HTPC & MEDIACENTER sammen med Dreambox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC & MEDIACENTER sammen med Dreambox

Hei!

Jeg har pr. dagsdato en Dreambox 500c og kabeltv.

Jeg ønsker å anskaffe meg en HTPC og lurer i denne sammenheng på om det er mulig å koble til Dreamboxen til denne htpcen slik at jeg får fortsatt se mine tvkanaler gjennom htpc løsningen?

I så fall, hvordan blir denne overgangen og hvor styres kanalswithcingen fra?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robeh5
    Hei!

Jeg har pr. dagsdato en Dreambox 500c og kabeltv.

Jeg ønsker å anskaffe meg en HTPC og lurer i denne sammenheng på om det er mulig å koble til Dreamboxen til denne htpcen slik at jeg får fortsatt se mine tvkanaler gjennom htpc løsningen?

I så fall, hvordan blir denne overgangen og hvor styres kanalswithcingen fra?
    Skjønte ikke helt dette.

Vil du ha bilde gjennom PC'en før den går til Tven (kvalitet på bildet vil bli meget lav med vanlige Video-inn løsninger)?
    Eller vil du at bildet går rett fra dreambox til TV, men styres med PCen (tror dette er mulig)?

Kan ikke hjelpe deg med dreambox spesifikke ting. Jeg ville kanskje gått for et DVB-C kort (rundt 500 kr) som erstatter hele dreamboxen.

Spørs hva kabel-TV operatør du har osv egentlig. Er kanskje litt mer knotete å sette opp enn en dreambox, men kvalitet og muligheter blir bedre da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Uten at jeg har prøvd det selv, så vet jeg at det finnes (i alle fall) to mulige løsninger.

1. Analogt TV-kort og IR Extender (tror det er riktig navn, følger vel med MCS Remoten), da skifter du kanal på dreamboxen vha IR til extendereren. Fant en bruksanvisnig her på kabeltv-dekoder, men den bør fungere like bra på dreamboxen
    The Green Button - HOWTO: SETUP TV WITH STB: MCE2005

2. Dersom du bruker MediaPortal, finnes det en plugin, slik at du kan bruke "streame"-mulighetene fra Dreamboxen, vil tror at det gir deg mye bedre kvalitet enn Analogt TV-kort. Se her : http://forum.team-mediaportal.com/my...3.html?t=29043

- L -

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larry Laffer
    Hei

Uten at jeg har prøvd det selv, så vet jeg at det finnes (i alle fall) to mulige løsninger.

1. Analogt TV-kort og IR Extender (tror det er riktig navn, følger vel med MCS Remoten), da skifter du kanal på dreamboxen vha IR til extendereren. Fant en bruksanvisnig her på kabeltv-dekoder, men den bør fungere like bra på dreamboxen
    The Green Button - HOWTO: SETUP TV WITH STB: MCE2005

2. Dersom du bruker MediaPortal, finnes det en plugin, slik at du kan bruke "streame"-mulighetene fra Dreamboxen, vil tror at det gir deg mye bedre kvalitet enn Analogt TV-kort. Se her : http://forum.team-mediaportal.com/my...3.html?t=29043

- L -
    2. Glemte at dreambox hadde den muligheten. Kvaliteten er mye bedre enn analogt TV kort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •