Hvordan er HD 2400 PRO med Vista Media Center ? ATI Catalyst på 40" LCD ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvordan er HD 2400 PRO med Vista Media Center ? ATI Catalyst på 40" LCD ?

Hei,

Etter en noe blandet opplevelse på mitt Vista Ultimate Media Center x32 de siste 6 mnd+, vurderer jeg nå å bytte ut mitt eksisterende Geforce 6200 TurboCache PCIe med et nytt Sapphire Radeon HD 2400 PRO (til 400 kr på Komplett.no).
    Maskinen har utelukkende vært brukt med som et Media Center uten noe form for spilling eller andre applikasjoner installert (og vil fortsette med det).
    Min konklusjon hittil er at det har vært et utrolig mas med ustabile drivere fra nVidia. Spesielt irriterende har det vært at jeg aldri får til en optimal oppløsning på min 40" LCD via DVI --> HDMI. Det nærmeste jeg kommer en "grei" oppløsning er "1200*666", men da fortsatt med sorte striper på noen cm rundt hele skjermen. Det har ikke fungerte å strekke ut bildet til å passe heller, med nyere drivere.
    Jeg har forsøkt med over 15 forskjellige drivere fra nVidia kombinert med PowerStrip, no chance.
    Derfor gir jeg offisielt opp nVidia Geforce6 på Vista Media Center og konkluderer med at det overhode ikke fungerte der.
    Geforce6-kortet fungerte dog utmerket på XP Media Center 2005 x32, men jeg har lite lyst til å revertere tilbake til XP Media Center da det var rimelig fullt med bugs som nok aldri blir fikset nå som Vista er kraftig prioritert. Tro meg, dersom du velger å bruke en pc til absolutt alt av multimedia (dvd avspilling, tv titting, tv opptak, radio, nett-tv, osv), da merker man seg raskt bugs som kanskje "light" brukere ikke legger merke til.

Mine spørsmål er rett og slett ;
    Hvordan er dette ATI kortet kombinert med Vista Ultimate x32 og hvordan er ATI sine drivere i forhold til å vise optimal oppløsning på en 40" via DVI til HDMI ?

Tenkte i utgangspunktet å fortsette å sende lyd ut via optisk fra lydkortet til recieveren. Har ikke bruk for å få lyd på tv'en via HDMI --> HDMI.
    DX10 funksjonalitet og annet dill-dall betyr lite, maskinen skal kun brukes til å spille av live-tv, filmer på dvd og hd-dvd (tenkte å kjøpe SD-H802A), samt xvid og forskjellige HD-formater.

Mine specs idag;
    Media-PC (Cinet MediaStation 915G);
    Pentium D920 Dual Core 2,8Ghz
    Intel® 915G Express chipset /m integrert 7.1 HD audio
    Geforce 6200 TurboCache PCIe
    1 GB 533MHz Dual DDR2 minne (blir oppgradert til 2GB snarest)
    Hauppauge WinTV PVR 500 MCE, Dual TV tuner
    250GB 7200rpm SATA
    16x DVD+/-RW
    8-in-1 minnekortleser
    Fjernkontroll for Media Center og trådløst MCE tastatur
    JVC LT-40S70ZU 40" LCD tv (720p/1080i)

På forhånd takk for alle svar !

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor mye dette vil hjelpe deg, men kan nå si at jeg har HD 2400PRO sammen med Vista media Center. Har ikke problem med drivere eller no sånt. Er tilkoblet en 37" LG lcd-tv over HDMI.
    Har ikke fått testet ut HD avspilling enda. Mitt kort er for øvrig AGP versjonen, men det burde ikke ha noe å si med tanke på drivere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar!

Jeg bestilte meg nettopp Radeon HD2400PRO lavprofil/m kjøleribbe, samt yttligere 1GB ram. Får håpe det gjør susen i forhold til de problemene jeg har hatt med å få en optimal mediapc-opplevelse i Vista på min 40" tv.

Hvis alt går som smurt ersatter jeg dvd-rom'en med en SD-H802A!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest at en del sliter med ulike driverversjoner i forhold til vista. Jeg har den versjonen som funger helt fint. Mener det er catalyst 7.8... Kan sjekke helt sikkert om du ønsker

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Jeg hadde sett fram til å rekonfigurere mediapc'en min med nytt skjermkort og mere ram nå i helgen. Til min store forskrekkelse fant jeg igår kveld ut at mitt nyinnkjøpte Msi Radeon HD2400PRO 256MB IKKE passer i maskinen.
    Selve kortet passer fint, men den gigantiske kjøleribben kommer i konflikt med et par kondensatorer på hovedkortet.

Jeg har lett litt rundt på nett for å se om jeg kan bestille en liten passende vifte til kortet, ala det som feks er på Club 3d sin utgave av det samme kortet, men jeg finner det ikke.

Det ser derfor ut til at jeg rett og slett må returnere MSI kortet på angrefristen dessverre og kjøpe meg et nytt da PSdata ikke har tilsvarende kort inne i lav-profil med vifte.

PS!
    Hvis noen vil kjøpe dette Msi Radeon HD2400PRO kortet, skal du få det for 400,- ink frakt (kortet er "brukt" i 20 sekunder, kvittering medfølger). Så slipper jeg å styre med "retur-mas"! Hvis du bor i Oslo-området kan du få kortet idag/imorgen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •