Video codecs

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22

Tråd: Video codecs

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Video codecs

Har et problem med min HTPC i form av at ved avspilling av film får filmen et slør av grønnfarge over seg? Dette gjelder "alle" formatene som DVD, divx osv... Alle blir grønne??? Kjører dual skjermoppsett med en 7" på HTPCn og en Panasonic PT-AE900 Projector. Kan dette skyldes codecs? Det er KUN selve filmen som blir grønn. Resten av bildet er normalt.

Noen tips dere kan gi? Har på følelsen at dette kan skyldes selve skjerm oppsettet... Har nå funnet det rette oppsett føler jeg, men tidligere ved et annet oppsett kunne jeg få se filmen normalt på den ene skjermen, men ikke den andre om jeg drog den over??? Utrolig rart spørr du meg.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må komme med litt mer info, som:
    - Tilkoblinger
    - Oppløsning etc.
    - Codecer installert og valgt
    - Hvilket prg. du spiller av mediafilene på

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Tror du må komme med litt mer info, som:
    - Tilkoblinger
    - Oppløsning etc.
    - Codecer installert og valgt
    - Hvilket prg. du spiller av mediafilene på
    Ja her kommer litt mer info:

Tilkoblingene er component. Oppløsningen er "ideal" oppløsningen for projectoren på 1280x720 og 7" skjermen har 1024x768. Når det gjelder codecer har jeg prøvd flere codec packs. Slettet nylig en og skal prøve med en ny nå. XP codec pack er den nye... Jeg har prøvd flere programmer som VLC player, Zoomplayer osv osv... Alle kommer opp likt. Det som er rart er at de kunne fungere fint på den ene skjermen og ikke den andre for eks??? Om jeg drog filmen over på den lille skjermen kunne den fungere helt fint. Men nå er de grønne på begge.... Kjører dualview. Nvidia 7600GS kort

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grønn

Hei, kjiipt problem du har her. Mest sannsynlig er vel dette en driver problem:? ..

Ser oxo at du kjører dual skjermoppsett. Om du "slår" av 7"`n. Tipper jeg du ser forbedringer..

La oss høre hvodan dette ender DA!!

CTV

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er garantert et Nvidia instillingsproblem eller driverproblem. Det som er rart er at media Player fungerer fint nå, men pga den låser seg om noe ikke er 100% ville jeg heller brukt VLC player eller liknende.

Så om jeg kjører "clone" i stedenfor "Dualwiew" ville det nok fungere. Men da er vitsen vekke siden oppløsningen er lav på 7"eren...

Men jeg er vel neppe alene om dette problemet? Må jo være flere med Nvidia og dualwiew oppsett?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Dette er garantert et Nvidia instillingsproblem eller driverproblem. Det som er rart er at media Player fungerer fint nå, men pga den låser seg om noe ikke er 100% ville jeg heller brukt VLC player eller liknende.

Så om jeg kjører "clone" i stedenfor "Dualwiew" ville det nok fungere. Men da er vitsen vekke siden oppløsningen er lav på 7"eren...

Men jeg er vel neppe alene om dette problemet? Må jo være flere med Nvidia og dualwiew oppsett?

MMMM,, Høres ut til å være ett Software/driver problem dette ja,

Hmmmm,

Cyrus...

Newcomer 9tro sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske sikker på at dette er ett codec problem, last ned denne codec pakka og se om det hjelper:
    Free-Codecs.com : Download K-Lite Codec Pack 3.3.0 FULL, K-Lite Codec Pack 3.3.0 STANDARD, K-Lite Codec Pack 3.3.0 BASIC : K-Lite Codec Pack is a collection of codecs and related tools

Har hatt samme problemer på en vanlig pc, bildet er ok untatt selve filmen...der er det kun grønnt slør over, installerte k-lite og alt funker 100%

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supert

Genialt 9tro!...

Den satt

Cyrus.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9tro
    Er ganske sikker på at dette er ett codec problem, last ned denne codec pakka og se om det hjelper:
    Free-Codecs.com : Download K-Lite Codec Pack 3.3.0 FULL, K-Lite Codec Pack 3.3.0 STANDARD, K-Lite Codec Pack 3.3.0 BASIC : K-Lite Codec Pack is a collection of codecs and related tools

Har hatt samme problemer på en vanlig pc, bildet er ok untatt selve filmen...der er det kun grønnt slør over, installerte k-lite og alt funker 100%

K-Lite 3.3.0 full er installert?? Laster nå ned 3.3.5 full utgaven så får vi se. Den er mindre i størrelse uten at det kansje betyr noe

Et annet problem jeg har de bruk av projector er at bildet flimrer hele tiden med jevne mellomrom. Virker som om projectoren prøver å justere inn noe hele tiden ?? utrolig irriterende. Så varierer den lysstyrken innimellom på statisk bilde? Altså når jeg ikke bruker pcn?

Laster og installerer så får vi se....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg avinstallert alle codecs på pcn, restartet og installert K-Lite pakken i dafault mode... Og hva er resultatet av dette? Fortsatt grønn skjerm!

Kan dette være en HW feil? Er vel lite trolig...

<noen som har noen andre forslag? Kan det være den nye driveren til Nvidia som tuller? Har avinstallert og reinstallert den også... Skjønner ikke dette. Liten vits med HTPC nårman ikke får sett film på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EG BLIR GAL!!!!

Hva er dette for noe tull? HVORFOR vil ikke den jæskla grønne skjermen forsvinna? Kan eg ha gjort noen instilling som henger igjen her? Ka må eg sletta for å "nullstilla" alt som har med videoavspilling å gjør? Har prøvd skjermkort og codec avinstallering. D funka dårlig...

Jeg har ALDRIG før hatt ptoblemer med avspilling av film, og nå får jeg ikke kjørt vanlig standard leie DVD en gang uten at skjermen blir grønn (Kun på filmen som nevnt...)

NOEN må jo ha vært borti noe liknende får? Er vel ikke bare meg som opplever dette? Kan det være en HW feil? For eks skjermkortet?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er KUN selve filmen som blir grønn. Resten av bildet er normalt.
    Når man starter en film starter noe som kalles video overlay i driveren. Hvis du går inn i driveren og finner fram til denne vil du se at den er grået ut når man ikke spiller film. Når filmen spilles av er det kun filmen og ikke resten av skjermbildet som påvirkes av disse instillingene. Sjekk her og se om det kan være noe med disse instillingene som gjør at du får grønnslør.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Nå er ikke jeg en guru på dette, men har kjørt Gspot og den sier at codecene er tilstede. Kan jeg finne ut noe mer med denne om hv som er galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Når man starter en film starter noe som kalles video overlay i driveren. Hvis du går inn i driveren og finner fram til denne vil du se at den er grået ut når man ikke spiller film. Når filmen spilles av er det kun filmen og ikke resten av skjermbildet som påvirkes av disse instillingene. Sjekk her og se om det kan være noe med disse instillingene som gjør at du får grønnslør.
    Hvordan kommer jeg meg "inn i driveren"? Så kan det være litt vanskelig å finne feilen der nå man ikke helt vet hva man ser etter... Uansett har ejg jo slettet driveren tidligere og lagt inn på ny uten at det ble noe anderledes...?

For meg ser det ut som om playeren legger grønn skjerm på før selve filmen starter... UTROLIG plagsomt! Har aldrig vært borti noe mer irriterende problem en dette... Må jeg reinstallere hele driten for å bli kvitt dette....Arrrrrgh!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HURRA!!!!

Failen ble funnet. Det var Asus Splendid som var enabla... Skrudde denne av og vips var problemet vekk. Løsningen fikk jeg her på forumet :-)

Takker alle for all hjelp. Endelig kan jeg nyte HTPCn min :-)

Newcomer bastard81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HURRA!!!!

Failen ble funnet. Det var Asus Splendid som var enabla... Skrudde denne av og vips var problemet vekk. Løsningen fikk jeg her på forumet :-)

Takker alle for all hjelp. Endelig kan jeg nyte HTPCn min :-)

Hvor er denne innstilingen? Sliter med grønne filmer selv her, kun i HD format som er problemet. Har nvidia geforce 6600 gt og panasonic 50px70.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asus Splendid er noe virkelig drit! Sett det der før.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos codec packs...jeg ville holdt meg unna dem og kjørt ene og alene på ffdShow (de siste versjonene). Etter jeg gjorde det har jeg aldri hatt problemer med avspilling av noesomhelst (har brukt Nimo og K-lite osvosv før).

Newcomer bastard81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ffdShow (de siste versjonene).

Ok, nå har ikke jeg vært borti dette før, men er vel freeware går jeg ut ifra- Får google det programmet der da, får har en stygg anelse at det kræsjer litt her med div codecs.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •