Bra optisk leser for ripping av Audio CD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bra optisk leser for ripping av Audio CD?

Hei.

Skal rippe en god del audio CD'er.

Har vurdert å bruke EAC og lagre filene lossless, men problemet er hvilken fysisk leser skal jeg bruke?

Tidligere var CD-brennere fra Plextor kongen på haugen når det gjaldt lesehastighet/nøyaktighet.

Har tilgjengelig i dag 2 forskjellige DVD brennere og 3 forskjellige CD brennere, og lurer på hva som er best å bruke.
    Ser for meg at en av CD-brennerne er raskere og bedre på å lese audio CD enn DVD brennerne.

Noen som har erfaringer med forskjellige typer? Høy lesehastighet og mest mulig imun mot dårlige plater er viktigst her.
    Kjøper gjerne noe nytt hvis det er noe som er bedre enn det jeg har.

MVH Nettulf

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har brukt det fine været i sommerferien til å rippe det meste jeg har av CD'r. Rippet på to bærbare og en stasjonær, men opplevde igrunn ikke de helt store forskjellene. Jeg brukte dBpoweramp reference (den bruker dualcore) som sjekker rippen mot AccurateRip databasen. Feiler CRC sjekken begynner imidlertid tida å gå, secure-rip tar laaang tid. Vil si rippinga varierte fra 3-4min for en ny ripefri cd på stasjonære Lite-On DVD drevet til 1,5time for slitne partycd'r.
    Lite-On leser vel så vidt jeg husker også kopisikrede plater, ellers har vel Plextor historisk vært gode til å rippe. DVD drevet mitt leste i alle fall kjapt, men ripper til sammenligninge film drittregt. Da bruker jeg faktisk den bærbare, utrolig nok.

dBpoweramp Music Converter

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •