Powerdvd 7.3 nedskalerer bluray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Powerdvd 7.3 nedskalerer bluray

Har HTPC med følgende specs:

E4300@2.4ghz
    1GB ram
    7600GS

Kjører Powerdvd 7.3 til avspilling samt Anydvd HD. Spiller av blåstråle film fra harddisk.

Har en Panasonic TH42PV60 samt en Panasonic PTAE700 projektor. Begge tilkoblet med VGA kabel.

Trailere og reklamen for blu-ray er definitivt i hd og ser absolutt flott ut, men selve filmen blir nedskalert og får ikke så veldig mye bedre bilde enn en god DVD.

Hva er det som er problemet her? I og med at jeg spiller av film som er rippet til harddisk er vel diverse begrensninger fjernet, og når jeg i tillegg har Anydvd HD installert skulle vel det ta seg av resten? Skjermkortet støtter ikke HDCP, men man skulle jo ikke tro at det er dette som lager krøll her under nevnte omstendigheter. Mon tro om Powerdvd sjekker om skjermkortet er HDCP-støttet? Uansett burde jo Anydvd hd fikse biffen...

Leser om flere som har samme problem med hddvd avspilling fra plate. Skulle gjerne løst dette snarest siden jeg er på nippet til å gå til anskaffelse av hddvd drev mens vi venter på kombispillere.

Noen bjeller som ringer?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt om noen som har det problemet med PowerDVD Ultra, men det er kjent at WinDVD gjør det med HD DVD. Den nedskalerer ikke bildet for meg med HD DVD.

Det er ikke bare filmen som er spesielt dårlig, da? Har du prøvd forskjellige filmer eller avspilling direkte fra plata?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har også fått med meg at Windvd nedskalerer.

Har prøvd en del forskjellige filmer.

Jeg har ikke bd drev enda siden jeg er i en utprøvingsfase. Synes jeg bør få avspillingen til å fungere før jeg går til anskaffelse av drev...filmene har jeg "lånt" av en kjenning for testing. Imidlertid har jeg de fleste på dvd og kan dermed sammenligne, og det er faktisk ikke særlig mye skarpere selv om det er mye mindre komprimeringsfeil i bildet på bd-filmene.

En bekjent har samme projektor og spiller av HDDVD med Xbox 360 og ekstern spiller, og det ser vanvittig mye bedre ut. Så jeg er ganske sikker på at det er nedskalering som foregår her.

Er mange slike å finne: PDVD downscaling even with AnyDVD HD [Archive] - SlySoft Forum

Men mest synsing og lite fakta dessverre.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og snurrer en bd film med mpeg2 komprimering. Her har jeg helt klart hd-oppløsning på lerretet. Alle trailere og menyer jeg får hd ut på er jo også mpeg2. Skjermkortet mitt støtter hwassistert dekoding av mpeg2 men ikke vc1 eller h264. Mon tro om softwaredekoderen som følger med Powerdvd er så crappy at bildet blir elendig? I så fall er jo løsningen ett av to:

1. Skaffe codec som gjør jobben bedre, og få Powerdvd til å bruke den.
    2. Skaffe skjermkort med hardwarestøttet dekoding av vc1 og h264. Det siste er sikkert ikke så enkelt siden jeg bruker XP, og Nvidia har enda ikke kommet med driverstøtte for disse formatene for 8500 og 8600 kortene. Har ATI noe som kan brukes?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter VGA så store oppløsninger ?
    Mulig jeg er på bærtur.. men jeg fikk ikke kjørt min prosjektor i hd før jeg kobla på DVI-i kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ATI X1950 PRO og bruker softwaredekoding. Bildet er vanvittig bra med både VC1 og AVC. Har ikke prøvd MPEG2 fordi ingen HD DVDer jeg har er lagret som MPEG2. Skjermkortet har mye å si selv om man kjører software.

VGA er ikke begrenset til lave oppløsninger og er i stand til å kjøre mye høyere oppløsning enn 1080p.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spritfire
    Støtter VGA så store oppløsninger ?
    Mulig jeg er på bærtur.. men jeg fikk ikke kjørt min prosjektor i hd før jeg kobla på DVI-i kabel.
    Projektoren skal ikke ha høyere oppløsning enn 1280x720, så dette ville uansett ikke vært en begrensende faktor. Akkurat ferdig med en film i mpeg2 og skal akkurat til å snurre en i mpeg4 til sammenligning.

EDIT: Betraktelig dårligere bilde, omtrent på samme nivå som en bra dvd. Her må det fattes tiltak...
    EDIT2: Fikk avregistrert codec`en til powerdvd, nå gjelder det bare å få avspilleren til å ta i bruk f.eks. Coreavc og se om det blir noen forskjell...ligger an til heftig gugling...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •