Skjermkort med TV-Out over HDMI?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjermkort med TV-Out over HDMI?

Jeg har forstått at det er forskjell på TV-ut og data-ut, der vanligvis ikke data-signaler kan behandles av TV pga. scan-rates eller noe, og man må bruke en scan-converter. Derfor fungerer det ofte dårlig med digitalt bilde fra PC til TV med oppløsning 768*1366 osv.

Noen som vet om det nå har kommet skjermkort som sender TV-signaler ut over HDMI, slik som f.ex. en DVD-spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du roter litt. Jeg tror det er Overscan problematiken du sikter til. I så fall løser du det ved å stille inn overscan i skjermkortdriveren.

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan stiller du overscan i skjermkort driveren, feks en nvidia driver?

og noen som vett om det har kommet skjermkort med hdmi, av den typen som er i en komponent som feks en dvd spiller???

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forskjell på signalene. Output fra f.ex. en DVD-spiller klarer TV'n å skalere slik at bildet blir riktig i forhold til TV. For PC-signaler må alle innstillinger gjøres i PC før de sendes ut.

Signaler fra en PC kan vel ikke behandles av TV, forsterker o.l. Dette ser du lett ved å f.ex. sende digitalt PC-signal inn i en forsterker som oppskalerer. Bildet vil gå ubehandlet gjennom forsterkeren.

Derimot er det en del skjermkort som har en "TV-Out" signaler som kan etterbehandles utenfor PC, men disse har jeg kun sett som analoge.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •