Hakket HD avspilling på mediapc - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Videodelen skal være helt lik på 8400, 8500 og 8600.

Men som jeg har vært inne på lenger oppe så er ihvertfall HW akselrasjonen for min del litt bortkastet da det pr idag ikke er støtte for MKV filer, men "vanlige" H264 filer og WMV-HD fungerer som bare det og CPU ligger svært lavt, selv ved 1080p

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo matroska (mkv) bare en container (som avi etc), og ingen codec. Skulle da tro at det var irrelevant mtp DXVA.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som andre sier her; VLC er overhodet ikke egnet til disse nye formatene.

Søk etter, og last ned, Combined Community Codec Pack (CCCP). Installer alt sammen "i én smala" og kjør!
    Denne inneholder alle codecs og avspillere du måtte trenge.

Dersom du (mot formodning) ikke får dette til å virke kan det være CPU, skjermkort, RAM-minnet (eller også antall prosesser som går) som er flaskehalsen.

Selv kjører jeg fin-fint MKV-filer på en DELL-laptop med Intel 2,13 GHz, 2GB RAM og ATI Mobility Radeon X600 skjermkort.

Lykke til!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Nå er jo matroska (mkv) bare en container (som avi etc), og ingen codec. Skulle da tro at det var irrelevant mtp DXVA.
    Tro kan du gjør i kirka Hadde det vært så enkelt så skulle det f.eks. ikke vært noe problem å fått PowerDVD til å spille av MKV filer når en har CCCP installert, men det er ikke så enkelt desverre. Har pr idag ikke funnet noen som kan dokumentere en fungerende måte å spille av MKV med HW akselrasjon uten å konvertere MKV fila til noe annet først

Nvidia Purevideo og Cyberlink codecene har begge støtte for DXVA (HW akselrasjon) men det fungerer atlså ikke på MKV selv om de er x264 som teoretisk sett skal være støttet av dekoderne Det hevdes at problemet med MKV skylder Haali spillteren og at det jobbes med ny versjon men om dette stemmer eller ei det vet jeg ikke.

Så foreløpig konklusjon fra min side så er det pr idag kun en utveg for å spille av MKV med 1080p, rå CPU kraft (det er CPU en må ha, RAM o.l. spiller liten rolle) De nyeste flerkjerne CPUene klarer dette uten for mye stress men har en en gammeldags enkjerne så sliter en som oftest, jeg ligger heeeelt i grenseland med min P4 3.6 som er klokket til 4.06

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PowerColor Radeon HD 2400 var ikke et kort som imponerte når det gjelder driverstøtte og support fra leverandør. Driver som følgte med krasjet pcen, mens den siste ATI driveren ikke støttet dette kortet. Fant til slutt ut at driverversjon 7.7 var tingen, men da hadde jeg allerede herpa HK'et (min egen feil dog). Så jeg har faktisk ikke fått testet hva kortet er godt for enda.
    Skal ikke være lett...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •