Alternativ kontroller til HTPC - WII, Xbox1, gyromus ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativ kontroller til HTPC - WII, Xbox1, gyromus ?

Hei,

Jeg har et HTPC prosjekt gående http://avforum.no/forum/diy-htpc-kon...ker-ideer.html der jeg vurderer litt alternative løsninger til kontroller.

Hater trådløs mus/tastatur da musa/tastatur alltid hakker/lagger pga va dårlig dekning, batteri eller underlag.

Er meget vant til f.eks XBMC og Xbox1 kontroller. Funker dette i windows ?

Ellers så er jo WII kontrollern litt tøff, men lurer på om den blir særlig nøyaktig og praktisk å benytte.

Videre har vi jo Gyromus.. Hva har dere av erfaringer her ?

Kjører for tiden Windows XP og Media Portal, så sett at driver har noe DirectX driver så burde vel resten være tilpassning..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ikke er snakk om HD-video, så er vel Xbox 1 den ultimate multimediamaskinen. Den spiller av mer eller mindre alt av video (har ikke kommet over et eneste format den ikke har spilt av), også image-filer, zip/rar-filer. Den spiller også av wma, mp3 og ogg, men vet ikke hvordan det er med FLAC.

Problemet når det kommer til HD er at den ikke har kraftige nok spesifikasjoner til å spille av dette materialet. Veldig synd...

XBMC med trådløs Xbox-kontroller (som f.eks. den fra Logitech som er kliss lik Controller S) er bare helt genialt. For SDTV...

Edit: Må ikke glemme å nevne muligheten for å sette i harddisk. Vet ikke hvor stor du kan bruke, men hadde selv 250 gig i min. Tror nesten ikke det er begrensning på dette lenger. Det er også mulig å streame film og musikk direkte fra en PC hvis du setter disse opp i nettverk.

Edit2: Ok, ser nå at jeg misforstod innlegget ditt totalt :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kjøpt "bokser" for å koble til både Xbox1 og Xbox 360 kontroller til PC'en. Vet ikke hva som følger med av programvare på slikt. Det er mulig at du må kjøre Girder eller lignende får å få de til å gjøre hva du vil.

Hva med å bruke en fjernkontroll? Eller er du ute etter no som skal styre musepekeren?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi går for xbox1 trådløs -> Usb

Sitat Opprinnelig postet av Liwet
    Du får kjøpt "bokser" for å koble til både Xbox1 og Xbox 360 kontroller til PC'en. Vet ikke hva som følger med av programvare på slikt. Det er mulig at du må kjøre Girder eller lignende får å få de til å gjøre hva du vil.
    Uhmm. Du har rett... Googla litt og fant f.eks denne.
    Joybox 10 Xbox -> PC USB Converter - Køb det hos GameBits.dk

"-Kompatibel med Win 98, Win98SE, Win ME, Win 2000 or Win XP, sammen med Direct-X 7.0a eller højere."

Dette ser jo ypperlig ut.
    Skulle bare funnet en Norsk leverandør...

Hva med å bruke en fjernkontroll? Eller er du ute etter no som skal styre musepekeren?
    Fjernkontroll går vel "greit" forsåvidt, men de er gjerne litt rettningsbestemt. Den som var med Shuttle kassa har greit med knapper og navigasjon...

Jeg vil ha noe som henger med uansett hvordan jeg snur og vender på meg.

Det er bare xbox1 trådløs'n min som funker like bra.

Så da dropper vi WII kontroller og gyro

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk leverandør: ModNet - PC Super joy box

Ellers så funker jp rf-fjernkontroller uansett hvordan du snur og vender de.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk leverandør: ModNet - PC Super joy box
    Ahh. Takker

Ellers så funker jp rf-fjernkontroller uansett hvordan du snur og vender de.
    Sant. Får se hvor godt xbox1 løsningen funker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •