Internt tv kort og Get digital dekoder. Trenger litt hjelp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Internt tv kort og Get digital dekoder. Trenger litt hjelp.

Heisann. Jeg går rundt med planer om å bygge meg htpc/mediasenter. Har ett skjermkort som kan vise ting på tv med. Men har lyst på muligheten til å kunne ta opp fra tv'en også.

Tenkte at tv kort kunne hjelpe meg med det problemmet. Men det jeg kom til å tenke på, va det at den dekoderen jeg har. Sender bilde gjennom scart kabel. Og ikke gjennom den vanlige antenne utgangen. Har prøvd, men den vil ikke vise bilde med vanlige antenne kontakten, bare gjennom scart.

Hva skal jeg gjøre for å kunne ta å se tv på pc'n? Er det ett spesielt tv kort jeg må kjøpe?

Takker for hjelp folkens

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn ut om dekoderen din støtter s-video ut - dersom ikke må du nok bruke kompositt (som ikke er spes. bra).

Har du s-video ut kan du bruke et billig Hauppauge 150 kort - evt. 1300 (eller om du har for mye penger: 4000).

1300 støtter DVB-T (bakkenett), men i Norge må du nok belage deg på SW-dekoding av dette. 4000 støtter i tillegg satellitt (også HD) samt at den skal støtte kortleser (gjelder muligens for 1300 også).

Antar at du har digital-dekoder? (DVB-C).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Finn ut om dekoderen din støtter s-video ut - dersom ikke må du nok bruke kompositt (som ikke er spes. bra).

Har du s-video ut kan du bruke et billig Hauppauge 150 kort - evt. 1300 (eller om du har for mye penger: 4000).

1300 støtter DVB-T (bakkenett), men i Norge må du nok belage deg på SW-dekoding av dette. 4000 støtter i tillegg satellitt (også HD) samt at den skal støtte kortleser (gjelder muligens for 1300 også).

Antar at du har digital-dekoder? (DVB-C).

Det er s-video utgang på dekoderen. Og ja det er digital dekoder. Men snakket med en kompis om dette. Han snakket noe om at det kunne bli problemer, pga signalet vil gå til kortet, og dekoderen må jo ha ett signal også. Her er problemmet som han snakket om. "både tv-kortet OG tv-en ska ha signal"

For jeg vil bare ha mulgheten til å kunne ta opp fra tv'en egenligt. Har en ok pc som bare står i en krok og støver ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digital-Everywhere FireDTV DVB-C eller FloppyDTV DVB-C burde funke