HD fra HTPC til projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD fra HTPC til projektor

Hei

Sliter med å få vist HD film på projektoren min fra HTPCn!!
    Bruker en Xbox 360 HD-spiller på PCn og Power DVD ultra og projektoren ER HDCP kompatibel, men når jeg kjører HD-advisor for å finne feil påstår den av projektoren ikke er HDCP kompatibel.:evil:

Noen som har forslag??

kan d være at HDMI kabeln ikker er HDCP komp??
    kan d være at jeg mangler en driver eller codec??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du HDCP-støtte i skjermkortet?

Hvis ikke så kan du bruke AnyDVD HD som deaktiverer AACS og dermed også HDCP. Du finner programmet på SlySoft Products | Copy Movie DVDs with AnyDVD and CloneDVD . Hvis du ikke vil kjøpe AnyDVD kan du bruke en god VGA-kabel i stedet hvis du har det liggende. VGA krever ikke HDCP-støtte.

Jeg har forresten både skjermkort og projektor med HDCP-støtte men jeg må fortsatt bruke AnyDVD HD for at det skal funke over DVI.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et MSI GeForce 8600GT 256MB GDDR3.
    Skal da takle HD fint d!?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke den modellen. Har skjermkortet HDCP-støtte? Det må støtte HDCP akkurat som projektoren.

For å svare på de to spørsmålene i slutten av første post; En HDMI-kabel har ingen elektronikk og HDCP har ingen ting å si for kabelen. Det kan være et skjermkortdriverproblem hvis skjermkortet definitivt har HDCP-støtte.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Takk...
    Får jo sett HD-filmen med VGA kabel da! så da er neste spørsmål... er d noen synlig kvalitetsforskjell på bildet med analog eller digital kabel??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer an på oppløsningen du skal kjøre. Har du en 720p-projektor så er det ikke noe problem. Ved oppløsninger over 1280x720 så stilles det veldig store krav til en lang VGA-kabel og en god VGA-kabel er dyrere enn en god HDMI-kabel.

VGA har potensielt like bra bilde som DVI/HDMI, eller i hvertfall ikke merkbart dårligere om det er satt opp riktig. Det er mulig du må justere lysstyrken og/eller kontrasten på skjermkortinnstillingene i windows med VGA.

AnyDVD HD koster vel mindre enn en VGA-kabel hvis du ikke har kabel fra før.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ICE_84
    Takk Takk...
    Får jo sett HD-filmen med VGA kabel da! så da er neste spørsmål... er d noen synlig kvalitetsforskjell på bildet med analog eller digital kabel??
    Du burde uansett få byttet grafik kortet, siden det ikke støtter HDCP som opplyst. Det er jo en del penger du har tapt.

Jeg ser ikke forskjell på Component/Vga/DVI/HDMI i 720P, sett at kablene er vel noelunde kvalitet.

Du bør derimot sette opp farge profil/kalibrere bildet per signal kilde, eller ifall dobbeltsjekke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •