Kan noen hjelpe meg med Mediacenter pc?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan noen hjelpe meg med Mediacenter pc?

Heisan.
    Har ikke spesielt mye kompetanse innenfor dette, så da flere sa at jeg burde vente med å kjøpe mce-pc til alt var avklart i forhold til dig. bakkenett, så gjorde jeg det. I dag fikk jeg derimot høre at for meg som har kabel-tv (analog) så betyr dette null og nix. ingenting blir endret. Stemmer dette? I så fall håper jeg at noen her orker å hjelpe meg å sette sammen et kraftig mediacenter. Det jeg håper på er følgende:

-Så kraftig prosessor som mulig, og helst pentium?
    -Minimum to tunere, helst 3. (Liker å se et program samtidig som jeg tar opp)
    -Husk at tunerne MÅ virke på analogt signal.....
    -Nok minne
    -500 gb harddisk (ok, kan greie meg med mindre hvis jeg må)
    -Dvd leser/skriver
    -Stillegående
    -Helst lite kabinett, men dette er ikke "must" Vil ikke ha vanlig pc i stua da.....
    -Trådløst nettverkskort (ikke usb-dongle)
    -Vil koble dette til min 40" LCD og bruke det til Internet, TV, evt spill m.m

Siden jeg ikke er typen som bygger selv skulle jeg ønske at noen kunne sette sammen en slik pc fra en eller annen leverandør for meg. Ville bli meeeget happy. - Og pris? Tjaaa, helst ikke over 15000 NOK men, men.

Vil noen hjelpe meg?

Newcomer Rudifj sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomce
    Heisan.
    Har ikke spesielt mye kompetanse innenfor dette, så da flere sa at jeg burde vente med å kjøpe mce-pc til alt var avklart i forhold til dig. bakkenett, så gjorde jeg det. I dag fikk jeg derimot høre at for meg som har kabel-tv (analog) så betyr dette null og nix. ingenting blir endret. Stemmer dette? I så fall håper jeg at noen her orker å hjelpe meg å sette sammen et kraftig mediacenter. Det jeg håper på er følgende:

-Så kraftig prosessor som mulig, og helst pentium?
    -Minimum to tunere, helst 3. (Liker å se et program samtidig som jeg tar opp)
    -Husk at tunerne MÅ virke på analogt signal.....
    -Nok minne
    -500 gb harddisk (ok, kan greie meg med mindre hvis jeg må)
    -Dvd leser/skriver
    -Stillegående
    -Helst lite kabinett, men dette er ikke "must" Vil ikke ha vanlig pc i stua da.....
    -Trådløst nettverkskort (ikke usb-dongle)
    -Vil koble dette til min 40" LCD og bruke det til Internet, TV, evt spill m.m

Siden jeg ikke er typen som bygger selv skulle jeg ønske at noen kunne sette sammen en slik pc fra en eller annen leverandør for meg. Ville bli meeeget happy. - Og pris? Tjaaa, helst ikke over 15000 NOK men, men.

Vil noen hjelpe meg?
    Hei, skal prøve å sette opp et forslag for deg her, skal pc`en være en HTPC? Eller kan den like greit ha et vanlig kabinett som bare er lite?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rudifj
    Helst ønsker jeg meg en "tings" som ser ut som en litt stor gammeldags cd-spiller evt en firkanta barebone....kan gå på akkord med dette hvis funksjonalitet veier opp.....forresten, vil et Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE virke med analogt signal?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helst ønsker jeg meg en "tings" som ser ut som en litt stor gammeldags cd-spiller evt en firkanta barebone....kan gå på akkord med dette hvis funksjonalitet veier opp.....forresten, vil et Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE virke med analogt signal?
    Ok.. Som f.eks denne da? PCB Distribution AB: Antec FUSION Media Center Case - Black - CA-SLK-FUSION-V2-BK (761345-08740-7) Chassin/Nätdelar/Antec

Ser ut som den kan det ja..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rudifj
    YES SIR. Den ser jo helt super ut.....men hva kan jeg putte i den, og hvem kan sette den sammen for meg?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YES SIR. Den ser jo helt super ut.....men hva kan jeg putte i den, og hvem kan sette den sammen for meg?
    Holder på å sette opp et forslag for deg nå.. Hmm.. Det er ikke så vanskelig å sette det inn.. Hvor bor du?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på å sette opp et forslag for deg nå.. Hmm.. Det er ikke så vanskelig å sette det inn.. Hvor bor du?
    Ha!, ikke så vanskelig nei?.....den har jeg hørt før..:-? Holder til i nordnorge.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha!, ikke så vanskelig nei?.....den har jeg hørt før..:-? Holder til i nordnorge.
    Hmm.. Jeg er fra Tønsberg.. Så blir litt myegrier hvis jeg skal sette den sammen for meg da.. Men, er nok noen i nærheten av dem som har muligheten til å få satt den opp for deg..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Jeg er fra Tønsberg.. Så blir litt myegrier hvis jeg skal sette den sammen for meg da.. Men, er nok noen i nærheten av dem som har muligheten til å få satt den opp for deg..
    Takker for hjelpa så langt!:-D
    Så det du mener er at jeg kjøper den i enkelt-komponenter? Huff og huff............Hva tror du om denne da....(hvis man endrer alt til dyreste alternativ ender man på rundt 14000,-) Er du sikker på at de tunerne funker analogt?

NetShop Entertainment Lanbox - Netshop.no - pc data foto minne digital

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hjelpa så langt!:-D
    Så det du mener er at jeg kjøper den i enkelt-komponenter? Huff og huff............Hva tror du om denne da....(hvis man endrer alt til dyreste alternativ ender man på rundt 14000,-) Er du sikker på at de tunerne funker analogt?

NetShop Entertainment Lanbox - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Ja, er sikkert like greit å kjøpe en ferdig pc, også bare konfigurere den selv.. Da kommer den ferdig, så det bare er å sette i ledningene

Den fra netshop virker bra! Er veldig fornøyd med Netshop, og de er rimlige.. Det står at tuneren fungerer til analogt/ bakkenett..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er sikkert like greit å kjøpe en ferdig pc, også bare konfigurere den selv.. Da kommer den ferdig, så det bare er å sette i ledningene

Den fra netshop virker bra! Er veldig fornøyd med Netshop, og de er rimlige.. Det står at tuneren fungerer til analogt/ bakkenett..
    Til 12 700,- Er pc`en utrolig bra! Og er jo veldig bra at de setter den opp og tester den for deg.. Hvis du har Vista, eller et annet OS som du liker bedre fra før av så kan du spare 900,- på å ikke kjøpe det, og du sparer 740,- hvis du dropper tastatur og musa som følger med..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til 12 700,- Er pc`en utrolig bra! Og er jo veldig bra at de setter den opp og tester den for deg.. Hvis du har Vista, eller et annet OS som du liker bedre fra før av så kan du spare 900,- på å ikke kjøpe det, og du sparer 740,- hvis du dropper tastatur og musa som følger med..
    Bruker du vista selv? Er det ok?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du vista selv? Er det ok?
    Ja, synes det virker bra.. Og det ser veldig bra ut..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mediacenter...

Ja, synes det virker bra.. Og det ser veldig bra ut..
    Må mase litt til....:-?
    På dette mediacentret NetShop Entertainment Lanbox - Netshop.no - pc data foto minne digital
    fra Netshop legger jeg merke til at man max kan kjøpe 2 gb ram. Er det tilstrekkelig med Vista?

Hvilke begrensinger kan du se med denne pc i forhold til at jeg velger de dyreste komponentene og ender ut på ca 13800 kroner?

Vil den fex kunne takle spill?
    (Skjermkortet jeg velger heter POV Geforce 8600)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 gig til Vista bør holde, litt avhengig av spillet.
    Tror nok den vil kunne takle spill greit, men ikke "supert". Det bør være mulig
    å få en 8800gts til den prisen syns jeg...

Men hva synes du om støy? Ser at den boksen har 2x6cms vifter bak....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    2 gig til Vista bør holde, litt avhengig av spillet.
    Tror nok den vil kunne takle spill greit, men ikke "supert". Det bør være mulig
    å få en 8800gts til den prisen syns jeg...

Men hva synes du om støy? Ser at den boksen har 2x6cms vifter bak....
    Vil jo ha den så stille som overhodet mulig. Tror du det blir mye bråk fra viftene da? Egentlig ville jeg heller hatt et annet kabinett, ala dette Komplett.no men da får jeg ikke to tunere og heller ikke trådløst nettverkskort. Har elendig erfaring med disse usb-løsningene.......Ville jo egentlig også hatt dobbelt så mye minne og enda bedre skjermkort.........masse ønsker her med andre ord:???:

Newcomer Moppen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jo ha den så stille som overhodet mulig. Tror du det blir mye bråk fra viftene da? Egentlig ville jeg heller hatt et annet kabinett, ala dette Komplett.no men da får jeg ikke to tunere og heller ikke trådløst nettverkskort. Har elendig erfaring med disse usb-løsningene.......Ville jo egentlig også hatt dobbelt så mye minne og enda bedre skjermkort.........masse ønsker her med andre ord:???:
    Testet den msi box'en.

Som du sier. Alt for liten vist du skal ha alt i...
    Et par problem med den og.
    Du må re justere dvd spiller da plater går in men ikke ut :-D
    Har og opplevd en del hakking på av spilling av dvd under testen som jeg hadde av den.

Newcomer Moppen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag på et helt okej utgangs punkt til meir en vanlig kun se på tv mediacenter pc

Kabinett ,HD160 eller HD160XT pro fra Zalman. Stille og god lufting i dette.

PSU, CFT-560A-12C 560W, PFC Og Cable Management, lite kabler=mye luft

HK, noe fra Asus P35 chipsett serien 1333FSB. Et med Heat pipes på chipsettet. Ush desse chipsetten nå tildags blir dobblet så varme som cpu'n gjør

CPU, Core 2 Duo E6550 2.33GHz 1333MHz Holder fint, men 3ghz er jo og skam billig nå så valget er ditt

Cpu vifte, Zalman 9500AT CPU Cooler Copper With PWM.. PWM er et must

Ram, 2X 1.0GB PC-800 DDR2 PC6400 ,Ønsker du ha meir må du på 64bits os, Minnimalt med program/spill som bruker meir en 1gb minne.

Harddisk, 500.0GB 7200RPM fra samsung silent seek er foretrukket

DVD Recorder, Samsung 20x Billig og stille.

Vga kort, Helt valg fritt i dette kabinettet, men heatsink kort er jo og foretrekke, pga støyen.

Tv kort, WinTV PVR-500 Dobble tunere Og er MCE Certified

Lydkort, Finn hk med spdif ut. alternativt et reint analog 7.1 lydkort vist du ønsker det.

Fjernkontroll, følger med kabinettet.
    Micro soft's Remote Keyboard for Windows XP Media Center Edition Norsk
    Er et helt okej ir styrt tastatur som går på samme ir som fjernkontrollen til kabinettet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moppen
    Forslag på et helt okej utgangs punkt til meir en vanlig kun se på tv mediacenter pc

Kabinett ,HD160 eller HD160XT pro fra Zalman. Stille og god lufting i dette.

PSU, CFT-560A-12C 560W, PFC Og Cable Management, lite kabler=mye luft

HK, noe fra Asus P35 chipsett serien 1333FSB. Et med Heat pipes på chipsettet. Ush desse chipsetten nå tildags blir dobblet så varme som cpu'n gjør

CPU, Core 2 Duo E6550 2.33GHz 1333MHz Holder fint, men 3ghz er jo og skam billig nå så valget er ditt

Cpu vifte, Zalman 9500AT CPU Cooler Copper With PWM.. PWM er et must

Ram, 2X 1.0GB PC-800 DDR2 PC6400 ,Ønsker du ha meir må du på 64bits os, Minnimalt med program/spill som bruker meir en 1gb minne.

Harddisk, 500.0GB 7200RPM fra samsung silent seek er foretrukket

DVD Recorder, Samsung 20x Billig og stille.

Vga kort, Helt valg fritt i dette kabinettet, men heatsink kort er jo og foretrekke, pga støyen.

Tv kort, WinTV PVR-500 Dobble tunere Og er MCE Certified

Lydkort, Finn hk med spdif ut. alternativt et reint analog 7.1 lydkort vist du ønsker det.

Fjernkontroll, følger med kabinettet.
    Micro soft's Remote Keyboard for Windows XP Media Center Edition Norsk
    Er et helt okej ir styrt tastatur som går på samme ir som fjernkontrollen til kabinettet.
    Takker så meget for forslag. Dette ser finfint ut....Meget stilig kabinett...men så skal det jo knotes sammen også da og det ser jeg litt mørkt på....Rart at disse konfigurasjonene fra komplett, netshop etc gir så lite valgmuligheter......

Newcomer Knekten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget for forslag. Dette ser finfint ut....Meget stilig kabinett...men så skal det jo knotes sammen også da og det ser jeg litt mørkt på....Rart at disse konfigurasjonene fra komplett, netshop etc gir så lite valgmuligheter......
    Å bygge pc er ekstremt enkelt. Det følger stort sett med manualer som forteller deg hvordan ting skal gjøres, hvis du står fast. Ting passer stort sett også bare på ett sted. Det som er vanskelig er å finne deler som passer sammen, men det har du jo allerede fått hjelp med.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •