USB DVB-S tuner til laptop

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

USB DVB-S tuner til laptop

hei. jeg bruker en laptop som htpc (midlertidig).
    jeg vet at det er noe som heter cardshare, uten å gå nærmere inn på det her og nå.

Jeg kunne trengt en tuner til denne pcen, og trenger derfor en usb-tuner(hvis det ikke finnes noe annet lurt...)

kikket litt, og utvalget var lite. men det så ut som om at de jeg fant kun var cam-port. jeg vil jo ha coax-tilkobling for innsignalene fra satelitt-mottageren.

kan vel eventuellt bruke pcmcia porten til en cam modul..

Spørsmålet må være, finnes det sånne usb dvb-s tunere til mitt formål, og er de i overkommelig prisklasse?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja...eksempel (finnes sikkert flere):
    TT-connect® S2-3650 CI
    Dette er et DVB-S2 kort.

Har du firewire port ville jeg gått for FireDTV.
    Dette er et DVB-S2 kort.

Et søk på prisguiden til hardware.no (IKKE dvb-s2 kort her, men bare dvb-s):
    Hardware.no - Prisguide - TV-/videokort

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk DigitalEverywhere FireDTV:
    digital everywhere - FireDTV

Kobles til FireWire. (Fleste laptoper har vel dette nå?).
    Da kan du bruke den i en dedikert HTPC senere.

+ DVB-S2 er mulig
    - Dyrt?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forskjellen på dvb-s og dvb-s2 da? regner med 2'er er bedre... digital kankje?

EDIT: Jeg har dessverre ikke FireWire på den midlertidige pcen...hmm...ganske sikker på at jeg har et nettverkskort som heter 1394...

men som jeg sier, så er det jo snakk om midlertidig.. men denne FireDTV, har den mange flere muligheter enn et integret tuner-kort(DVB-S/S2)? Var jo det som var planen etter hvert. håpte denne midlertidige annonserte usb saken var en søt liten dings, og ikke en "stor" boks...håpte jo på å slippe det, ihvertfall når jeg skal bygge meg ny htpc etterhvert...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HulkHaugen
    forskjellen på dvb-s og dvb-s2 da? regner med 2'er er bedre... digital kankje?

EDIT: Jeg har dessverre ikke FireWire på den midlertidige pcen...hmm...ganske sikker på at jeg har et nettverkskort som heter 1394...

men som jeg sier, så er det jo snakk om midlertidig.. men denne FireDTV, har den mange flere muligheter enn et integret tuner-kort(DVB-S/S2)? Var jo det som var planen etter hvert. håpte denne midlertidige annonserte usb saken var en søt liten dings, og ikke en "stor" boks...håpte jo på å slippe det, ihvertfall når jeg skal bygge meg ny htpc etterhvert...
    Har du 1394 nettverkskort har du firewire port. IEEE1394 = FireWire.

DVB-S2 = ny standard. CD vil sende over DVB-S2 etterhvert. Det er IKKE sagt noe om når, og hvordan (alt på en gang eller litt og litt).

BBC o.l. sender allerede i DVB-S2 på noen kanaler. Så skal du ta inn europeiske satelitter er det mer aktuelt med DVB-S2.

DVB-S boksene er da ikke store? Skal du ha en "ekte" HTPC senere, ville jeg kjøpt FloppyDTV (firewire kort, men 3.5" slot kompatibel...der floppydriven er).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    Har du 1394 nettverkskort har du firewire port. IEEE1394 = FireWire.

DVB-S2 = ny standard. CD vil sende over DVB-S2 etterhvert. Det er IKKE sagt noe om når, og hvordan (alt på en gang eller litt og litt).

BBC o.l. sender allerede i DVB-S2 på noen kanaler. Så skal du ta inn europeiske satelitter er det mer aktuelt med DVB-S2.

DVB-S boksene er da ikke store? Skal du ha en "ekte" HTPC senere, ville jeg kjøpt FloppyDTV (firewire kort, men 3.5" slot kompatibel...der floppydriven er).
    Hva med disse Hauppage og pinaccle kortene da, bare et pci kort man setter inn baki, med en coaxil tilkobling. (Sier ikke at jeg skal bruke CardShare, men sier ikke det motsatte heller :roll

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •