HTPC til PJ valg av utstyr?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC til PJ valg av utstyr?

Hei

Skal med tiden investere i en hjemmekino løsning med PJ. Til denne skal jeg koble PCen, har i dag et HD2600 Pro skjermkort med dual dvi, skal også bruke pcen utenom mot en 24" LCD med full HD oppløsning.

Jeg ønsker å bruke pcen som en videokilde til alt mulig materiale, inkludert kabel tv og HD filmer.

Har ikke så mye erfaring med HTPC og hva slags utstyr jeg trenger både software og hardware.

Valg av Tv-kort, hva må jeg tenke på ved valg av Tv-kort, så lenge det ikke finnes gode løsninger for digitalt tv via bakkenett enda, så tenker jeg ikke på det i første omgang. Holder med et analogt Tv-kort til å koble til kabel-tven.

Noen som vet når de analoge signalene slukkes?

Valg av lydkort, hva skal jeg gjøre når jeg ønsker å bruke pcen ved siden av mot et 2.1 pc system. Og i tillegg koble pcen til hjemmekino recieveren. Ønsker en løsning der jeg slipper å koble om hver gang jeg skal bytte mellom pc høyttaler og hjemmekino.

Ved avspilling av HD materiale, hvor bra pc trenger jeg for at det skal fungere smertefritt. Vurderer oppgradering til Q6600 Cpu og 2 GB ram. I dag har jeg en sempron Cpu, men denne er ikke god nok.

Har i dag en Pioneer reciever med HDMI, så det enkleste blir vel å koble alt til denne og en HDMI kabel derfra til PJ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vindheia
    Hei

Skal med tiden investere i en hjemmekino løsning med PJ. Til denne skal jeg koble PCen, har i dag et HD2600 Pro skjermkort med dual dvi, skal også bruke pcen utenom mot en 24" LCD med full HD oppløsning.

Gratulerer

Jeg ønsker å bruke pcen som en videokilde til alt mulig materiale, inkludert kabel tv og HD filmer.

Har ikke så mye erfaring med HTPC og hva slags utstyr jeg trenger både software og hardware.

Valg av Tv-kort, hva må jeg tenke på ved valg av Tv-kort, så lenge det ikke finnes gode løsninger for digitalt tv via bakkenett enda, så tenker jeg ikke på det i første omgang. Holder med et analogt Tv-kort til å koble til kabel-tven.
    Et vanlig analogt TV-kort funker fint på kabel foreløpig. Men tror kanskje jeg ville gått for et DVB-C kort (hvis du har abonnement på digital kabel). Pcen blir da en fullverdig HDTV tuner du kan nyte filmer, sport og naturprogrammer i HD (antar at du har Canal Digital kabel TV...men Get har vel HDTV også?)

Noen som vet når de analoge signalene slukkes?
    Kommer nok an på hvor du bor og hvilken kabel-tv leverandør du har.

Valg av lydkort, hva skal jeg gjøre når jeg ønsker å bruke pcen ved siden av mot et 2.1 pc system. Og i tillegg koble pcen til hjemmekino recieveren. Ønsker en løsning der jeg slipper å koble om hver gang jeg skal bytte mellom pc høyttaler og hjemmekino.
    Skjønte ikke helt, men du ønsker å ha 2 utganger fra PCen? Det mest naturlige ville vært å koble recieveren til SPDIF kontakten og 2.1 lyden til de andre utgangene (analoge)... Tror de fleste hovedkort med skikkelig lydutganger (7.1 lyd) har denne muligheten.

Ved avspilling av HD materiale, hvor bra pc trenger jeg for at det skal fungere smertefritt. Vurderer oppgradering til Q6600 Cpu og 2 GB ram. I dag har jeg en sempron Cpu, men denne er ikke god nok.
    Har du en Q6600 CPU trenger du ikke bekymre deg for avspilling av HD materiale. Men går du for en mye rimeligere CPU ville det være smart å ha et skjermkort med HD-hardware støtte (8800, 8600GT, HD2400, HD2600 etc).

Har i dag en Pioneer reciever med HDMI, så det enkleste blir vel å koble alt til denne og en HDMI kabel derfra til PJ?
    Det ville jeg tro. Husk at ingen skjermkort til dags dato støtter HDMI lyd standarden (1.3?), så det må kobles til separat via SPDIF.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analoge signalene stenger 1-feb 2009, så kommer nok til å gå for et analogt tv-kort en liten stund til.

Når det gjelder lydkort, har jeg i dag et Soundblaster Audigy. Regner med at dette oppgraderes til et nyere kort. Noen som har erfaring om et X-Fi Extreme Audio holder til mitt bruk?

Vil Q6600 bli noe overkill eller kan det være greit å gå for denne løsningen kontra en rimeligere E6750. Det skal ikke brukes til spill. Når det gjelder skjermkort har jeg skaffet et HD2600 PRO

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •