Kjøp av lisenser av privatpersoner; WMC2005, er det mulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kjøp av lisenser av privatpersoner; WMC2005, er det mulig?

Hei, er det noen som vet om det er mulig å kjøpe feks lisenser av andre privat?
    Jeg ønsker å kjøpe windows media center 2005, det koster en del i butikken
    og hvis noen andre ønsker å selge dette vil jeg kjøpe.

Noen som vet om det er mulig? Vil jeg kunne registrere den på nettet og få oppdateringer etc?

Er ikke sikker på om det er riktig sted å legge denne tråden, flytt den gjerne.

K

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det ikke er en OEM versjon så kan den nok selges.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Registrer" ikke MS hva slags maskinvare du har? Bytter du feks prossesor¨, harddisk og skjermkort må du få nytt passord fra MS mener jeg. Jeg byttet i hvertfall hovedkort, prossesor og harddisk (mulig skjermkort også, men husker ikke) - da måtte jeg få meg ny aktiveringskode.

Jeg vil ikke tro at brukt WMC er noen lur ide, selv om den nok kan selges. Du må i såfall være sikker på at den ikke er i bruk hos selger. Kjøp ny i stede, mye mindre "strul".

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lov å overdra en lisens, så lenge det ikke er OEM-versjon. Da følger denne pcen.

Skal du kjøpe nytt, kan du enten kjøpe denne, eller Home Premium versjonen av Windows Vista (dyrt, hvertfall i forhold til at Vista ikke er helt på topp enda)

Andre (gratis) alternativer er for eksempel ubuntu linux med linux media center. Dette krever litt mer av brukeren å sette opp, men når det først er gjort er det både like bra og like brukervennlig

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Nja

Sitat Opprinnelig postet av svendbjarne
    Andre (gratis) alternativer er for eksempel ubuntu linux med linux media center. Dette krever litt mer av brukeren å sette opp, men når det først er gjort er det både like bra og like brukervennlig
    Hvis man bruker "recommended specs" og installerer LMCE med DVD installeren er det kjapt og enkelt.
    Det er forsåvidt "3 CD løsningen" (Kubuntu 0704 + LMCE CD1 og LMCE CD2) også, tar litt mere tid, men er mindre følsom for hardware utenom recommended.

Det som nok kan skremme endel brukere er måten LMCE er bygd opp på.
    LMCE er i all hovedsak en smarthus-løsning, den liker seg aller best som router som kontrollerer hele huset, deler ut IP addresser til alle nettverksenheter og generelt tar over styringa.

Samtidig er det en genial løsning for de av oss som ønsker noe slikt. Demovideoen til LMCE er jo mildt sagt imponerende.

LMCE krever også en ganske kraftig maskin som server PIV 3GHz (eller duo), 1-2GB RAM, og helst gigabit ethernet ut til husnettverket. Men har du først denne sentralenheten kan du bruke nesten hva som helst som "avspillere" rundt i huset. Jeg har to P4 1,7GHz og tre bærbare av forskjellige kaliber som mediasentere. Jeg har også en PII 300 som jeg bare bruker til lyd i garasjen, funker også utmerket.

Artig å prøve, men som ett enkeltstående mediasenter kan det være litt overkill. Og foreløpig litt i startgropa hva brukertilpassninger angår.
    En helt standard installasjon der LMCE gjør alt som den vil funker utmerket, men skal du "fikle" litt må du litt under panseret (ikke værre enn å stille inn en hvilkensomhelst trådløs router, men...)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knusse
    Hei, er det noen som vet om det er mulig å kjøpe feks lisenser av andre privat?
    Jeg ønsker å kjøpe windows media center 2005, det koster en del i butikken
    og hvis noen andre ønsker å selge dette vil jeg kjøpe.

Noen som vet om det er mulig? Vil jeg kunne registrere den på nettet og få oppdateringer etc?

Er ikke sikker på om det er riktig sted å legge denne tråden, flytt den gjerne.

K
    Uhmm.. Hva hvis du fikk kjøpt en dødsbillig defekt OEM løsning (altså boksen) brukt ?

Har jo vært en del flom o.l i det siste f.eks..

Ellers er det jo en del gratis løsninger som funker identisk.

Men siden du ikke bare laster ned et pirat cd avtrykk fra nettet og ønsker å være stuerein, går jeg utifra at du ønsker noen spesielle funksjoner i MCE ?

Windows aktiveringen fungerer så lenge du har en gyldig cd nøkkel. Blir det krøll er det bare å ringe dem på telefon så hjelper de deg. Hvis du igjen er opptatt av at det skal være 100% etter boka bør du lese igjennom EULA lisensen for OEM MCE og dobbeltsjekke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WMC2005 finnes kun som OEM. Det finnes ingen retailutgave av denne. Det er nok ingenting i veien for å kjøpe denne fra en forhandler, men jeg tror nok kanskje wmc2005 begynner å bli vanskelig å få tak i nå.

- Judaz

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for svar. Jeg kjøpte nå en gammel burk med wmc2005 installert. Tok da bare over eierskapet

K

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •