Harmony 885 til å styre HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harmony 885 til å styre HTPC?

Leser til stadighet at denne kontrollen kan styre alt av tv og hi-fi ved å koble den til nettet og få den programert. Dette funker jo derimot ikke til å styre en htpc. Jeg går ut i fra at den kan programeres manuelt, slik at man kan styre f.eks windvd, zoomplayer og winamp med den?

Og hvor kan man kjøpe en grei IR-mottaker?
    Front: Klipsch IV RF62___________ Reciever: Yamaha RX-V1067
    Senter: Klipsch IV RC62__________TV: Sony KDL-55HX855
    Bak: Yamaha NS-300____________ HTPC: Sjølbyggd I5, Nvidia GTX970 etc.
    Sub: SVS PC-12 NSD

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Harmony 555 og den virker bra til å styre HTPC'en min. Du må ha en ir mottaker på HTPC'en og helst en fjernkontroll som er med den ir mottakeren. Det jeg har værtfall. Jeg vil anbefale iMON sine fjernkontroller/ir mottarker, pga det er det jeg har selv og er utrolig fornøyd med softwaren og fjernkontrollen. Enkel å "justere" og virker med Harmony fjernkontrollen min. Hvor du får kjøpt dette? Er vel bare å google litt eller ta en titt på DinPris.no - Finn RIKTIG produkt fra RETT butikk til BESTE pris feks.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale Vendur.no - Audio, Video og HTPC som ir-mottaker og Promixis som programvare. Litt høy brukerterksel kanskje, men du har nesten uendelig med muligheter når det gjelder kontroll og automatisering av pc'en.

Imon ville jeg styrt unna hvis du har tenkt å bruke en Harmony. De nyere Imon modellene fungerer ikke med programerbare fjernkontroller.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var veldig mye for bare en mottaker. Det var dumt med Imon-kontrollene. De var billige og kommer med mottaker. Så denne: Vendur.no - Audio, Video og HTPC vil ikke kunne programere Harmony'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som om det går an å få det til, men du må ringe Harmony support og få de til å sette det opp for deg. Les her: Re: Fully working iMON VFD/PAD config?

USB-UIRT fungere også som IR-sender.

Hvis du har tenkt å bruke en Harmony trenger du ikke en fjernkontroll, bare en mottaker og noe programvare på pc'en.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liwet
    Det ser ut som om det går an å få det til, men du må ringe Harmony support og få de til å sette det opp for deg. Les her: Re: Fully working iMON VFD/PAD config?

USB-UIRT fungere også som IR-sender.

Hvis du har tenkt å bruke en Harmony trenger du ikke en fjernkontroll, bare en mottaker og noe programvare på pc'en.
    Ja, jeg satset på at det ikke var nødvendig med en fjernkontroll for å lære den opp til å styre en htpc.
    Jeg bestiller den, så får vi se. Godt mulig jeg venter med å kjøre den på htpc'n. Skal kjøpe meg et kort for digital satelitt av et eller annet slag etter hvert. Der følger det nok uansett med en mottaker. Har nok av andre fjernkontroller det skal bli godt å stappe ned i en skuff.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Ja, jeg satset på at det ikke var nødvendig med en fjernkontroll for å lære den opp til å styre en htpc.
    Ja og nei. Harmony fjernkontroller trenger ikke programmeres ved hjelp av en annen fjermkontroll. Konfigureringa skjer via et web grensenitt der du velger hva du har av utsyr og så legges ir-kodene inn fra en database. Så hvis du kun skulle kjørt standard windows media center med standard mce fjernkontroll så hadde det bare vært å velge det under konfigueringa av harmonyen.

Hvis du bruker Imon eller Girder eller lignende så er det mer at du må konfigurere pcen hvordan den skal reagere på ulike ir-signaler.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, så MCE kontroll ligger ferdig oppsatt i Harmonys database. Det forenkler jo en hel del. Ja da er det jo bare gjøre som du sier å f.eks. bruke girder til å definere hva signalene skal gjøre. Da er den saken oppklart. Ett stykke Harmony er nå på vei.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Aha, så MCE kontroll ligger ferdig oppsatt i Harmonys database. Det forenkler jo en hel del. Ja da er det jo bare gjøre som du sier å f.eks. bruke girder til å definere hva signalene skal gjøre. Da er den saken oppklart. Ett stykke Harmony er nå på vei.
    De har utrolig mye på databasen sin, nå kom det en Xbox360 Elite under tv-benken min og jeg trengte bare å logge meg inn med logitech programmet og litt ditt og datt så virker fjernkontrollen til den og :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •