Mangler lyd + litt små rusk i maskineriet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mangler lyd + litt små rusk i maskineriet

Jeg har nettopp bygd en HTPC, det meste fungerer nå bra. Men det er et par ting som jeg sliter med.

For det første får jeg bare "omgivelses lyd" og musikk, og ikke tale når jeg spiller av filmer fra PCen, (DVD). Dette gjelder da både i MediaPortal og VLC-player.

Det andre problemet gjelder MediaPortal. Jeg får ikke EPG, streamet radio eller satelitt bilder i "mitt vær" oppsett til å fungere. Jeg har lest manualen til MP og fulgt alle de anvisningene som er gitt der, samt de veiledninger som ligger ute med tanke på EPG i Norge osv. Det kan virke som om alle funksjoner som trenger internett tilgang er sperret på en måte... :???: (Internetten min fungerer bra i alle andre program!)

Håper noen har et par gode tips å komme med!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si noe sikkert om lydproblemet uten å vite hvordan og du har koblet pcen til.

Hvis du kjører digitalt, sjekk at du har skrudd SPDIF passthrough er hva det måte hete i de programmene.

Når det gjelder det andre problemet høres det ut som om det kan være brannmurrelatert. Hvilken versjon av windows kjører du?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koplet pcen til en pioneer vsx1016v, dvi - hdmi og toslink(optisk).

Finne ingen innstillinger for spdif i MediaPortal, men i VLC er dette valgt. Så jeg tror ikke dette er feilen. Lyden fungerte som det skulle for noen dager siden, men plutselig en dag var lyden på tale borte når jeg skulle se dvd fra pc.

Når det gjelder "brannmur" problemet:

Jeg kjører windows XP men har disablet brannmuren, har heller ingen brannmur i ruteren. Bruker et gratisprogram som heter sygate personal firewall, men også dette har jeg for øyeblikket disablet. Tror ikke det er det som er problemet, har vært inne på tanken... blir ikke det samme å se dvd uten tale... :?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må aktivere/velge SPDIF under dekoder-innstillingene i MP setup for å få digital lyd. Om forsterkeren ikke støtter formatet du mater den med må du leke med AC3-filter

EPG tar litt tid å forklare - skal se hva jeg finner senere.

IP radio er også en smal sak. Du kan f.eks. laste ned disse:
    MEDIAPORTAL - free MediaCenter HTPC Software - Norwegian radio playlist
    Igjen må du være sikker på at forsterkeren takler det du mater den. Prøv først med analog overføring.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •