Mere oppløsningsproblemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mere oppløsningsproblemer

Hei. Jeg sliter litt med oppløsning: jeg har koblet PC til min Toshiba 37" og når jeg skal i kontrollpanel for å velge oppløsning så er det ikke noe som heter 720. (Jeg bruker "PC tilkobling") Det nærmeste er 768X12xx Men da forsvinner litt av bildet både oppe, nede og på sidene. Det er jo litt irriterende. Kan det være at kortet mitt ikke støtter HD skjermer?
    Kan gi mer specs om det trengs, men jeg er helt ny på dette, det er vel kanskje en opplagt feil jeg gjør?

En anen ting jeg trenger litt råd på er valg av fjernkontroll. Jeg kjører mediaportal. Hva er beste løsning for fjernstyring?

Stefan Pettersen

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen grafikkort må du legge inn oppløsningene som ikke er standard data-oppløsning selv. disse inkluderer 720i/p og 1080i/p
    (ja, man kan kjøre interlaced fra data)

Hvilket grafikkort har du? Det hjelper også å vite native-oppløsningen på tven din.

Den beste løsningen når deg gjelder fjernstyring synes jeg er en eller annen form for touch screen. Disse fåes billig på diverse nettbutikker eller på ebay.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen forresten!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører 1280x720 ut til min tv uten problemer. Det har jeg fått med tre ulike nvidia kort. Med mindre du har et veldig sært kort så ligger problemet garantert ikke med selve kortet. Kansskje med driveren. Har du sørget for å laste ned og legge inn siste versjon av driveren for skjermkortet ditt?

Det at du mister litt av bildet hele veien høres mer ut som om det er snakk om et overscan problem enn noe med oppløsningen. Men hvis du kjører dette via en inngang på tven som er beregnet på pc så burde det ikke være det.

Når det gjelder fjernkontroll er det billigste og et av de enkleste alternativene å kjøpe en Microsoft MCE fjernkontroll (Netshop.no - pc data foto minne digital. Men hvis du ønsker å kontollere andre ting enn bare mediaportal burde du nok vurdere andre løsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Noen grafikkort må du legge inn oppløsningene som ikke er standard data-oppløsning selv. disse inkluderer 720i/p og 1080i/p
    (ja, man kan kjøre interlaced fra data)

Hvilket grafikkort har du? Det hjelper også å vite native-oppløsningen på tven din.

Den beste løsningen når deg gjelder fjernstyring synes jeg er en eller annen form for touch screen. Disse fåes billig på diverse nettbutikker eller på ebay.
    Takk for velkomsten Men hva mener du med touch screen? Det hørtes litt avansert ut som fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liwet
    Jeg kjører 1280x720 ut til min tv uten problemer. Det har jeg fått med tre ulike nvidia kort. Med mindre du har et veldig sært kort så ligger problemet garantert ikke med selve kortet. Kansskje med driveren. Har du sørget for å laste ned og legge inn siste versjon av driveren for skjermkortet ditt?

Det at du mister litt av bildet hele veien høres mer ut som om det er snakk om et overscan problem enn noe med oppløsningen. Men hvis du kjører dette via en inngang på tven som er beregnet på pc så burde det ikke være det.

Når det gjelder fjernkontroll er det billigste og et av de enkleste alternativene å kjøpe en Microsoft MCE fjernkontroll (Netshop.no - pc data foto minne digital. Men hvis du ønsker å kontollere andre ting enn bare mediaportal burde du nok vurdere andre løsninger.
    Takk for rådet. Jeg tenkte i utgangspunktet å bruke pcen mest til Mediaportal, men litt surfing på TVen for oppdateringer også sikkert. Den skal ikke brukes til spilling. Man må vel uansett ha et trådløst tastatur tilkoblet for å gjøre forskjellig i operativsystemet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •