Lyd problem med avspilling av MKV fil - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Tror du virkelig at Dual Core yter det samme per Mhz som en P4? En Dual Core er ENORMT mye raskere, selv om den bare kjører på en kjerne.
    Selvfølgelig er det mange andre faktorer som spiller inn, men "yter det samme per Mhz"? tror du bør få inn litt teori her.

Men når det kommer til h264 decoding så er det lite forskjell på disse to prosessorene (med den gamle ffdshow selvfølgelig)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grafikk kortet er også betraktlig bedre, gforce 7600 hjalp også

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ventech
    men "yter det samme per Mhz"? tror du bør få inn litt teori her.
    Det er ikke noe i veien med kunnskapen min. Klokkefrekvens er en svært dårlig måte å sammenligne prosessorer på, så lenge de ikke er i samme produktserie.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Det er ikke noe i veien med kunnskapen min. Klokkefrekvens er en svært dårlig måte å sammenligne prosessorer på, så lenge de ikke er i samme produktserie.
    Ja, generelt er det ikke bra å sammenligne prosessorer basert på klokkefrekvenser, men i dette tilfellet er det to prosessorer med relativt lik arkitektur. Og som eg sa i forige post så yter disse noe lunde det samme når det kommer til h264 decoding.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, generelt er det ikke bra å sammenligne prosessorer basert på klokkefrekvenser, men i dette tilfellet er det to prosessorer med relativt lik arkitektur. Og som eg sa i forige post så yter disse noe lunde det samme når det kommer til h264 decoding.
    Once again: nei, det er milevis forskjell på ytelsen, også når det kommer til h264 dekoding.
    Trådstarter sier jo at hans P4 2.54 Ghz ikke en gang klarer å kjøre 720p uten problemer, mens en Core2Duo E6600 @ 2.4 Ghz klarer det meste av 1080p-materiale glatt, kjørende på bare 1 kjerne.

Å hevde at P4-arkitekturen er lik Core2Duo-arkitekturen er også helt feil, det er jo nettopp den mye mer gjennomtenkte arkitekturen hos Core-prosessorene som tillater så mye høyere ytelse per Mhz.

Bare for å ta et eksempel på regnekraft, en E6600 @ 2.4 Ghz kjører SuperPi (1 m) på 20 sekunder (med kun en kjerne aktivert), for tilsvarende hastighet på en P4 må den klokkes til 7.3 Ghz!

I rest my case.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har gått langt forbi det den egentlig handler om. Eg gidder ikke å diskutere denne saken mer, spesielt ikke med folk som mangler litt begrep her og der, derfor blir dette mitt siste innlegg

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtte for dualcore kom for ~4 dager side. Hvis du ikke har denne, så vil du ikke få noen nytte av dualcore, og da er ikke 2.66GHz så mye alikevel i forhold til P4en din på 2.54GHz.
    Snakker du om ffdshow her?
    Hvilken versjon må en ha for å utnytte flerkjerneprosessorer bedre?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Snakker du om ffdshow her?
    Hvilken versjon må en ha for å utnytte flerkjerneprosessorer bedre?
    http://rapidshare.com/files/58407533...6_xxl.exe.html

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke noe highend skjermkort så lenge det er cpuen som decoder...
    På samme måte som du ikke trenger noe særlig cpu hvis skjermkortet decoder...
    Men, hvordan vet/bestemmer du hva som skal decode? (CPU el. skjermkort)
    Jeg har en 3 GHz intel-prosessor og vurderer oppgradering av ram og skjermkort for å få jevnere avspilling av bl.a x.264/mkv-filer...

Har det noe for seg? Oppgradering av skjermkort og ram, i denne sammenhengen?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har gått langt forbi det den egentlig handler om. Eg gidder ikke å diskutere denne saken mer, spesielt ikke med folk som mangler litt begrep her og der, derfor blir dette mitt siste innlegg
    ventech: du sier at strikey bør få inn litt teori? er jo du som er helt på bærtur her, core2duo er mye mere effektiv enn p4 og har en annen arkitektur, faktisk så gikk intel tilbake til p3 arkitekturen og videreutviklet denne til core. Disse cpu'ene kan ikke sammenlignes en gang, p4 kan ikke måle seg med core2.

Ang avspilling av h.264 i mkv container så har jeg en amd athlon xp2400 klokket til 2,1ghz og denne spiller av alt av 720p som jeg har prøvd. Tipper bitrate har vært på maks 8-9mbit. Men den takler ingen ting jeg har prøvd av 1080p selv om bitrate bare er 4-5mbit. Så oppløsningen har tydeligvis mere å si enn bitrate.

Newcomer skumlerud sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Men, hvordan vet/bestemmer du hva som skal decode? (CPU el. skjermkort)
    Jeg har en 3 GHz intel-prosessor og vurderer oppgradering av ram og skjermkort for å få jevnere avspilling av bl.a x.264/mkv-filer...

Har det noe for seg? Oppgradering av skjermkort og ram, i denne sammenhengen?

Nå er jeg litt på tynn is her, men så vidt jeg vet så er det ingen skjermkort (egentlig drivere), som per i dag støtter GPU akselrasjon av x.264/mkv-filer. Mitt ATI 2400HD Pro gjør det i hvertfall ikke.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er relativt ny i .mkv verdenen, men duverden så heftig!!111

jeg oppgraderte nylig pc'en pga vista, og laget meg en pc til av reservedelene (AMD 64 3500+ med 1GB ram), og sammen med ATI Radeon HD2600XT ligger prosessorbruk på .mkv filer på 30-40%, da bruker jeg CoreAVC sammen med AC3-filter...

jeg testet en lik .mkv fil på samme pc tidligere, da uten CoreAVC og med et Nvidia GT6600 skjermkort, da var prosessorbruk 70%, så jeg er temmelig sikker på at 2600XT kortet har HW dekoding av x264

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    sammen med ATI Radeon HD2600XT ligger prosessorbruk på .mkv filer på 30-40%, da bruker jeg CoreAVC sammen med AC3-filter...

jeg testet en lik .mkv fil på samme pc tidligere, da uten CoreAVC og med et Nvidia GT6600 skjermkort, da var prosessorbruk 70%, så jeg er temmelig sikker på at 2600XT kortet har HW dekoding av x264
    Jeg har ingen HW akselerasjon av x264 på min stuepc med 2600XT.. Det blir vel litt vanskelig å konkludere med at det er grafikkortet som hjelper når du har byttet ut 2 elementer? - codec og grafikkort.
    Såvidt jeg har fått med meg så er coreavc litt mindre cpu intensiv enn enkelte andre codecs.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    jeg er relativt ny i .mkv verdenen, men duverden så heftig!!111

jeg oppgraderte nylig pc'en pga vista, og laget meg en pc til av reservedelene (AMD 64 3500+ med 1GB ram), og sammen med ATI Radeon HD2600XT ligger prosessorbruk på .mkv filer på 30-40%, da bruker jeg CoreAVC sammen med AC3-filter...

så vidt eg vet er det ikke mulig med hw-akselerasjon av mkv filer. Problemet ligger i kompatibilitet mellom cyberling decoder og splitteren. CoreAVC har heller ikke støtte for hw-akselerasjon. eneste måten du kan gjøre dette på er å sette .264 streamen i ts container, eller liknene.
    hadde det derimot vært akselerasjon, ville prosessorbruken lagt på ~1-2%

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •