Problemer med undertekst i Zoom Player

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med undertekst i Zoom Player

Spiller av en del hd materiale i gjennom pc. Har brukt vlc i lang tid, men nå må jeg skifte pga at hd filer krever så mye cpu. Jeg har prøvd zoom player noen dager og cpuèn er halvert. Men, hvordan får jeg sett teksten på filmene. Jeg legger film og tekst i samme mappe og kaller de det samme, men teksten dukker ikke opp. Har prøvd å lest meg fram til svaret men nei....kan noen hjelpe meg med dette:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken dekoder og filtre bruker du?

Undertekster i zoomplayer får du enten ved å bruke ffdshow eller directvobsub.

Hvis du benytter deg av hardware decoding ved hjelp av skjermkortet er det ikke mulig å få undertekster.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liwet
    Hvilken dekoder og filtre bruker du?

Undertekster i zoomplayer får du enten ved å bruke ffdshow eller directvobsub.

Hvis du benytter deg av hardware decoding ved hjelp av skjermkortet er det ikke mulig å få undertekster.
    *bittelitt* off topic, men ikke så veldig... Vil ikke bildekvaliteten bli betraktelig redusert ved å slå av hardware decoding på skjermkortet? Eller er det jeg som har misforstått?

Marius

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke er fastlåst til Zoomplayer, kan du enkelt velge undertekst-fil ved oppstart i Mediaplayer Classis, som er en veldig lettkjørt avspiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Hvis du ikke er fastlåst til Zoomplayer, kan du enkelt velge undertekst-fil ved oppstart i Mediaplayer Classis, som er en veldig lettkjørt avspiller.
    ikke noe spørsmål om undertekst, men om dubbing... subtitle-fila er i .sub-format... har dette noe å si? er ganske ny på dette, for jeg pleier som regel å se engelsk-språklige eller norske filmer.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg snakka for fort ser jeg, du kan IKKE velge undertekstfil i MPC (Mediaplayer Classic), der går det automagisk. Dog desto mere smertefritt enn i VLC.

Subtitle er da engelsk for undertekst, så dette vil fremdeles kun gi deg norsk/engelsk tekst, og ikke tale.

.sub er råformatet av undertekstene, og kan inneholde flere språk.
    .sub-fila er dog ubrukelig uten en medfølgende .idx-fil som angir tidskodene til undertekstene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •