Hvordan BEST koble til en bærbar pc til plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan BEST koble til en bærbar pc til plasma?

Jeg har noen HD klipp liggende på den bærbare pcen min. Så ville jeg sett hvordan HD tar seg ut på tven. Samsung 50" Q97. Hvilken ledning er best? Og hvilken avspiller trenger jeg?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag har ny bærbar og bruker HDMI for lyd og bilde via reciveren min :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer an på utgangen du har tilgjengelig, og hva TV'en din takler.

Har du DVI eller HDMI ut, så bruk det. Har du VGA-ut, bruk det.

Lager en liste over vanlige koblinger jeg (topp er best):
    HDMI/DVI-D
    VGA/DVI-A
    RGB over scart eller component (alle varianter, ikke mulig med HD)
    super-vhs (ikke mulig med HD)
    composite (ikke mulig med HD)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pcen er 2 år gammel, så tror jeg kun har VGA. Men får jeg HD-kvalitet selv om jeg bare har det?

Du har skrevet VGA/DVI. Hva er best av VGA->DVI eller VGA->VGA. Jeg har VGA inngang på tv...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asaf
    Pcen er 2 år gammel, så tror jeg kun har VGA. Men får jeg HD-kvalitet selv om jeg bare har det?

Du har skrevet VGA/DVI. Hva er best av VGA->DVI eller VGA->VGA. Jeg har VGA inngang på tv...
    VGA/DVI-A er det samme signalet bare over forskjellig kontakt (DVI vs D-SUB). Så det er like bra om du vil. Har du VGA inn på TVen? Hvis du bare har DVI inn på TVen må du håpe den støtter DVI-A signal.

(les manualen og se etter kontakten...heter den DVI-I er det flott. Heter den DVI-D støtter den ikke DVI-A. Dvs den er en ren digital kontakt og ikke både analog og digital som DVI-I).

Har ikke hørt om NYE TVer som har VGA kontakt og IKKE støtter HD oppløsning over den. Kvaliteten er subjektiv, men god nok for de fleste vil jeg tro.

Problemet du mest sannsynlig vil støte på er at skjermen på laptopen ikke støtter 1080i/p eller 720p og det blir stress å bytte mellom TV og laptop-skjerm. Og kanskje også å teste ut hva som faktisk funker på TV'en.

ELLER at laptopen ikke støtter 720p eller 1080i/p ut fra VGA kontakten. Da må powerstrip til osvosv. Du har en del knoting foran deg tror jeg.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpen!!!!

Tviler på om pcen min er god nok til dette. Det er en Dell Latitude D610. Med 1,73 prosessor, 512 ram, og skjermkortet vet jeg ikke (ikke godt). Men hvis den ikke klarer å kjøre HD, er det der powerstrip kommer inn i bildet? Eller hva gjør det?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Powerstrip er en applikasjon som "tvinger" skjermkort til å vise spesielle oppløsninger som driveren ikke tillater. Er ikke for nybegynnere da det kan skade skjerm og skjermkort (aldri hørt at det har skjedd, men dog).

Maskinen er nok ikke kraftig nok til HD materiale. Test ved å laste ned en 720p eller 1080i demo og spill av på pcen. Den kommer ikke til å greie 1080p uansett.

Den TVen fortjener en skikkelig HTPC syns jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg må bygge meg en

Men nå har jeg koblet til ved hjelp av VGA->VGA. Jeg ble veldig overrasket over hvor bra bildet ble som pc-skjerm. Jeg har alltid hørt folk har pratet negativt om plasma som pc-skjerm. Men jeg må skryte av tven min her. Fant bildet med en gang, auto-tilpasset bildet, og satte på funksjonen "PC" i menyen. Så lastet jeg ned HD-materiale fra microsoft, lastet ned PowerDVD, og så noe vakkert på tven. Jeg er ikke sikker på om jeg får utnyttet hd-oppløsningen helt. Men hvordan kan jeg vite om pcen takler hd? Er det hakking jeg må se etter? Eller er det kvalitet på plasmaskjermen?

For å teste kvaliteten. Tok jeg å koblet den bærbare til Xbox 360en, og kjørte de samme filmklippene gjennom denne. Jeg klarte ikke se forskjell i bildet.

Argo: Jeg tror at pcen klarer hd... eller?

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du klarer å kjøre 720p! 1080 kan bli litt tøft! Det er stort sett prosessoren det kommer an på....

Kjører du det uten hakking så klarer maskinen din det! Enten hakker det eller så flyter det fint! Det blir ikke mer grumsete av en gammel maskin...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tegn på at PCen sliter med HD-materiale:

- 100% ressursbruk i task manager
    - Bildet "henger etter" lyd i filmen (OBS kan være filen som er feil på også!)
    - Hakking i bilde på action sekvenser
    - Stopp og start i avspilling

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •