Valg av hardware til htpc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av hardware til htpc

Hei!
    Jeg skal bygge en htpc, men er litt usiker på hardware.
    Jeg har kjøpt et kabinett av typen Ahanix D.VINE 5 Home Theater PC .
    Har kjøpt det meste komponenter.
    Hvis man ikke tenker pris er det noen som har forslag på hva som er best av sjermkort, hovedkort, lydkort, prosessor, minne og harddisker?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Valg av hardware til htpc

Sitat Opprinnelig postet av jgh
    Hvis man ikke tenker pris er det noen som har forslag på hva som er best av sjermkort, hovedkort, lydkort, prosessor, minne og harddisker?
    Man må tenke på pris, ellers kan man ikke kjøpe noe og man får ingen HTPC...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye nyttig info her: http://htpcnews.com/forums/index.php?showtopic=1930

Ellers finner du mye mer enn du egentlig trenger på: http://www.avsforum.com/avs-vb/forum...php?forumid=26

Lykke til!

Newcomer Feyd sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Bergen
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jgh og velkommen til forumet :-) (alltid ønsket å si det)

Hva du vil ha i HTPCen din avhenger og endel av hva du skal ha koblet til PCen din. Antar du skal bruke en vanlig forsterker og sende lyden digitalt til prosessering i forsterkeren, men hvis du har lest litt om M-audio revolution så sitter det en glimrende DA-converter i dette lydkortet.

Uansett anbefaler jeg, som mange andre, et ATI skjermkort. Ikke at jeg har prøvd begge, men ut ifra det jeg har lest her på forumet og på www.avsforum.com. Skal du bruke HTPCen til spilling og, trenger du et Radeon kort med god 3D ytelse, men dette kan gå på bekostning av støy. Det er verdt å merke seg at det finnes kort med god "passiv" kjøling og, eller denne kjølingen kan kjøpes separat.

RAM, HK og Minne ville jeg valgt det du har budsjett til. For ca 3000 får du en kraftig kombinasjon av disse. Hvis det er en CRT proj du skal bruke og vil ta nytte av programmet FFDSHOW bør du vurdere et skikkelig kraftig system pga oppskalering av bilde vil krever høy ytelse.

HD er det støy som teller, Seagate har jeg veldig god erfaring med

Det som er veldig viktig hvis du har kjøpt deg et skikkelig "stue"-kabinett er å holde støynivået lavt. Gå for store vifter på lavt turtall, eller full viftekontroll.

Feyd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •