Server i skapet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Server i skapet?

er litt blank her, men ønsker å sette opp et anlegg som duger over tid..
    Tenkte da at jeg går for en tilstrekkelig, liten og helst så stillegående lekker pc i stua som mulig. Også tar jeg et billig tower med plass til masse disker og setter i et skap. og hvis det blir fullt kan jeg legge til disker. Tenkte da å dele video og musikk filene over trådløsnett.

Hva tror dere om dette? Er det en lur løsning? Hva med å satse på de der USB diskene som kan plugges inn i en wlan burk isteden?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC i skap med masse disker er ikke en optimal oppskrift på noe som skal duge over tid

Skal du dele filer over wlan trenger du ikke ha PCen i stua. Jeg har alt av lydfiler på PCen min i et annet rom og en boks i TV-bordet for å spille av (i dette tilfellet en Helios x3000, men du får de i et utall varianter).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    PC i skap med masse disker er ikke en optimal oppskrift på noe som skal duge over tid
    Fordi at??
    Har selv en server stående i et skap i gangen. Der ligger alle filmene og tv-seriene mine. Serveren kjører Windows 2003 server og kjører også nedlastning.
    Dette streames over nettverket til min AppleTV i stuen, fungerer knirkefritt dette.

På spørsmålet om dedikert server mot wlan router med usb inngang, tror eg nok at wlan routere stort sett er en enklere løsning da en slik boks er billigere dersom en ikke har en maskin stående og tar mindre plass.
    Men en dedikert server kan brukes til mer, og ofte mye raskere.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rune83
    Fordi at??
    Fordi en PC med masse disker lager varme... Jo mere disk jo mere varme. Stenge dette inne i et skap fører til at varmen ikke kan dra noe sted. Varme fører til kortere levetid på samtlige komponenter. Kortere levetid er ikke noe som duger over tid

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde da kikke på MediaPortal, der man (vha TVE3) kan ha en (eller flere) servere og en eller flere klienter. Dette medfører at man kan ha alle TV-kort, opptak, filmer, musikk, bilder etc. på en maskin - og mate klientene med dette vha SQL.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •