Mediaportal, Canal Digital Kabel TV, DVB-C uten CI/CAM hw.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediaportal, Canal Digital Kabel TV, DVB-C uten CI/CAM hw.

Morn,

Da er jeg igang med det mest spennede.

Få til å se på krypterte/betal kanaler via Canal Digital kabeltv uten CI/CAM modul. (Nei, _ikke_ pirat/hack, bare slippe bruke 2k på meningsløst kryptodill (CI/CAM))

Jeg så for meg følgende løsning:

DVB-C: TerraTec Cinergy 1200 DVB-C
    Leser: Norsk Tipping USB kort leser
    Softcam: Usikker, googler for tiden. Dette er nytt for meg Tips ønskes.
    Kort: Smartkort fra Canal Digital med "grunnpakken"
    Kostleser: Norsk Tipping USB

Noen andre som har fått dette til å virke ?

Merk: Det er _ikke_ snakk om pirat ting. Kun løsning for benytte et gyldig kort. Ser at mange forum anser dette som pirat/ulovlig av en eller annen gunn.

HW/HTPC teknisk her:
    http://avforum.no/forum/diy-htpc-kon...ker-ideer.html

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funnet noe mer svar på dette?

Det er noe slikt jeg er ute etter også..
    Muligens..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett litt på det samme, for å kunne bruke to tunere uten å måtte ha to kort.

Mediaportal hadde en periode støtte for softcam, men det ble tatt ut. Det skal visst gå an å hacke mediaportal slik at den støtter det igjen. Men hvordan det rent konkret gjøres vet jeg ikke. Du får prøve å google det litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Work in progress :)

Sitat Opprinnelig postet av Klienten

Muligens..
    Joda, det ser ut til å være gjennomførbart.

Jeg måtte sette i stand himmel og ****** for å få kjøpt et gyldig kort med abbo.

Jeg bestilte selvfølgelig USB utgaven av "Norsk Tipping" smartcard lesern, og denne ser ikke ut til å presentere en serial port slik at den gir en tilgjengelig COM port :/

(Ny i postkassa på ~fredag)

Ergo får jeg ikke testet kanaler som er kodede.

Men selve funksjonaliteten til softcam'en fungerer (hvis jeg har forstått det riktig..) Jeg har også blitt litt klok på DVB, krypterings system, s0ftcam, etc etc.

Jeg sliter litt med stabiliteten på mixen av versioner på mediaportal installsjonen, så jeg har faktiskt ikke fått sOftcam til å samspille med den ennå.

Stay tuned til helga..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prototype løsning ?

Sitat Opprinnelig postet av Liwet
    Jeg har sett litt på det samme, for å kunne bruke to tunere uten å måtte ha to kort.
    Finnes jo flere løsninger her. (Hw/Sw)

Er det 2 tuner kort i pc du tenkte på, eller en box tuner og et pc kort ?

Mediaportal hadde en periode støtte for softcam, men det ble tatt ut. Det skal visst gå an å hacke mediaportal slik at den støtter det igjen. Men hvordan det rent konkret gjøres vet jeg ikke. Du får prøve å google det litt.
    Uhmm Funnet litt der og der..

Hvis jeg har forstått det riktig så er det RC1 (Ikke svn eller senere bygg) som støtter API settet som de andre DVB programvarene samspiller med s0ftcam løsningen.

Sett at man hadde en .patch så kunne man kansje patche opp imot siste svn og bygge sin egen med "up to date" fixer.

Nå har jeg aldrig bygget noe i windows og er usikker på verktøyene, men det burde være gjennomførbart.

Uansett så vil det nok virke i f.eks MyTheatre, ProgDVB etc..

Spørs om det blir mindre pes å få fiksa X'n min på mythtv dualbooten..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Er det 2 tuner kort i pc du tenkte på, eller en box tuner og et pc kort ?
    Både og egentlig. Hadde det funnes dvb-c løsninger med doble tunere som ikke krever to kort og to cammer så hadde jeg gått for det. Men det ser ut som om å kjøre softcam og cardsharing er eneste muligheten å få det til med. Nå har jeg en dreambox som tuner til tv'en, hvis jeg først må begynne å rote med cardsharing kan jeg liksågodt dra med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både og egentlig. Hadde det funnes dvb-c løsninger med doble tunere som ikke krever to kort og to cammer så hadde jeg gått for det. Men det ser ut som om å kjøre softcam og cardsharing er eneste muligheten å få det til med. Nå har jeg en dreambox som tuner til tv'en, hvis jeg først må begynne å rote med cardsharing kan jeg liksågodt dra med den.
    Ikke sør meg om detaljer men det skal finnes et alternativ: Media Portals TV-server. Denne kan streame flere kanaler paralellet fra samme (FloppyDVB-C) kort. Et abo. kort og en tuner.
    Har ikke testet selv da jeg fortsatt venter på kort og cam. Komplett har jo rotet det komplett til så nå står bestillingen hos produsenten.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant.

Siden DVB-C gikk så bra, tenkte jeg kjøpe et DVB-T kort å se om man kunne kjøre begge deler.

Cardsh@ring var jo ganske smart og modulært egentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Muligens..
    Funker greit nok.

Ble _sinsykt_ bra kvalitet

Noe ustabilt ennå, men litt mer knoting så tenker jeg det blir 100%.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Babelfisken
    Ikke sør meg om detaljer men det skal finnes et alternativ: Media Portals TV-server. Denne kan streame flere kanaler paralellet fra samme (FloppyDVB-C) kort. Et abo. kort og en tuner.
    Har ikke testet selv da jeg fortsatt venter på kort og cam. Komplett har jo rotet det komplett til så nå står bestillingen hos produsenten.
    Tenkte teste selv om dette funka med softc@m...
    Ville vært greit om det funka.

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok... Så hvis jeg kjøper DVB-S modellen (710 kroner hos amentio) så kan jeg få til det samme med det samme oppsettet med parabol tror du?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok... Så hvis jeg kjøper DVB-S modellen (710 kroner hos amentio) så kan jeg få til det samme med det samme oppsettet med parabol tror du?
    Ja. Skulle tro det.

Merk at jeg ikke har fått det helt 100% stabilt ennå..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Ja. Skulle tro det.

Merk at jeg ikke har fått det helt 100% stabilt ennå..
    Stabilt nok nå. (Kjører tross alt Windows..)

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T1ger: Kan du utdype mer om hva du har fått til og hva du ikke har fått tild?
    DVB-T? C@m, c@rdsharing etc...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    T1ger: Kan du utdype mer om hva du har fått til og hva du ikke har fått tild?
    DVB-T? C@m, c@rdsharing etc...
    Tja..

Se egen tråd rundt utestående issues jeg har rundt oppsettet..

Det jeg har "fått til" er vel:

1. Benytte egen kortleser (Norsk Tipping Serial)

2. Kjøre egen kort server så jeg kan tilby nøkler både lokalt og over nett.

3. Patchet Mediaportal for å få støtte for sw decryptering og funnet en version av filtrert som fungerer stabilt.

4. Testet ulike klienter imot kort server og tunet innstillinger slik at det fungerer best mulig.

5. Lekt litt med instillinger på kort servern slik at den kan ta seg av de regelmessige oppdateringene som kreves til tider.

Det burde ikke være noen grunn til at tilsvarende skulle fungere for IPTV, DVB-S og DVB-T etc..

Når det gjelder DVB-T og parringen imot kortet er jeg forsatt usikker, siden ingen fakta er public.

Hvis det er samme parringa som f.eks på satelitt skal det være en grei sak, men det gjenstår å se.

Annet dill jeg styrer med..

Det jeg ikke har fått til, fungerer i andre DVB program, så jeg går utifra at dette er bugs relatert til Mediaportal.

Kanalbytte går forsatt noe treigt (1,5-2 sek), men det burde jeg kunne tune noe mer.

Windows XP er tunet og ligger på ca 130mb minnebruk etter clean boot, og Mediaportal.exe ligger på ca 100-130mb. Jeg har slått av swap. Mener jeg har mer å gå på tuning her. (Windows er hinsides bloated)

Enten så er EPG støtten fra DVB stream i MediaPortal litt buggy, ellers så er det Canal Digital som roter litt. XMLTV funker fint forsåvidt.

Jeg har også testet "gbpvr" denne funker ypperlig og har native support for sw decoding. Her ligger kanalbytte på ca 1 sek. Denne er mye lettere pvt software og burde passe til de med lite cpu (0,5->2ghz) og lite ram. Her funker alle kanaler perfekt.

Jeg har en guide klar, men en på happysat.org har laget en enda bedre 2 dager før meg.. så sjekk ut forumene der så finner du alt.

Det har vært gøy og lærerikt så langt.

Det er gøy å se at windows faktiskt kan benyttes til noe matnyttig.

Mythtv neste muligens, jeg savner mye som jeg er vant til i linux...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult!

Lykke til videre!

Mulig jeg kjøper DVB-C (Canal Digital) og -T (mest erfaring med DVB-S) kort og tester ut litt selv etterhvert. Har plutselig mer tid til overs på fritiden framover.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    Kult!

Lykke til videre!
    Takker
    Håper jeg får andre gira til å jobbe videre med HTPC'n sin.

Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    Mulig jeg kjøper DVB-C (Canal Digital) og -T (mest erfaring med DVB-S) kort og tester ut litt selv etterhvert. Har plutselig mer tid til overs på fritiden framover.
    Du får DVB-C kortet jeg bruker for 500 lapp på datakjeden (eller var det komplett ?).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant lesing T1ger. Jeg kjører pr idag GBPVR med pvr 150 med blaster. (Canal Digital Parabol) Har lyst til å gå over til DVB-S kort da blasteren er noen ganger upålitlig og litt dumt med dig til anlog til dig osv!

Hvilken MD plugins brukte du hvis jeg få lov til å spørre? Er inne på DVBN fora, men mye å gå igjennom. Noen tip om oppsett?
    Ser også at du brukt Norsk tipping kort leser. Serial type ikke sant? Har tenkt på en Phoenix, men hvis NT er gratis og virker så..

Håper at det ikke blir noe kluss med "pairing" av kortet, men jeg har også en gammel CD kort som bør også funke.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no66
    Interessant lesing T1ger. Jeg kjører pr idag GBPVR med pvr 150 med blaster. (Canal Digital Parabol) Har lyst til å gå over til DVB-S kort da blasteren er noen ganger upålitlig og litt dumt med dig til anlog til dig osv!

Hvilken MD plugins brukte du hvis jeg få lov til å spørre? Er inne på DVBN fora, men mye å gå igjennom. Noen tip om oppsett?
    Ser også at du brukt Norsk tipping kort leser. Serial type ikke sant? Har tenkt på en Phoenix, men hvis NT er gratis og virker så..

Håper at det ikke blir noe kluss med "pairing" av kortet, men jeg har også en gammel CD kort som bør også funke.
    Jeg har best løsning med Ya***, men har fått alle klientene til å "fungere" forsåvidt. De andre gir litt heng i kanal bytte så de tar 2-3 sekunder og opp til 20 sekunder på noen.

Standard config funka greit til meg, litt usikker på hva jeg evt endret. (Auto ECM er vel hele greia)

Sjekk også ut tråden til Elvis (?) som tar for seg MediaPortal og de ulike versionene som samspiller.

Jeg har faktiskt en Phoenix (Serial/USB) selv, men har utestående å få NT USB til å fungere. (Mener jeg har funnet config på det via PC/SC api'et..)

1. Få satt opp PVR/DVB applikasjonen slik at den har alle kanaler og FTA kanalene fungerer.

2. Sett lesern i Phoenix mode. Sett i kort.

3. Sjekk at kortserver starter uten feilmeldinger og kommuniserer med kortet og at den ser Provider ID f.eks.

4. Sjekk at du når porten til kortservern via telnet fra klienten. (Og husk vilken protokoll du benytter)

5. Husk å enable MD.

6. Sjekk debug vinduet som kommer opp i systray og se nærmere på at den får logget på kort servern og at videre mekanismer fungerer. (Kjør f.eks GB PVR i window mode)

Prøv å feile litt. Ganske gøy å leke og lære..

Står du helt fast kan du sende en PM..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så mye! Skal skaffe Sat kort + phoenix. Hadde tenkt på
    Hauppauge WinTV-NOVA-HD-S2 eller den vanlig Nova'n.

Kona/barna er vant til GBPVR + Hauppauge fjernkontollen!
    Jeg har prøvd MP men fortrekker GBPVR pga umiddelbar support fra SUB nesten 24/7!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •