Får man spilt alle typer film i Mediacenter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får man spilt alle typer film i Mediacenter?

Får denne meldingen ved førsøk på avspilling av DVD-plater:

"Windows Media Center kan ikke spille av DVDen fordi det ikke er lovlig å spille av platen i regionen hvor du befinner deg.
    Skaff deg en plate som er beregnet for din geografiske region"

DVD`en er kjøpt og betalt i Norge og er i sone2. Hva svarte er gæli`?

Har også prøvd med "Miniguide: FFDshow + avisynth HTPC konfigurasjon ". Har også prøvd ut en del andre guider. De fleste er så dype at jeg ikke skjønner en ting. Finnes det en guide der det står skrevet for punkt for punkt, samtidig som den har linker, (som funker), til SW?
    Synes dette blir verre for hver dag. Uansett hva jeg gjør så skjer det noe nytt. I dag får jeg ikke spilt orginale DVD`er. I går fikk jeg ikke spilt .mpg-filer. Og før der igjen så var det .iso-filer.

Kanskje VHS var enklere likevel???

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå får jeg spilt DVD-plater igjen. Viste seg at noe hadde satt PC`en til feil region. Trodde PC`en var regionsfri jeg.
    Går det an å få spilt TS-mappen i MCE?
    Går det an å spille av ISO-filer i MCE?
    Altså starte/styre de i/fra MCE, evt. ved hjelp av et annet program?

Evt: Hvilken filtype skal jeg konvertere til for å spille av DVD-platene mine i best mulig kvalitet? Og finnes det et program for sånt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Og nå får jeg spilt DVD-plater igjen. Viste seg at noe hadde satt PC`en til feil region. Trodde PC`en var regionsfri jeg.
    Går det an å få spilt TS-mappen i MCE?
    Går det an å spille av ISO-filer i MCE?
    Altså starte/styre de i/fra MCE, evt. ved hjelp av et annet program?

Evt: Hvilken filtype skal jeg konvertere til for å spille av DVD-platene mine i best mulig kvalitet? Og finnes det et program for sånt?
    Hei.
    Ser at du spør i 3-4 forskjellige tråder om det er mulig å spille ISO-filer i MCE. Jeg spurte i denne tråden : http://avforum.no/forum/htpc-softwar...tml#post693267 om du hadde prøvd "My Movies"-pluginen til MCE, men du skrev ikke noe svar. En ISO fil er jo nødvendigvis ikke en film, men egentlig bare en "image" av en disk (eks. CD/DVD), og kan like gjerne være et spill eller en applikasjon, så direkte avspilling i MediaPlayer er ikke så lett. Med My Movies My Movies - Home, kan du indeksere både ISO-filer og TS-foldere, og den vil automatisk "mounte" ISO-filer for deg, vha. Daemon, slik at du kan avspille de i f.eks. MediaPlayer.

My Movies kan også hjelpe deg til å rippe DVD-ene dine.

Når det gjelder konvertering, så vet jeg ikke hva som er "best", og for mange er det antagelig som "å banne i kirka", men x264 er det nok fler og fler som bruker. Et bra sted og starter er her :Doom9.net - The Definitive DVD Backup Resource.

-L-

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sjekka ut MyMovies. Må fremdeles legge iso-filene manuelt inn i Daemontools. Du skriver at den mounter automatisk, hvordan?

Ellers så er jo MM et ok verktøy. Litt underlig at ikke MM legger til alle andre filtyper også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan spille image filer i mediaplayer clasic. om det er til noe help doo..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    doo...:-D Det er jo det som er hele poenget; å spille/styre alt av musikk og film fra en og samme plass. Det er jo derfor vi har MCE og MP bl.a. Det er ikke noe problem å bruke forskjellige avspillere for de forskjellige filene. Med MCE så håper jeg å slippe dette. doooo...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sjekka ut MyMovies. Må fremdeles legge iso-filene manuelt inn i Daemontools. Du skriver at den mounter automatisk, hvordan?

Ellers så er jo MM et ok verktøy. Litt underlig at ikke MM legger til alle andre filtyper også.

Fra MyMovies FAQ:
    ""My Movies" can invoke the program "Daemon Tools" to mount ISO files as a DVD drive, meaning that if a ISO image file is stored in the folder for the movie title you are trying to play, "My Movies" will use "Daemon Tools" to mount this ISO file. By default, "My Movies" expects to find "Daemon Tools" at the location "c:\program files\d-tools\daemon.exe". If this is not the location you have "Daemon Tools" located at, you can configure the location by editing the file "mymovies.exe.config" (found in the "My Movies" installation folder) in notepad. File extensions that are detected as ISO images are: ".img", ".iso", ".nrg", ".cue", ".ccd",".cdi" or ".pdi". You can download "Daemon Tools" at http://www.daemon-tools.cc/."

-L-

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får denne meldingen ved førsøk på avspilling av DVD-plater:

"Windows Media Center kan ikke spille av DVDen fordi det ikke er lovlig å spille av platen i regionen hvor du befinner deg.
    Skaff deg en plate som er beregnet for din geografiske region"

DVD`en er kjøpt og betalt i Norge og er i sone2. Hva svarte er gæli`?
    Feilen er at du lovlig har kjøpt en DVD-film.
    Lastet n... ehm.. tok en backup av en film jeg har og gjorde den sonefri da virket det for meg. Men det er et H#*! å få Mediacenter til å spille på lag.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg ikke har svart meg selv. Har nå fått dreis på saker og spiller nå nesten alt av filer. Eneste er .avi-fil som har følgende spec: 1080, 24ps, 448kbps. Den må spilles i MPC. Kan noen tipse om den?
    Samme gjelder en fil som heter HD_TESTPATTERNS.iso. Den stoppes effektivt. Får bl.a. melding om "Invalid UDF filesystem" i DVD Shrink når jeg prøver å åpne den der. Ikke vet jeg hva det betyr...

Har til og med kjøpt fjernkontroll, så nå er det "close to perfect".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme gjelder en fil som heter HD_TESTPATTERNS.iso. Den stoppes effektivt. Får bl.a. melding om "Invalid UDF filesystem" i DVD Shrink når jeg prøver å åpne den der. Ikke vet jeg hva det betyr...
    ".
    Med stor sannsynlighet mangler ISO-fila AUDIO_T-folderen. Bruk et ISO verktøy, f.eks. Ultra ISO (eller Mount fila manuelt i Daemon), og se om både VIDEO_TS og AUDIO_TS eksisterer i ISO-filen.

-L-

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd om det er mulig å kjøre filmer med MyMovies fra XBox 360 koblet til en Vista- eller MCE-pc?

Edit: Sjekket litt på forumet til MyMovies og det var visst ikke mulig pr. i dag.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både AUDIO_TS og VIDEO_TS, samt HDDVD_TS.

I AUDIO er det tomt, som i andre mapper av lignende karakter.
    I VIDEO er det filer av typen 1xBUP og 1xIFO
    I HDDVD har jeg 1xEVO, 2xIFO og 2xBUP der EVO er den største.

Kan det være at HDDVD og VIDEO mappa kræsjer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både AUDIO_TS og VIDEO_TS, samt HDDVD_TS.

I AUDIO er det tomt, som i andre mapper av lignende karakter.
    I VIDEO er det filer av typen 1xBUP og 1xIFO
    I HDDVD har jeg 1xEVO, 2xIFO og 2xBUP der EVO er den største.

Kan det være at HDDVD og VIDEO mappa kræsjer?
    Ut fra det du skriver, så er det en ISO av en HD-DVD du har her. DVD shrink er ikke oppdatert på lenge, så den støtter nok dessverre ikke HD-DVD. Tror heller ikke daemon tools støtter det, så det beste du kan gjøre er vel å lage en mappe på harddisken din, kopiere ut mappen til en egen folder, og spile de av direkte.

-L-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •