Canal Digital og/eller viasat parabol med HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital og/eller viasat parabol med HTPC

hei,
    har i dag en ny oppgradrert HTPC, med kraftig nok prossesor og grafikk kort og har derfor integrert både bluray og hd dvd på den. i forbindelse med nytt bosted, er jeg nødt til å bruke parabol. derfor ser jeg etter løsninger til å få dette integrert i HTPC og bruke vista sin mce til å styre blant annet opptak.

har lest div. tråd om forskjellige løsning og s2 støtte for bruk mot hdtv, men har ikke funnet et svar som er klarer å gi meg en løsning på det jeg er på jakt etter, siden for øyeblikket ser det ut som CD parer kortene er ikke hdtv den største prioriteten for øyeblikket.

leste også et artikkel om et kort fra hauppauge som kunne vært en løsning. hvr4000 tror jeg den het.

er det noen der ute som vet om god løsning for å bruke parabol mot htpc, tips om evt. andre programer enn vistas mce til å styre dette tas gjerne imot.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg med på denne... Har ViaSat selv, og skulle gjerne hatt dette inn via MCE.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oscie
    hei,
    har i dag en ny oppgradrert HTPC, med kraftig nok prossesor og grafikk kort og har derfor integrert både bluray og hd dvd på den. i forbindelse med nytt bosted, er jeg nødt til å bruke parabol. derfor ser jeg etter løsninger til å få dette integrert i HTPC og bruke vista sin mce til å styre blant annet opptak.

har lest div. tråd om forskjellige løsning og s2 støtte for bruk mot hdtv, men har ikke funnet et svar som er klarer å gi meg en løsning på det jeg er på jakt etter, siden for øyeblikket ser det ut som CD parer kortene er ikke hdtv den største prioriteten for øyeblikket.

leste også et artikkel om et kort fra hauppauge som kunne vært en løsning. hvr4000 tror jeg den het.

er det noen der ute som vet om god løsning for å bruke parabol mot htpc, tips om evt. andre programer enn vistas mce til å styre dette tas gjerne imot.
    Bruker selv en løsning med 2 stk floppy dtv-s2 sammen med CD i en MCE pc.
    Har ikke hdtv, men de andre kanalen fungerer utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey ,
    så det funker med floppy dtv s2 sin utgave ja.. kommer sikkert en bedre løsning for HDTV over parabol senere, men det er såpass dårlig tilbud av kanaler, at dette er egentlig ikke aktuelt.

vet du om denne løsning funker også med viasat? og var det bare å putte kortet rett inn i leseren? ikke noe justering o.l. med programmer ?

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viasat har parret kortene, så her går det ikke..

CD sier de har planer om å gjøre det, men om det tar 3 måneder eller 3 år vet de ikke..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oscie
    okey ,
    så det funker med floppy dtv s2 sin utgave ja.. kommer sikkert en bedre løsning for HDTV over parabol senere, men det er såpass dårlig tilbud av kanaler, at dette er egentlig ikke aktuelt.

vet du om denne løsning funker også med viasat? og var det bare å putte kortet rett inn i leseren? ikke noe justering o.l. med programmer ?
    Ikke noen form for justering med programmer satte bare kortene i cam`n og kjørte installasjonsprogrammet som fulgte med. Må justere litt på kanalrekkefølge etter installasjon, samt aktivere kodede kanaler.

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stoype
    Bruker selv en løsning med 2 stk floppy dtv-s2 sammen med CD i en MCE pc.
    Har ikke hdtv, men de andre kanalen fungerer utmerket.
    Har du noen linker til eventuelle kort som fungerer til CD?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •