Problemer med flimring av bilde på HDTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med flimring av bilde på HDTV

Hei!
    Jeg er ny med HTPC, men ikke med data generelt, og har nettopp satt sammen en HTPC fra scratch!

-------------------------------
    Dette er pcen:
    Hovedkort: Asus M2A-VM HDMI AMD 690G+SB600
    CPU: AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz
    RAM: TwinMOS DDR2 PC6400 2048MB Dual Pack

TV: Samsung LE40M86BD
    (Koblet sammen via HDMI)

-------------------------------

Problemet mitt er at etter jeg installerer chipset driverne til hovedkortet begynner bildet å flimre, det gjør den ikke før jeg installerer. Jeg har også avinstallert skjermdriverne og installert Omega sine, og det samme skjer.

Jeg må også legge til at de 2 første dagene jeg hadde HTPC'en up and running, så gikk alt helt fint, og da jeg skrudde den på idag flimret plutselig bildet, helt ut av det blå! Og den stoppet å flimre med en gang jeg avinstallerer skjermdriverne, så det må jo være noe galt der..men hvorfor det ikke skjedde i starten er veldig rart!

Kan det være instillinger som må gjøres? er det noe jeg må stille inn på tven? Det står i manualen til tven at jeg skal sette den i PC Modus, men det valget er grått og går ikke å velge!

Håper noen kan hjelpe en stakkar så han kan få nyte litt HD filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skyldes mest sannsynlig at når du innstallerer skjermkortdriverne så forandres oppløsningen og oppdateringsfrekvensen ut fra skjermkortet.

Prøve å sett oppløsning til 1280 x 720 eller 1920 x 1080 (1:1 pixel-mapping) om ikke teksten blir for liten for deg.
    Sett oppdateringsfrekvensen til 60 hz. Disse innstillingen fungerer utmerket hos meg på min M87BD og ati hd 2400 skjermkort.

PC-modus kan kun brukes med VGA-kabel

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 1920 jeg vil bruke, og det var det jeg hadde brukt helt fram til det begynnte å flimre. Men det stopper når jeg setter den på 1280.
    Som sagt jeg hadde ikke forandret noen ting, eneste jeg har gjort siden jeg installerte var å overføre data fra ekstern harddisk og installert småprogrammer som VLC og deamon tools.

Installerte MCE på nytt, med ingen bedring. Kan det være noe galt med det integrerte skjermkortet? den skal jo være designet for bruk på HDTV med 1080p, men jeg kan jo også prøve å kjøpe et eksternt skjermkort...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken oppdateringsfrekvens har du på skjermkortet da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    både 50 og 60, og det var det samme med begge...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    teit, men det fungerer visst helt fint med VGA kabel, så får bare bruke det, blir bra bilde uansett! Men en kompis sa han hadde opplevd det samme med HDMI kabel på samme tven, og han hadde også prøvd alt, så mulig det bare blir fuck med hdmi kabel, mulig det er noe som forstyrrer den digitale strømmen.
    Så med det avsluttet jeg denne tråden

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •