Beste lydkort for hjemmekino? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TEK
    Har en mistanke om at jeg har ganske store behov for rom-korreksjon, og da hadde jo lydkort som gir mulighet for å bruke PC'en for rom-korreksjon og frekvensjustering vært helt perfekt. Vil jo også gi mulighet for å fjerne prosessoren og sub-EQ'en. To bokser, HTPC + Amp. Eventuelt flere amp'er men det er jo en annen sak :-D
    Vista skal visstnok ha muligheter for romkorreksjon bygget inn, men mener å ha lest at hvilke muligheter som støttes er avhengig av lydkortdriverne. Kan jo være en ide å google dette litt før du går til innkjøp av et lydkort.

Jeg synes det høres litt skummelt ut å kjøre lyden rett ut i fra en pc til en effektforsterker. I hvert fall så lenge du ikke har noen mulighet til å sette et maks lydnivå ut fra pc'en. Jeg har vært borti en del programmer som stiller volumet på pcen etter eget forgodtbefinnende. 100% volum ut fra PC til effekfosterker tror jeg vil gi sprengte høytalere. En løsning kan jo være å sette inn et dempeledd mellom PC og effektforsterker.

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har et godt poeng ang. max nivå ut dersom en kjører pc signalet direkte inn i forsterkeren.
    Men dette tror jeg vil være avhengig av hvilket lydkort en velger. Det vil for min del være uaktuelt å gjøre dette med kun lydprosessoren som er innebygget i hovedkortet.

Når det gjelder HD lyd så har jeg som tidligere nevnt et annet lydkort.
    Uansett, dette sies det om hovedkortet jeg har valgt meg:
    Excellent Audio Performance
    High-performance DAC (Digital-Analog Converter) with 106 dB Signal-to-Noise ratio playback quality, designed especially for Windows Vista Premium PCs.

Blu-ray/HD DVD Full Rate Audio Support
    The ALC889A enables high quality Full Rate Lossless Audio for content protected media and support for both Blu-ray and HD DVD formats for an exhilarating home theater entertainment experience.

7.1+2 Channel High Definition Output
    The ALC889A provides support for 7.1 sound playback, plus 2 channels of independent stereo output (multiple streaming) through the front panel stereo

TEK

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liwet
    Da har Tom's Hardware driti på draget. Spesifikasjonen sier støtte til "(5.1) AC3".

The integrated HD Audio codec of Radeon™ HD2xxx series does NOT support Multi-Channel Linear PCM (5.1). It supports 2-Channel LPCM and Multi-Channel AC3 5.1 Audio formats for HDMI output using DVI-HDMI adapter.
    http://support.ati.com/ics/support/K...estionID=28948

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •