Mitt inntrykk av MediaPortal så langt, samt noe utestående utfordringer.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mitt inntrykk av MediaPortal så langt, samt noe utestående utfordringer.

Hei,

Da har jeg lagt om fra WMC2005, til Mediaportal.

Wow.. Her var vel stort sett alt jeg manglet.

De som tenker "Jeg skulle hatt XBMC med HD support" har softwaren her..

Etter en helg med fikling med ffmpeg fiters blir det analoge bildet magiskt bra.

Har kun sett Mythtv som leverer like godt bilde analogt. (xvid codec)

Noen utestående issues:

1. 16x9 strekk. Er det bare jeg som savner denne ?
    2. Egen volum settting per kanal.
    3. Får kun lyd i bakhøytalere når jeg benytter/aktiverer timeshift. (Benytter Nforce2 med kloning til bakhøytalere)
    4. Brightness/Contrast/Hue, hvor i svarte finner jeg disse ? (Satt opp egen fargeprofil med Pstrip, men jeg finner ikke noe valg i GUI/Meny/innstilliger)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Hei,
    1. 16x9 strekk. Er det bare jeg som savner denne ?
    2. Egen volum settting per kanal.
    3. Får kun lyd i bakhøytalere når jeg benytter/aktiverer timeshift. (Benytter Nforce2 med kloning til bakhøytalere)
    4. Brightness/Contrast/Hue, hvor i svarte finner jeg disse ? (Satt opp egen fargeprofil med Pstrip, men jeg finner ikke noe valg i GUI/Meny/innstilliger)
    1. Jeg kan velge aspect ratio på den blå knappen nederst til høyre på MCE fjernkotnrollen min. Det finnes nok også en keyboard shortcut for dette som du sikkert finner i Mediaportal setup. Alternativt kan du høyreklikke på videoskjermbilde under avspilling og velge aspect ratio elns.
    2 og 3 er jeg usikker på. Jeg antar at 3 er et dekoder problem. Gjelder dette Live TV? Hvilken dekoder bruker du?
    4. Vanligvis anbefales det at man setter disse innstillingene på TV apparatet. Hvis du ønsker å sette egne innstillinger for f.eks. MyTV anbefaler jeg at du bruker MPV/MPA dekoderen, som etter min mening er den beste mpeg2 dekoderen for live tv og setter egne innstilling for denne dekoderen i Mediaportal setup.

Jeg har brukt en del tid på å forske på optimalt tv bilde i Mediaportal så du kan evt sjekke denne tråden: htMin erfaring med Mediaportal og FloppyDTV-C og prøve de innstillingene jeg har skrevet i den siste posten. Dette fungerer hvertfall svært bra for meg.

- - Judaz

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Judaz
    1. Jeg kan velge aspect ratio på den blå knappen nederst til høyre på MCE fjernkotnrollen min. Det finnes nok også en keyboard shortcut for dette som du sikkert finner i Mediaportal setup. Alternativt kan du høyreklikke på videoskjermbilde under avspilling og velge aspect ratio elns.
    Uhmm..

Kall det "full screen" da. Jeg bruker "Strecth" scalingen Faktiskt mulig det _er_ riktig. Skjermen min er 848X480 native, dvs 1.76...

Jeg får riktig fullskjerm/scaling i WMC

[QUOTE=Judaz]
    2 og 3 er jeg usikker på. Jeg antar at 3 er et dekoder problem. Gjelder dette Live TV? Hvilken dekoder bruker du ?
    [/QUOTE=Judaz]

2. Burde vel legge inn en req på forumet til Team Media Portal da. Ikke flere en meg som irriterer seg over forskjelling lydnivå på kanaler ?

3. Fant avvik i instillinger
    Jeg benytter MPA/MPV eller Nvidia sin, samt FFmpeg.

Sitat Opprinnelig postet av Judaz
    4. Vanligvis anbefales det at man setter disse innstillingene på TV apparatet.
    Mulig. Jeg mener min plasma _er_ kalibert.

Alt annen avspilling med f.eks Zoom, vlc, mpc etc er jo helt korrekt.

Stusser på at ikke flere en meg som plages av dette.
    Hvis du ønsker å sette egne innstillinger for f.eks. MyTV anbefaler jeg at du bruker MPV/MPA dekoderen, som etter min mening er den beste mpeg2 dekoderen for live tv og setter egne innstilling for denne dekoderen i Mediaportal setup.
    Forsåvidt riktig at MPV/MPA gir mulighet til å stille farge instillinger via Media Portal Settings GUI, og ingen av det andre Mpeg2 codecene.

Jeg mener vel at ingen codec bør endre på fargevalg som standard.

Ville vel uansett vært praktisk med en onscreen meny med instillinger for farge, lyd, kontrast etc ?

Jeg har brukt en del tid på å forske på optimalt tv bilde i Mediaportal så du kan evt sjekke denne tråden: htMin erfaring med Mediaportal og FloppyDTV-C og prøve de innstillingene jeg har skrevet i den siste posten. Dette fungerer hvertfall svært bra for meg.

- - Judaz
    Skal undersøke nærmere når jeg er ferdig med dvb-c prosjektet, takker for tipset.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •