Vurdering av HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurdering av HTPC

Heisan!

Har brukt de siste dagene til å tråle gjennom både dette forumet og diskusjon.no for å se på ulike løsninger til en htpc. Nå har jeg selv satt sammen et forslag som jeg håper på å få bestillt i morgen kveld om jeg ikke får noen andre forslag her.

Kommentarer til komponentene:

DVD-brenner:
    Billig, kommer for det meste til å spille fra HD og andre maskiner tilkoblet nettverk.

Kabinett:
    Her er jeg noe usikker. Jeg ser det finnes et stort utvalg av kabinett, og her på hw.no har jeg faktisk ikke funnet noen andre som har dette kabinettet. Har lest et par tester og det får svært gode tilbakemeldinger, spesielt LCD biten har fått skryt. Syntes også kabinettet ser veldig bra ut, samt at det har godt med I/O og støtter ATX.

HK:
    Greit HK med FW og usb. P35 brikkesett, støtter DD3 og quadcpu om jeg vil oppgradere i fremtiden.

Minne:
    Ukens tilbud på komplett - billig.

CPU:
    Billig og bra.

Skjermkort:
    Har ingen erfaring med HIS. Grunnen til at jeg valgte dette fremfor andre HD2600 kort er at det visstnok ska kjøle svært bra og tilnærmet uten støy. Kjøleren tar imidlertid ganske stor plass, men både kabinett og hk virker romslig nok til dette.
    Alternativer kunne feks vært dette kortet fra Sapphire.

Kommer uansett til å velge et HD basert kort fra ATI da dette har fått svært god kritikk i forhold til avspilling av HD materiale og det er det jeg kommer til å gjøre for det meste. Maskinen skal i utgangspunktet brukes på en 32" fra Tatung og på sikt vil den nok benyttes på en 1080 TV av noe slag. Har prøvd å velge komponenter som varer en stund, men samtidig lar seg oppgradere ved behov.

Setter pris på tilbakemeldinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har valgt en helt kurant løsning, ser ikke noe grunn til at du ikke skal kunne fint klare å se hva som helst med den løsningen..

Angående skjermkort, så ville jeg kanskje ha valgt kort som krever mindre plass..

Skal du bruke den til spill, så må du vel kanskje på en ett slikt kort? Men til video så duger billigere versjoner...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •