HTPC nytt skjermkort? Blu-Ray spm.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC nytt skjermkort? Blu-Ray spm.

Heisann!

Tenkte å konvertere PC'n min til en HTPC da jeg uansett nesten ikke bruker maskinen til annet enn spill og noe epost/surfing.

HW idag:
    Amd X2 5600
    2GB DDR2 ram
    ca 1,3TB HDD's
    Ati x1950 skjermkort
    7.1 integrert lydkort (har ikke surrerundt anlegg så regner med det holder)
    DVD r/rw

Men skulle gjerne hatt en Blu-Ray avspiller i maskinen, da jeg ikke ser behov for å kjøpe en PS3 eller stand-alone BR ennå, men er jo noen syke priser på BR drev her i landet, og det lille som er er stort sett BR brennere.
    Finnes det noen BR lesere utenom den Pioneeren (som jeg ikke kan finne noen som selger i Norge) som ikke koster skjorta?

Og må jeg bytte skjermkort for å få sett BR på tv, det jeg har idag støtter ikke HDCP såvidt jeg vet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke bytte skjermkort hvis du installerer Slysoft AnyDVD HD. Den fjerner problemene med HDCP og AACS.

Jeg ville heller kjøpt en HD DVD-spiller nå om du vil ha HD, for de er billige, og ventet med Blu-Ray-spillerene til de kommer ned på et fornuftig nivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, HDDVD er billigere, iknow.
    Men jeg er sta og helt siden HD formatene kom var jeg bestemt på at jeg ikke skulle ha annet enn BR..
    Så jeg må vel kanskje bare vente litt til før BR spillerne synker i pris, og kommer til landet. (hvis jeg da ikke finner en i Qatar iløpet av ferien de neste ukene)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •