg mangler R232/USB både på TV og riks-tv boksen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fiire selv har forøvrig svart på en av de linkene med ytterligere specs og innkjøpskost for dem. Og også linket til komponenter.
    En Fiire station komplett koster mindre enn komponentene og kassen, i tillegg til at en får VIA Pro II driverne for open GL og dermed kan kjøre full UI 2 med alpha blending.
    Skulle ønske frakt og toll ikke var så sinnsvakt mye, da hadde jeg kjøpt ett par allerede.

Det er også noen som har brukt zonbu (Green doesn't have to make you Blue!) problemet med den er at en må legge inn litt drivere selv (LMCE tror det er en Fiire station hvis en installerer fra DVDen)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    Det er også noen som har brukt zonbu (Green doesn't have to make you Blue!) problemet med den er at en må legge inn litt drivere selv (LMCE tror det er en Fiire station hvis en installerer fra DVDen)
    Dette er fikset i 710 versjone, men uansett er ikke Zonbu optimalt for HD for å si det mildt, men på den gamle CRTen på 'fjortisrommet' ville den nok fungert greit.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •