Cyberlink PowerDVD Ultra og ATI HD2400 (løst)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cyberlink PowerDVD Ultra og ATI HD2400 (løst)

Hei,

Jeg har bygget meg en ny HTPC hvor jeg har et Sapphire (ATI) HD2400 XT grafikkkort. Dette er koblet via receiver med HDMI, slik at både lyd og bilde går i HDMI kabelen. Bruker PowerDVD ultra (ver.7.3) for avspilling av HD-materialet for og utnytte full hardware akselerasjon på ATI kortet. Bildedelen virker helt fint, men jeg får ikke flerkanalyd, ala Dolby Digital o.l., bare stereo. Har kontaktet support hos Cyberlink, de sier at PowerDVD ikke støtter lyd via HDMI. Jeg trodde denne lyd brikken på ATI kortet virket som en helt vanlig SPDIF utgang. Det er ikke noe problem og få Dolby Digital via f.eks. lyd decoderen til MediaPortal.

En annen mulighet er selvfølgelig og bruke MediaPortal til og spille av HD-materialet, men der får jeg ikke hardware akselerasjonen til og virke helt, selv om jeg bruker codec'en fra Cyberlink. Jeg får da 100% CPU belasting på den ene kjernen, men i PowerDVD for jeg under 10% belasting, og det på samme filen.

Er det noen som har noen ideer på hva jeg kan prøve?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette løste seg med ny versjon av ATI driveren, og en reinstallasjon av PowerDVD. Da kom valget for SPDIF opp i PowerDVD

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt utrolig at Cyberlink sier PDVDU ikke støtter lyd via HDMI. Dette står det på sidene deres under HD-lydstøtte: "Dolby TrueHD: Mandatory audio for all HD DVD players and optional for Blu-ray Discs. TrueHD delivers lossless, source-master-quality sound as multi-channel audio soundtracks to a playback system. TrueHD is compatible with older A/V players through HDMI. "

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •