Canal Digital Med Hauppauge-kort mulig nå?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital Med Hauppauge-kort mulig nå?

Med WinTV-HVR4000 og tilhørende kortleser og CAM skulle man teoretisk kunne se CD direkte på HTPC'n. Er dette mulig? Ser jo at kortet kun er Mpeg 2 og den nye standarden på HDTV er mpeg 4. Er dette rein hardware eller er det mulig å bruke en mpeg4 codec på den? Hvis ikke så er jo dette kortet rimelig ubrukelig i Norge. Både på parebol og digitalt bakkenett.
    Har lenge hatt lyst til å hive ut min arkaiske pioneer paraboltuner og fått alt inn i htpc'n, men det har ikke vært særlig enkelt.
    Front: Klipsch IV RF62___________ Reciever: Yamaha RX-V1067
    Senter: Klipsch IV RC62__________TV: Sony KDL-55HX855
    Bak: Yamaha NS-300____________ HTPC: Sjølbyggd I5, Nvidia GTX970 etc.
    Sub: SVS PC-12 NSD

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Med WinTV-HVR4000 og tilhørende kortleser og CAM skulle man teoretisk kunne se CD direkte på HTPC'n. Er dette mulig? Ser jo at kortet kun er Mpeg 2 og den nye standarden på HDTV er mpeg 4. Er dette rein hardware eller er det mulig å bruke en mpeg4 codec på den? Hvis ikke så er jo dette kortet rimelig ubrukelig i Norge. Både på parebol og digitalt bakkenett.
    Har lenge hatt lyst til å hive ut min arkaiske pioneer paraboltuner og fått alt inn i htpc'n, men det har ikke vært særlig enkelt.

Kjøp et DVB-S2 kort som FireDTV/FloppyDTV eller TechnoTrend S2-3200. Begge støtter CAM og ja: Det går fint med conax CAM og Canal Digital.

Ville ikke anbefalt et kort som har innebygget tuner. Kjør heller software tuner. Den støtter alle formater i verden.

DVBSHOP - Technotrend, Shop, DVB-S, DVB-C, DVB-T, CI, CAM

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå funnet ut at HVR-4000 har sofwarebasert codec så mpeg4 er ikke noe problem.
    Har noen fått tak i usb-kortleseren til denne og testet den enda eller har den ikke vært i salg ennå? Haupauge er nå kjent for veldig god bildekvalitet, mens jeg har lest lit forskjellig om kvaliteten på floppy/firedtv. Noen som har noen synspunkter på dette, eller er det for tidlig å si enda, kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå funnet ut at HVR-4000 har sofwarebasert codec så mpeg4 er ikke noe problem.
    Har noen fått tak i usb-kortleseren til denne og testet den enda eller har den ikke vært i salg ennå? Haupauge er nå kjent for veldig god bildekvalitet, mens jeg har lest lit forskjellig om kvaliteten på floppy/firedtv. Noen som har noen synspunkter på dette, eller er det for tidlig å si enda, kanskje?
    BTW: Sjekka at codec støtter LYD også ?

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke det, men i følge Hauppauge skal det funke mot Rikstv. Så da funker det vel mot satelitt også skulle man tro. Men det blir ingen aktuell problemstilling i uoverskuelig framtid uansett. Ser at leveringa på CA-modulen er utsatt nok en gang. Nå ubekreftet 1 NOVEMBER!! Er vel en av disse produktene som aldri kommer seg ut på markedet og dør stille hen.

Så nå er vel TechnoTrend S2-3200 et interessant alternativ. Noen som har dette og kan fortelle om bruk/kvalitet? Har dette kortet samme problemer med norsk lyd/tekst som fire/floppyDTV?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder de digitale tv-kortene tror jeg ikke forskjellen i bildekvalitet i utgangspunktet vil være så stor. Det er uansett software mpeg dekoding det er snakk om her så, så valg av dekoder og grafikkort vil også ha mye å si for bildekvaliteten. Når det gjelder de analoge tv-kortene har jeg egentlig ikke noe voldsomt kvalitetsintrykk fra hauppauge. Kortene er greie, men det er etter min mening ingenting som slår ATi theatre 550/650 baserte tv-kort på analoge signaler.

Selv bruker jeg FloppyDTV-C og Mediaportal, og er egentlig ganske fornøyd med den kombinasjonen. Alt gikk forbausende lett og sette opp, og de småproblemene jeg har hatt tror jeg nok først og fremst kan tilskrives Mediaportal som fortsatt er i Beta stadiet.

- - Judaz

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WinTV-HVR4000 tar vel ikke DVB-C? Kun analog kabel TV?

Jeg har Canal Digital kabel TV og ønsker et kort så jeg kan ta imot DVB-C med HDTV kvalitet. Finnes det et kort for det? Ser ikke ut som Hauppauge har det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drowned
    WinTV-HVR4000 tar vel ikke DVB-C? Kun analog kabel TV?

Jeg har Canal Digital kabel TV og ønsker et kort så jeg kan ta imot DVB-C med HDTV kvalitet. Finnes det et kort for det? Ser ikke ut som Hauppauge har det.
    Hvorfor må man ha eget kort/hw for dette ?
    Det må vel sendes i et format dvb-c kortet kan lese uansett ?

Jeg fikk forsåvidt opp Kanal Digital Kabel tv i helga (Trd), men fant ingen kanaler som var "HD" i kanalsøket ?

Hvilken kanal sender i HD p.d.d ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha et kort som har HD støtte. Det må jo være et DVB-C kort, og dette hauppauge kortet støtter ikke DVB-C så vidt jeg har skjønt. Jeg hadde mest lyst på et hauppauge kort siden jeg har positive erfaringer med de.

Når det gjelder Canal Digital må du jo abonnere på HD så vidt jeg har skjønt. Du får vel et eget kort da går jeg ut fra. Det står hvilke kanaler som sendes i HD på Skremmende ekte - Canal Digital har lansert HDTV. (Canal Digital)

Et annet spørsmål er jo om man får inn de kanalene som ikke er HD med et DVB-C kort med HD støtte... men det går jeg nesten ut i fra at det gjør.

Fant egentlig ikke noe konkret svar på om det fungerer eller ikke så jeg tenkte jeg bare skulle prøve å kjøpe et kort, CAM og CI og se.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha et kort som har HD støtte.
    Uhm.. Ser ikke helt hva det skal "støttes".. Standaren er vel DVB-C, og resten er opp til softwaren og ordne ?

Det må jo være et DVB-C kort, og dette hauppauge kortet støtter ikke DVB-C så vidt jeg har skjønt. Jeg hadde mest lyst på et hauppauge kort siden jeg har positive erfaringer med de.
    Liker selv hauppauge best siden de har support for Linux, Amiga, Windows etc. Jeg kjøpte et billig DVB-C kort (500,-); siden det er digital transport så jeg ikke helt poenget med noe dyrt kort. (korriger meg gjerne)

Når det gjelder Canal Digital må du jo abonnere på HD så vidt jeg har skjønt. Du får vel et eget kort da går jeg ut fra. Det står hvilke kanaler som sendes i HD på Skremmende ekte - Canal Digital har lansert HDTV. (Canal Digital)
    Aha..

Først i øst
    HD-dekodere kan i første omgang bestilles av kunder i Oslo, Bærum og Follo. Senere i år vil kunder i resten av landet få samme mulighet. Det vil imidlertid være noen begrensninger i kabelnettet mht hvem som kan motta HD-kanaler. Din husstand må være tilknyttet et oppgradert kabelnett og ha tilgang til kanaler som ligger over 606 MHz på frekvensbåndet.

Så det er sikkert ikke oppgradert her i Trondheim/borettslaget ennå.

Et annet spørsmål er jo om man får inn de kanalene som ikke er HD med et DVB-C kort med HD støtte... men det går jeg nesten ut i fra at det gjør.
    *ler*
    Det er vel ikke Microsoft vi snakker om her :-D

Kan den eksisterende kabeldekoderen brukes?

Nei, for å se HDTV må du ha en HD-mottaker. Med HD-dekoderen fra Canal Digital kan man motta HDTV i tillegg til vanlige TV-sendinger. Det betyr at dagens mottaker må erstattes med denne, og man får inn både HD og standard format i en og samme boks.

Tolker det som at man kan begge deler.

Fant egentlig ikke noe konkret svar på om det fungerer eller ikke så jeg tenkte jeg bare skulle prøve å kjøpe et kort, CAM og CI og se.
    Gull. Hold oss oppdatert

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat :

Nei, for å se HDTV må du ha en HD-mottaker. Med HD-dekoderen fra Canal Digital kan man motta HDTV i tillegg til vanlige TV-sendinger. Det betyr at dagens mottaker må erstattes med denne, og man får inn både HD og standard format i en og samme boks.

Jeg var akkurat innom Canal Digital og de kjører ett tilbud på HD dekoderen nå.
    Har du Feks Entertain pakka for du kjøpt dekoderen for under 1000 lappen samt fri tilgang til HD kanalene i ett år.

"Litt" off topic vet jeg men,men...

Uansett er det mulig å få kjørt signalene innom pc'n for og bruke denne som en opptaker på en enkel måte ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Sitat :

Jeg var akkurat innom Canal Digital og de kjører ett tilbud på HD dekoderen nå.
    Har du Feks Entertain pakka for du kjøpt dekoderen for under 1000 lappen samt fri tilgang til HD kanalene i ett år.

"Litt" off topic vet jeg men,men...

Uansett er det mulig å få kjørt signalene innom pc'n for og bruke denne som en opptaker på en enkel måte ?
    Ser inget annet problem en evt paring av smartkortet som skulle stå i veien for dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •