HTPC og bakkenett. Floppy DTV-T + CAM?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC og bakkenett. Floppy DTV-T + CAM?

Hei,

Sitter idag med kabeltv fra GET på min 37" pana, og er lei av det elendige bildet. Har en HTPC med Mediaportal som jeg kjører alt gjennom, og lurer på hva jeg behøver for å få inn bakkenettet?

Jeg har planer om å bestille kort fra RiksTV. Vil det kortet fungerer sammen med denne:
    Komplett.no - Digital Everywhere FloppyDTV-T, Internal , Firewire
    og denne:
    Komplett.no - CA Modul CONAX, passer til alle typer tunere som har en åpen slot CI for CAM
    ?

flop|s

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler forumet til de som lager FireDTV:
    digital everywhere - Forums

Ellers anbefaler jeg forumet til Mediaportal:
    MediaPortal Forum

Det er visst ikke trivielt å få en løsning med DVB-S/DVB-C/DVB-T, CAM og en vilkårlig HTPC-applikasjon til å fungere smertefritt med hverandre. Det gjør ikke saken enklere at de fleste fiklerne ser ut til å bruke DVB-S/DVB-C, ikke DVB-T.

Jeg har et DVB-T kort uten kortleser og får inn NRK1-3 som er ukryptert men jeg får ikke lyd siden AAC-HE lyd-dekodere for PC er mangelvare enn så lenge.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg anbefaler forumet til de som lager FireDTV:
    digital everywhere - Forums

Ellers anbefaler jeg forumet til Mediaportal:
    MediaPortal Forum

Det er visst ikke trivielt å få en løsning med DVB-S/DVB-C/DVB-T, CAM og en vilkårlig HTPC-applikasjon til å fungere smertefritt med hverandre. Det gjør ikke saken enklere at de fleste fiklerne ser ut til å bruke DVB-S/DVB-C, ikke DVB-T.

Jeg har et DVB-T kort uten kortleser og får inn NRK1-3 som er ukryptert men jeg får ikke lyd siden AAC-HE lyd-dekodere for PC er mangelvare enn så lenge.

-k
    Takk for raskt og utfyllende svar!

Jeg er ikke interessert i å knote mye med dette, så da venter jeg heller til det finnes AAC-HE lyd-dekodere og dokumenterte løsninger.

Håkon

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flop|s
    Hei,

Sitter idag med kabeltv fra GET på min 37" pana, og er lei av det elendige bildet. Har en HTPC med Mediaportal som jeg kjører alt gjennom, og lurer på hva jeg behøver for å få inn bakkenettet?

Jeg har planer om å bestille kort fra RiksTV. Vil det kortet fungerer sammen med denne:
    og denne:
    Komplett.no - CA Modul CONAX, passer til alle typer tunere som har en åpen slot CI for CAM
    ?

flop|s
    Tror RiksTv bruker Conax CAS 7.0, ser "produsentens varenr" på komplett er "CAM MODUL CONAX CAS 5.0", så det er ikke sikkert den støtter rikstv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig inntresert i løsningen for digital satelitt (CD)

Er det enda et problem med teksting av kanaler, har jeg forstått dette riktig vil du kun få opp orginalspråket på tekstingen..

Mce har ikke støtte for lokal tekst (CD tuneren leser vel av en "kode" som legges ved det land sendingen går i??)

Takker for svar......

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kennyen
    Er veldig inntresert i løsningen for digital satelitt (CD)

Er det enda et problem med teksting av kanaler, har jeg forstått dette riktig vil du kun få opp orginalspråket på tekstingen..

Mce har ikke støtte for lokal tekst (CD tuneren leser vel av en "kode" som legges ved det land sendingen går i??)

Takker for svar......
    En løsning for Canal Digital er en relativt enkel affære...

Hardware så anbefaler jeg deg FloppyDTV-S2, og en Conax cam.

Software er litt mer vanskelig, og det kommer helt ann på hvor mye tid du har lyst å legge i det...

Det er som du sier ett problem med teksting av kanaler, særlig med tanke på microsoft sin media center... Støttes ikke såvidt jeg husker...

Selv bruker jeg Mediaportal (med 2 FloppyDTV-S2), og har pr. i dag teksting på alle kanaler... Men teksting er litt styr å sette opp, med noe stabilitets problemer. (Les tråden på mediaportal sin side om subtitles) Dette skyldes utelukkende at teksting er i en veldig tidlig utviklingsfase.

Men når dette er sagt, er mine erfaringer med MediaPortal bare positive, det blir brukt som den eneste kilden til lyd og bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flop|s
    Hei,

og denne:
    ?

flop|s
    Jeg ville aventet litt hvis du kan.

Det kan hende RIKS TV "parer" kortet slik at du ikke får brukt det i en slik løsning, eller må ha en annen cam.

Ellers så er det vel 30 dagers angrefrist forsåvidt.

Kalibrer panelet, lek litt med codecs og ulike deinterlace metoder så kansje du får litt mindre tragisk kvalitet så lenge ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimz
    Selv bruker jeg Mediaportal (med 2 FloppyDTV-S2), og har pr. i dag teksting på alle kanaler... Men teksting er litt styr å sette opp, med noe stabilitets problemer. (Les tråden på mediaportal sin side om subtitles) Dette skyldes utelukkende at teksting er i en veldig tidlig utviklingsfase.
    Får du på Animal Planet også (Hvis du har ?). Eneste som ikke funker for meg så langt. Og det er self den dama som regel vil se på utenfor kjernetiden

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=T1ger]Ellers så er det vel 30 dagers angrefrist forsåvidt.QUOTE]

Hvilken verden lever du i? Vanlig angrefrist er 14 dager

- Judaz

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Judaz]
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Ellers så er det vel 30 dagers angrefrist forsåvidt.QUOTE]

Hvilken verden lever du i? Vanlig angrefrist er 14 dager

- Judaz
    Liker å tro jeg lever i en verden der jeg vet hva jeg kjøper å ikke trenger å benytte denne muligheten ;D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •