HTPC som også skal klare kommende spill !!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question HTPC som også skal klare kommende spill !!!

Siden jeg driver å pusser opp hus og der kommer til å lage meg min egen lille hjemmekino i stua Så ser jeg på muligheten av å bygge meg en HTPC som også skal kunne brukes til Spilling, surfing osv på en 50 tommers Plasmatv og en Panasonic PT-AE 700 projector på 2 meter lerret
    Skal også kobles sammen med et suroundanlegg via reciver.

Har satt sammen dette forslaget til meg selv på prisguiden til HW.no

Hardware.no - Prisguide

Er derfor nå interesert i å høre eventuelle motsigelser og ting som muligens kan forbedre dette oppsettet uten å øke prisen nevneverdig.

Billigere er selvfølgelig ingen problemer

Og til slutt. Vet noen om og når det eventuelt kommer skjermkort med HDMI 1.3 ??

Graveyard

Da skulle Linken fungere :-)

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke linken til og funke...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel egentlig litt på jakt etter det samme som deg.
    Kan nevne at sjermkortet du har ført opp (hd2900xt), mangler full støtte for UVD, som fører til at du vil bruke 70-80% prosessorkraft for å spille av HD-matereal, i forhold til 10-15% hos lillebroren hd2600xt.
    Dette vil nok ikke være noe spesielt problem med den prosessoren du har ført opp, men som vi alle vet vil større effektforbruk føre til mer varme, og dermed mer støy.
    Dessuten må du nok rekne med litt støy om du skal ha en HTPC som skal fungere som både gaming-pc, og htpc.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første som slår meg er at cpukjøleren du har i lista kan bli i høyeste laget... Den er ca 16cm høy, mens kabinettet er ca 17cm. Men du kan jo sikkert bore to fine hull til den

Edit: hmmm 12 hull er vel mer riktig, evt to store...
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå et tråden er ei uke gammel, så om du ikke vil ha flere kommentarer så er det bare å si ifra

Kan samtidig nevne at hovedkortet godt kan byttes ut med Asus P5K Premium
    Koster 30kr mer, men produserer litt mindre varme og støtter minnehastighet opp til 1066MHz (pc8500).

Edit: Kan jo legge ut handlevognen min jeg også, om det skulle være interessant (skjermkortet er ikke valgt med tanke på spilling): Hardware.no - Prisguide
    Ligger i bestilling hos amentio... Bestilte i utgangspunktet fra komplett, men kansellerte ordren da den fremdeles var åpen etter seks dager.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle kommentarer jeg ;-)

Har selv sett at det kan bli vanskelig med den kjøleren i det kabinettet.

Men vet heller ikke hvor mye totalt hovedkort og prosessor bygger.

Sjekket ut handlevognen din og det så jo helt klart ut som en bra HTPC det og ;-)

Men personlig synes jeg prisen for det kabinettet er noget høy.

Det som vel blir spørsmålet for min del akkurat nå er om man skal gå for HD2900 skjermkortet eller ett 8800GTS

Samt å prøve å finne ut hvordan man får overført de nye HD lydformatene fra HTPC`n til forterkeren ???

Så flere komentarer tips o.l motas med stoooor takk ;-)

Graveyard

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde heller gått for et 8800 GTS, da enten med 320 eller 640 mb minne. Disse yter like bra/bedre enn 2900. Et 8800 GTS med 320 mb yter omtrent like bra, og er en god del billigere.

Disse kortene er vel og bedre ved HD-avspilling som f.eks. H.264.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av graveyard85
    Takker for alle kommentarer jeg ;-)

Har selv sett at det kan bli vanskelig med den kjøleren i det kabinettet.

Men vet heller ikke hvor mye totalt hovedkort og prosessor bygger.

Sjekket ut handlevognen din og det så jo helt klart ut som en bra HTPC det og ;-)

Men personlig synes jeg prisen for det kabinettet er noget høy.

Det som vel blir spørsmålet for min del akkurat nå er om man skal gå for HD2900 skjermkortet eller ett 8800GTS

Samt å prøve å finne ut hvordan man får overført de nye HD lydformatene fra HTPC`n til forterkeren ???

Så flere komentarer tips o.l motas med stoooor takk ;-)

Graveyard
    Hovedkort og prosessor vil ta ca 6mm, mens du kan legge på nesten det samme for avtanden mellom hovedkort og kabinettveggen...

Skjermkort har jeg ikke peiling på, så jeg bare bestemte meg for å ta det jeg fant rundt 1500kr med passiv kjøling

Lyden får du vel fra coax eller optisk på hovedkortet som kan pøse ut 192kHz/24bit pr kanal, (mot ordinær DD som gir 96kHz/24bit eller noe sånt?), men hvilke format som støttes har jeg ikke fått sjekket...

men nå skal jeg legge meg før jeg får skrevet for mye feil... Jeg får fikse feilene i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort noen forandringer i handlevognen.

Byttet ut hovedkortet mot et Gigabyte GA-P35-DQ6 som etter hva jeg har lest skal støtte de ny HD lydformatene ut fra onboard lydkortet via optisk eller coaxial..
    Også funnet ut at kjøleren Thermalright Ultima-90 kjøler nesten like bra som 120 extreeme men bygger "bare" 13,8 cm og derfor går inn i de fleste HTPC kabinetter.

I tillegg har jo Pioneer nå kommet med en Blu-Ray rom. så når prisen synker litt blir det aktuelt med en slik i tillegg til HD-DVD romen som allerede ligger der.

Mulig det snart blir handling nå :-)

Komentarer, forslag osv mottas med takk ;-)

Oppdatert Handlevogn : Hardware.no - Prisguide

Graveyard

Edit: Lagt til ny handlevogn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •