AC3-problem i Zoom Player

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AC3-problem i Zoom Player

Jeg bruker Zoom Player til avspilling av DVD, satt opp etter Mastiffs HTPC-guide. Det innebærer at jeg bruker Dscaler, ffdshow og AC3filter.
    Mitt litt merkelige problem er som følger:
    Etter å ha sett en stund (ca 40-50 minutter) på DVD-filmer begynner lyden å "hakke" med noen sekunders mellomrom. Dette gjelder ikke bildet. Kun lyden.

Det ville være naturlig å tro at det er DVD-spilleren som er sliten, men det mystiske er at dette IKKE skjer når jeg spiller filmene i Mediaplayer Classic.
    Jeg vil gjerne bruke Zoom Player videre, så det hadde vært veldig fint hvis noen har noen gode tips for å få fikset dette.. AC3-filteret er forresten satt opp til å være i "passthrough"-mode på SPDIF, slik at all prosessering foregår i forsterkeren. Dette gjør problemet enda mer mystisk syns jeg.

Som sagt så skjer dette bare et stykke ut i DVD-filmene, ikke i starten. Maskinressurser er ikke problemet. Avspillingen bruker lite CPU og lite RAM.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart ja, men det man dermed kan slå fast er at problemet ikke ligger i de filterene som MPC og ZP deler

Hva slags videorenderer bruker du i ZP?
    MPC bruker System Default renderer som default mens ZP har VMR9 Renderless i siste beta ihvertfall.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan teste med en annen codec til lyd, f.eks. ffdshow eller dscaler. Hvis problemet forsvinner er det noe tull med ac3filter-installasjonen din, hvis ikke er det en feil et annet sted.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •