Forskjellig AR på 2 skjermer (plasma/pj), hvordan?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjellig AR på 2 skjermer (plasma/pj), hvordan?

Nå har jeg grublet i år og dag på hvilken TV jeg skal kjøpe. En rimelig 42" plasma (les: Panasonic) har bestandig vært med i vurderingen pga bildekvalitet og "plasmabilde", ulempen er XGA-oppløsningen som passer dårlig til PC-bruk pga feil AR. PC-en vil være tilkoblet to skjermer (TV og projektor), med bilde på en skjerm om gangen. Jeg er derfor ute etter tips til å enklest mulig få riktig AR på begge skjermene. Film vil i hovedsak spilles av på projektoren, men jeg vil ha denne muligheten på TV-en også. Feil AR ved surfing/MP3-spilling etc er ikke noen krise.

Noen forslag jeg har vært innom:

-Kjøre feil oppløsning (16:9): Ikke veldig aktuelt. Da må jeg bytte oppløsningen frem og tilbake når jeg skal se på film og når jeg skal gjøre andre ting. Tungvint, med andre ord.

-Bruke forskjellige avspillere med forskjellig AR: Det kan gå, men jeg foretrekker å kunne stå fritt til å velge avspiller uansett hvilken skjerm jeg bruker.

-Ha to kopier av samme avspiller med forskjellig AR: Denne løsningen hadde jeg håpet på, men jeg fikk det ikke til å fungere. Innstillingene ble de samme uansett hva jeg prøvde, dette var med Media Player Classic som er avspilleren jeg i hovedsak bruker.

Som dere ser har jeg allerede noen alternativer, det jeg er ute etter er tips og triks som kan hjelpe meg i en slik situasjon, jeg regner med at en del av dere har hatt denne problemstillingen før.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv zoomplayer Inmatrix.com - Zoom Player Download

Veldig enkelt å skifte aspect ratio der. Du har full kontroll over hurtigtaster der så du kan mappe AR til hvilken som helst knapp på tastaturet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller installere Ultramon og opprette flere skjermprofiler (oppløsningsprofiler) og mappe til hurtigtaster.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører 720p via reciever til både Epson TW700 projektor og Panasonic PV70. Tv'en skalerer dette meget bra til native oppløsing med unntak av noe overscan, mens AR blir ivaretatt. Kan du leve med det overscan er det da ikke behov for noen spesielle tiltak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •