Ytelse HD-playback Abit AN-M2HD/Nvidia 7050/NForce 630a

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ytelse HD-playback Abit AN-M2HD/Nvidia 7050/NForce 630a

Noen her på berget som har gjort seg erfaringer med NVidia sitt integrerte grafikkort 7050/NForce 630a til bruk for HD-playback, gjerne på Abit sitt AN-M2HD-kort? har tenkt å bruke dette kortet til oppdatert HTPC/MythTV-frontend i stua. Veldig kjekt å slippe å kjøpe separat skjermkort (om det yter godt nok), og genialt at hovedkortene basert på dette chipsettet som oftest har lydkort med SPDIF-utgang...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort meg mine egne erfaringer med dette hovedkortet sammen med AMD X2 4400, et par Gb RAM, 64-bits-versjonen av Linux-distribusjonen Ubuntu Feisty Faun (7.04) og Mythtv/Xine.

Med Compiz desktop-effekter og 4 viewports/desktop-flater på en kube klarer systemet fint å vise x.264-materiale i 720p på én flate, DVD i en annen, live Tv fra Mythtv på den tredje siden av kuben og et tv-opptak på den fjerde flaten - helt uten slow downs. Ubrukelig i seg selv - javel, men en grei demonstrasjon på hva dette systemet kan klare.

Konklusjon: et utrolig rimelig og meget kapabelt drømmesystem basert på open source-software som får naboens nyinnkjøpte og dyrere Pioneer DVR-vidunder til å se ut som en VHS-opptaker fra tidlig 80-tall.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thostr
    Da har jeg gjort meg mine egne erfaringer med dette hovedkortet sammen med AMD X2 4400, et par Gb RAM, 64-bits-versjonen av Linux-distribusjonen Ubuntu Feisty Faun (7.04) og Mythtv/Xine.

Med Compiz desktop-effekter og 4 viewports/desktop-flater på en kube klarer systemet fint å vise x.264-materiale i 720p på én flate, DVD i en annen, live Tv fra Mythtv på den tredje siden av kuben og et tv-opptak på den fjerde flaten - helt uten slow downs. Ubrukelig i seg selv - javel, men en grei demonstrasjon på hva dette systemet kan klare.

Konklusjon: et utrolig rimelig og meget kapabelt drømmesystem basert på open source-software som får naboens nyinnkjøpte og dyrere Pioneer DVR-vidunder til å se ut som en VHS-opptaker fra tidlig 80-tall.
    Showoff! ;D

Testa det samme selv for en stund siden. Meget imponerende og passe "Vista killer"

Mener å huske den ikke brukte mer en 256MB ram faktiskt!

Har planer om å få kobla på en WII kontroller for å "ta den helt ut".

Funker flere viewports i Gnome nå ?, mente det var kun KDE ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Showoff! ;D

Testa det samme selv for en stund siden. Meget imponerende og passe "Vista killer"

Mener å huske den ikke brukte mer en 256MB ram faktiskt!

Har planer om å få kobla på en WII kontroller for å "ta den helt ut".

Funker flere viewports i Gnome nå ?, mente det var kun KDE ?
    Ingen problemer hos meg ihvertfall. Er egentlig rystet over hvor greit det var å sette opp Ubuntu 7.04 - kjørte tidligere KnoppMyth på stuepcen men Ubuntu var faktisk greiere å sette opp for Myth enn den dedikerte Myth-distroen...

Har Wii og kontrollere, men ville ha tastatur med peker-funksjn og ble anbefalt denne:
    USB.no - WebShop

Har tilvenningstid, men fungerer godt på fanget så lenge man ikke skal gjøre mange musepeker-intensive oppgaver.

For WAF har jeg også en USB-UIRT satt opp mot en velkjent DVD-spiller-fjernkontroll, så DVD-er kan sees og musikk avspilles akkurat som i ikke fullt så teknisk sett gode gamle dager.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •