HTPC med TV Tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC med TV Tuner

Hei dere.

jeg vil takke for et meget bra forum jeg har vært tilskuer til i lang tid. Forumet har mye god informasjon som man ellers ville brukt lang tid på å tilegne seg.

Jeg har tenkt, som mange andre i disse tider å bygge meg en htpc. den skal i utgangspunktet dekke alle andre bokser, bortsett fra effektforsterker og jeg mest trolig forforsterker.

Det jeg har tenkt er følgende:

- Zalman 160xt
    - Corsair 620W
    - Asus P5K-E
    - Sapphire 2600xt
    - Corsair 4*1024-8500c5d
    - Hauppauge hvr 4000
    - Q6600
    - Raptor disk
    - 500gb sata
    - M vista ultimate

Noen som har noen synspunkter her?

Jeg håper å kunne få til å dekode parabolsignal i pc. noen som har løsninger, eller tips i denne forbindelsen?

På forhånd takk.

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skaarmartin
    Hei dere.

jeg vil takke for et meget bra forum jeg har vært tilskuer til i lang tid. Forumet har mye god informasjon som man ellers ville brukt lang tid på å tilegne seg.

Jeg har tenkt, som mange andre i disse tider å bygge meg en htpc. den skal i utgangspunktet dekke alle andre bokser, bortsett fra effektforsterker og jeg mest trolig forforsterker.

Det jeg har tenkt er følgende:

- Zalman 160xt
    - Corsair 620W
    - Asus P5K-E
    - Sapphire 2600xt
    - Corsair 4*1024-8500c5d
    - Hauppauge hvr 4000
    - Q6600
    - Raptor disk
    - 500gb sata
    - M vista ultimate

Noen som har noen synspunkter her?

Jeg håper å kunne få til å dekode parabolsignal i pc. noen som har løsninger, eller tips i denne forbindelsen?

På forhånd takk.
    Hei,

Utfra det du skriver her så virker det på meg som om du har planer om å fjerne alle bokser og bruke pcen til ren audio/video?
    Veldig god ide... Har gjort det samme her, og sitter med kun 1 fjernkontroll...

Det jeg føler du har igrunnen satt i sammen her er igrunnen en ren "gamer" pc, langt fra noe stillegående... Støyete harddisk, ingen indkasjon på om du går for ett passivt kjølt skjermkort.. Quad cpu, med økt effektforbruk, etc...

Raptor: Hva trenger du en harddisk med 10000 rpm i en boks som skal spille av tv/video/hd materiale? Skal du ha rask boot, hva med cf eller ssd?
    Finnes løsninger for CF og boot, koster deg omtrent det samme som en raptor.

Vista Ultimate:
    Skal du kjøre Media Center løsningen til Microsoft, så trenger du stort sett bare Home Premium..

Skal du gå for ett system som Mediaportal, så ville jeg ha tørket støv av en gammel XP og brukt den i stedet.

Mediaportal har i mine øyne mye lettere konfigurering, du slipper registry endringer for å kunne bruke dvd bibliotek... (Se heller MEDIAPORTAL - free MediaCenter HTPC Software - Home)

ram: 4gb, Du er klarover at en del av rammen aldri blir brukt av naturlige årsaker? og at store deler av resten av rammen heller aldri blir brukt...
    Såfremt du ikke skal gjøre relativt tunge ting med bildet, så bruker du sjelden noe mer enn 1gb... Du trenger heller ikke superrask og dyr ram til en htpc.

På min htpc med Mediaportal og en 768mb ramdisk, så bruker jeg totalt 1,25gb ram, inklusiv ramdisk når jeg ser på tv.

500gb hd: alt for lite, bruk heller pengene du sparer på Ultimate til en større disk. Har du en filserver, vurder en 2.5" disk, den lager mindre støy.

hauppauge: Helt seriøst, hold deg unna hauppauge... Det fungerer sikkert helt utmerket, men hauppauge har med 4000 utgaven ikke akkurat fremstått som en seriøs leverandør... (se tråder på Hauppauge Nordic Forum - Powered by vBulletin)
    Anbefaler deg heller å satse på FloppyDTV-S2 som nevnt før. Meget bra kort, med innebygget CI, det eneste du trenger da er en cam for conax. Skal du forsøke deg på viasat, så er det noe mer kav.. Conax cam som er nevnt, er versjon 4.0e, såvidt jeg har fått med meg... Det er kommet en versjon 5...
    versjon 4.0e er etter det jeg har lest meg til minimum at det man trenger for å kunne se HD kanaler... (Dette kan jeg få testet i løpet av uken, da mitt nye kort til HD kanalene er i posten)

corsair 620w: Har du tenkt vifteløst eller "vifteløst"?

Zalman 160XT: Dyrt kabinett, har du vurdert Plus utgaven av det kabinettet?
    Årsaken til Plus utgaven, er at det skal være lettere å installeres på vista.
    (Det er ennå ingen leveringsdato på det, begynner å bli utålmodig... )

Tror jeg har nevnt det meste her...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for svar

Sitat Opprinnelig postet av crimz
    Hei,

Utfra det du skriver her så virker det på meg som om du har planer om å fjerne alle bokser og bruke pcen til ren audio/video?
    Veldig god ide... Har gjort det samme her, og sitter med kun 1 fjernkontroll...

Det jeg føler du har igrunnen satt i sammen her er igrunnen en ren "gamer" pc, langt fra noe stillegående... Støyete harddisk, ingen indkasjon på om du går for ett passivt kjølt skjermkort.. Quad cpu, med økt effektforbruk, etc...

Raptor: Hva trenger du en harddisk med 10000 rpm i en boks som skal spille av tv/video/hd materiale? Skal du ha rask boot, hva med cf eller ssd?
    Finnes løsninger for CF og boot, koster deg omtrent det samme som en raptor.

Vista Ultimate:
    Skal du kjøre Media Center løsningen til Microsoft, så trenger du stort sett bare Home Premium..

Skal du gå for ett system som Mediaportal, så ville jeg ha tørket støv av en gammel XP og brukt den i stedet.

Mediaportal har i mine øyne mye lettere konfigurering, du slipper registry endringer for å kunne bruke dvd bibliotek... (Se heller MEDIAPORTAL - free MediaCenter HTPC Software - Home)

ram: 4gb, Du er klarover at en del av rammen aldri blir brukt av naturlige årsaker? og at store deler av resten av rammen heller aldri blir brukt...
    Såfremt du ikke skal gjøre relativt tunge ting med bildet, så bruker du sjelden noe mer enn 1gb... Du trenger heller ikke superrask og dyr ram til en htpc.

På min htpc med Mediaportal og en 768mb ramdisk, så bruker jeg totalt 1,25gb ram, inklusiv ramdisk når jeg ser på tv.

500gb hd: alt for lite, bruk heller pengene du sparer på Ultimate til en større disk. Har du en filserver, vurder en 2.5" disk, den lager mindre støy.

hauppauge: Helt seriøst, hold deg unna hauppauge... Det fungerer sikkert helt utmerket, men hauppauge har med 4000 utgaven ikke akkurat fremstått som en seriøs leverandør... (se tråder på Hauppauge Nordic Forum - Powered by vBulletin)
    Anbefaler deg heller å satse på FloppyDTV-S2 som nevnt før. Meget bra kort, med innebygget CI, det eneste du trenger da er en cam for conax. Skal du forsøke deg på viasat, så er det noe mer kav.. Conax cam som er nevnt, er versjon 4.0e, såvidt jeg har fått med meg... Det er kommet en versjon 5...
    versjon 4.0e er etter det jeg har lest meg til minimum at det man trenger for å kunne se HD kanaler... (Dette kan jeg få testet i løpet av uken, da mitt nye kort til HD kanalene er i posten)

corsair 620w: Har du tenkt vifteløst eller "vifteløst"?

Zalman 160XT: Dyrt kabinett, har du vurdert Plus utgaven av det kabinettet?
    Årsaken til Plus utgaven, er at det skal være lettere å installeres på vista.
    (Det er ennå ingen leveringsdato på det, begynner å bli utålmodig... )

Tror jeg har nevnt det meste her...
    Hei Takk for godt svar. nå har det seg slik at denne er kjøpt inn og fungerer noelunde.

Jeg sliter med å få hauppauge kortet til å fungere, samt litt driverproblemer med skjermkortet.

Du har skrevet at jeg ikke burde investere i 4000 kortet, noe jeg har gjort. ser nå i ettertid at det kanskje ikke var så klokt, da jeg ikke får brukt det til noe.

Er det noen som har noe erfaring med dette kortet, som vet hvordan jeg skal sette det opp slik at jeg kan få noe ut av det?

takk

martin

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •