HD-tv med CD kabel, hva trenger jeg/hva får jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-tv med CD kabel, hva trenger jeg/hva får jeg?

Jeg leser og leser, men blir ikke helt klok på hva som finnes, og hva man kan få til med det som finnes av dekodere/kortleser/tv-kort pr idag.

Hadde satt umåtelig pris på om noen kunne si litt konkret hva man trenger for å kunne ta inn HD tv til datamaskin (Vista Mediacenter) og hvilken fuksjonalitet man får.

Så langt jeg har skjønt er det altså et DVB/C tv kort, en kortleser, samt naturligvis kort (som jeg har forstått at man i prinsippet ikke får løst fra CD) man trenger...?

Men kan man da feks bruke dette Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI, Internal, Firewire( Komplett.no - Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI, Internal, Firewire ) som etter hva jeg kan se er både kortleser og tuner, og dermed få skikkelig HD (Mpeg4), eller er det ikke så enkelt?

Vedrørende funksjonalitet lurer jeg på hvordan det blir ifht analog løsning jeg har i dag. Med PWR500 kan jeg jo i prinsippet ta opp 2 kanaler, og se en tredje rett på tv'n. Hva må til for å få flere kanaler, altså hva må man ha dobbelt opp av i datamaskinen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så vidt jeg vet kan du foreløpig ikke få HDTV i Vista Mediacenter, rett og slett fordi TV i Vista Mediacenter ikke støtter mpeg4. Jeg har testet Canal Digital HD med FloppyDTV i Mediaportal og at dette funker relativt greit, selv om jeg tror det gjenstår en del tweaking før jeg er i mål.

- Judaz

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •