HTPC med best mulig lyd...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC med best mulig lyd...

Hei! håper det er noen der ute som kan hjelpe meg litt. har bygget meg en htpc og vil ha best mulig lyd fra denne maskinen til stereoen min. Komponentene er som følger;
    Nad c370 forsterker, Nad 216 THX effektforsterker, Nad 512 DVD spiller, HTPC har et asus hovedkort, amd 4400 prosessor og 4 gig ram, creative augidy 2 lydkort, 750 gig hardiskplass. Saken er den at jeg vil ha en bedre lydeffekt ut av dette. kjører i dag kun med monster kabel, mini jack til phono til forsterkeren. Kan jeg få bedre lyd ved en annen kabel? Hva trenger jeg å kjøpe? Alle forslag mottas med takk da jeg sitter litt fast her nå. Har i dag litt susing og små knitter i høytalerene mine under mp3 aller cd av spilling. Kan jeg bruke coax kabler? trenger jeg noen tillegg til lydkortet mitt? ett annet lydkort? andre kabler eller overganger enn denne mini jack til phono kanskje? Hjelp meg litt igang her da vel.

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sikkert mange som har forslag til deg men hvis du også leser litt på forumet så vil du se at det er mange andre som har stilt disse spørsmålene før deg
    forøvrig så hadde det sikkert hjulpet om du brukte litt formatering på posten din men tilbake til lydkort jeg ville anbefalt onkyo sitt to kanals rene avspillingskort for tilkobling til stereo bruker det selv se-90pci heter det du finner det på prisguiden.no et annet tips kan være å kjøpe seg en helt grei min jack til phono kabel av bedre kvalitet enn de tynneste skolissene ellers er pc'en et fryktielig dårlig miljø for lydkort det er derfor de fleste proffe kort har eksterne breakout bokser med d/a konvertere og slikt i for å unngå all stråling og støy inne i pc boksen dog asus og razer har kort som er skjermet du kan jo ta en kikk på de også hvis du gidder lykketil :-)

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant du ut av dette? kom igjen svar da vel?

btw, velkommen til forumet ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det gjorde jeg, og jeg søkte på forumet og fant masse svar der og så, tenkte ikke på det faktisk. men jeg er fortsatt meget usikker på hvilken løsning som er det beste, mulig heg bytter hovedkort i førsteomgang og tester med optisk ut... takke for svaret og tipset, skal huske på å søke i forumet før jeg spør...
    takk igjen!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det skjer skuffende lite mhp skikkelige lydkort til hjemmekino. Det virker som om de fleste lydkortprodusentene fokuserer på enten gamere eller hjemmestudio.

Til hjemmekino kunne man ønske:
    * 8 kanaler analog eller digital ut (evt HDMI)
    * software dekoding av alle relevante formater
    * bassmanagement i driver

Jeg er veldig klar for å gjøre surroundforsterkeren om til en "passiv" boks som bare tar seg av D/A-konvertering og forsterkning.

-k

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auzentech har jo et HDMI-kort på trappene, og man kan jo håpe at andre produsenter vil følge etter når/hvis de ser at dette er noe folk vil ha.
    Jeg tror uansett markedet for å selge skikkelige lydkort for hjemmekino er knøttlite i forhold til gaming og studio-bruk, og derfor er det få produsenter som gidder å bry seg med dette. :/

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •