HTPC til spill og mye annet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC til spill og mye annet

Skal bygge meg en HTPC som skal brukes til spilling og mye annet og har satt opp en handleliste her

Kom gjerne med kommentarer på valg av komponenter, men ha i mente at noen kun er "rettningsangivende" mhp. pris og ønsket funskjonalitet.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil i linken din - Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no

Veldig overkill IMO, men...

Noen småting:
    - Tror Samsung T166 er det beste alt. på HDD-fronten nå (etter hva jeg har lest på SPCR)
    - Kjenner ikke til PSU-en, men hadde gått for Seasonic eller rebrand av denne (Corsair)
    .. når det er sagt viker begge komponentene du viser til intressante - men kjenner ikke til dem godt nok, selv om jeg liker å tro at jeg er oppdatert på dette området (hørt om HDD-en, men ikke mer enn det)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiksa linken, sløvt av meg å ikke sjekke det gitt :P
    -------

Hele menigen er at det skal være overkill så det holder, hehe.
    Skal jeg først ha noe så gidder jeg ikke "leke" 8-)
    Lydkortet blir kanskje skiftet ut, men jeg tok iallefall høyde for at det kan komme til å koste litt.
    Har stort sett valgt det siste av det siste, men regner med at når innkjøpsdagen kommer er noe bytta ut, det skjer mye på denne fronten hele tida.
    Regner med det blir et oppsett bestående av DDR3, (Viiv håper dettte er å få på kortene fremover i større grad enn før), X48 (38II) chipset, 45nm CPU og slikt.

Samsung HDD'en har vært oppe til vurdering, mulig den er det beste valget, Hitachiene skal jo være "spesiallaget" for dette, men vi får se hva som skjer, skal sjekke testen du refererer til

Seasonic eller corsair, jupp,skal sjekke ut dem også, takker & bukker.

Når dette er ferdig skal det ikke være noe tull med hakking av noe slag, mulig naboene vil hakke litt når jeg endelig får dilla meg til å lage ferdig subkassa, men den tid, den sorg, hehe

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla
    Fiksa linken, sløvt av meg å ikke sjekke det gitt :P
    -------

Hele menigen er at det skal være overkill så det holder, hehe.
    Skal jeg først ha noe så gidder jeg ikke "leke" 8-)
    Lydkortet blir kanskje skiftet ut, men jeg tok iallefall høyde for at det kan komme til å koste litt.
    Har stort sett valgt det siste av det siste, men regner med at når innkjøpsdagen kommer er noe bytta ut, det skjer mye på denne fronten hele tida.
    Regner med det blir et oppsett bestående av DDR3, (Viiv håper dettte er å få på kortene fremover i større grad enn før), X48 (38II) chipset, 45nm CPU og slikt.

Samsung HDD'en har vært oppe til vurdering, mulig den er det beste valget, Hitachiene skal jo være "spesiallaget" for dette, men vi får se hva som skjer, skal sjekke testen du refererer til

Seasonic eller corsair, jupp,skal sjekke ut dem også, takker & bukker.

Når dette er ferdig skal det ikke være noe tull med hakking av noe slag, mulig naboene vil hakke litt når jeg endelig får dilla meg til å lage ferdig subkassa, men den tid, den sorg, hehe
    Oppsettet jeg skal gå til anskaffelse av i løpet av uka,kjøpes via shg.no

2101018 Intel Core 2 Quadro Q6600, Bulk, LGA775 1.923,00
    2096881 Asus P5K/SE, Intel P35, LGA775 948,00
    810734 SilverStone Lascala SST-LC10B, Black 891,00
    2040713 Creative SoundBlaster X-Fi XtremeM, OEM 613,00
    341456 Inno3D GeForce 8800GTX, PCI-E 3.684,00
    2096874 Zalman CNPS 8700LED, CPU Cooler 355,00
    2Stk! 350908 Corsair Twin2X2048-6400, 2x1024MB 631,00 x2 = 1.262,00
    2081754 WD Caviar SE16 5000AAKS, 500GB, SATAII 763,00
    999999 Montering, med emballage 501,00
    820211 Corsair CMPSU-620HXEU, 620Watt 941,00
    2061279 NEC AD-7170S, SATA, Black 272,00

Totalt: 12 153,-kr (da inkludert DVD brenner, 4GB ram, montering

Et oppsett som kommer til å takle alt(!) av spill en stund fremover pluss at det ser ut som et strøkent hi-fi oppsett!
    Skjermkortet er endel bedre enn det du har satt opp og mer RAMminne (muligens ikke like kjapt)..Prosessoren her er et bedre kjøp med tanke på pris da den du har satt opp ikke yter så mye mer men koster endel mer. Uansett kan hovedkortet klokke prosessoren til å yte mer enn den du har satt opp og om du vil
    Om det er ytelse du er ute etter vil dette gi mer da skjermkortet har mye å si om det er filmer i HDkvalitet du skal spille av o.l
    Dette er mitt forslag jeg har satt opp etter mine behov da jeg ser mye 1080p filmer på min full hd skjerm,spiller tunge spill i 1920x1080oppløsning (krever mye minne av skjermkortet) med Directx10 innstilling(med andre ord ting som krever mye ytelse),kjøling er også satt opp som et veldig viktig punkt da kabinettet skal ligge og mest sannsynlig ligge inne i en sjenk osv..
    Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som et fornuftig oppsett
    Grunnen til at jeg valgte det grafikkortet er at GTS serien etter sigende skal være bedre egnet til HTPC bruk.
    Kan jo alltids gå for et 8800GTS, som sagt så gjort.
    Glemte jaggu å merke av for 4GB RAM. My bad. Fikset.

Ankepunktet for meg er DVB-C kort med CAM og mpeg4 dekoding som fungerer opp mot Vista Ultimate 64bit. ed.
    Som kjent utnytter ikke 32 bits systemer mer enn 3GB RAM, jeg skal derfor ha 64bit versjonen. 64bit er også "fremtiden" og utnytter CPU'en på en mye bedre måte.

Den dagen jeg vet 100% sikkert at jeg kan få tak i et DVB-C kort som støtter det jeg trenger for å få liv i skjermen på stua blir det handling. Hva som finnes på markedet da vet jeg ike ennå, men jeg vil heller bli behagelig overrasket over mindre kostnader enn andre veien, derfor "tar jeg i" litt ekstra her

Angående DVB-C kort /cam, kom gjerne med forslag

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Da er det klarlagt at jeg skal satse på væskekjøling av absolutt alt og enda mer kompromissløse komponenter. Handlelista er oppdatert der det er mulig og det ser ut til at det drar ivei. Merkelig hvordan ting har en tendens til å gjøre det, hehe

Kabinettet blir mest sannsynlig et CW03, men det kan også forandre seg.

Angående væskekjøling så finnes det også enklere systemer enn det jeg planlegger som kan være til stor hjelp for andre.
    Ting har utvikla seg en god del på den fronten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •