Digitalisering av musikksamlinga og tilgang til denne - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det fine med denne løsningen er at man i to trinn kan nærme seg en "ekte" hel-digitalisert løsning, for en ufattelig liten pengesum.

trinn 1:
    24 dollar , som er ca 120 kroner, så gjør man som sin mobiltele fon til fjernkontroll for lydarkivet.

trinn 2: Lang kabel / evt. Apple Airport Express for å få lyden til stereoen.

Og dersom det er noe man bytter ut i ettertid siter man igjen med et ekstra trådløst aksesspunkt/printserver (aple-greia funker 100% med pc'er også)

Men det finnes garantert 10 ganger så dyre løsninger, som f.eks sono. Men jeg tror ikke den tilbyr noen bedre funksjonalitet.. Dersom man vil ha større fjernkontroll får man her fordelen at den nye fjernkontrollen din også er en mobiltelefon. Og alt funker med både wifi og bluetooth. Det rocker!

bs

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det og bruke Itunes som avspiller på logitech squeezebox????

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Veldig, veldig viktig. Tusen CD'er tar flere måneder. Så backup må man ha. Jeg har data på en ekstern HD hjemme samt på linux serveren der slimserver kjører. I tillegg så har jeg en ekstern HD på jobb som har samme data som de to diskene hjemme.
    Jepp. Jeg hadde ca 200GB musikk på en HD på jobben og backup på en bærbar HD. Da HDn på jobben røk, ble jeg bare svett. Men da skjebnen ville at også den bærbare HDn tok kvelden SAMTIDIG, da tror jeg at jeg gråt en skvett. Nå er det tredobbelt hos meg også...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •